11.
|
21 p, 152.4 KB |
Les lleis d'educació després del franquisme : implicacions per a Catalunya
/
Sarramona, Jaume (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social)
Aquest article revisa les lleis orgàniques d'educació de l'Estat espanyol fins al dia d'avui, a més de la llei catalana. Ho fa analitzant aquells aspectes que incideixen especialment sobre la qualitat i l'estructura del sistema educatiu. [...] Este artículo revisa las leyes orgánicas de educación del Estado hasta el día de hoy, además de la ley catalana. Lo hace analizando aquellos aspectos que inciden especialmente sobre la calidad y la estructura del sistema educativo. [...] This article reviews national organic laws on education after the Franco regime until today, as well as the Catalonian laws, and analyzes particular aspects that affect the quality and structure of the educational system. [...]
2014 - 10.5565/rev/educar.689
Educar, Núm. Especial (2014) , p. 33-53
|
|
12.
|
18 p, 11.0 MB |
El movimiento estudiantil chileno : análisis de las demandas de los estudiantes y del impacto político de las movilizaciones
/
Pedreira Elizalde, María Paloma ;
Martínez Rosón, María del Mar, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciència Política i de Dret Públic) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
Durante la última década la sociedad chilena ha visto el resurgir de una juventud que, a priori considerada apática a la política, y contra todo pronóstico, tomó las calles en diferentes olas de protestas. [...] Durant la passada dècada la societat xilena ha vist el ressorgir d'una joventut que, considerada apàtica a la política, i contra tot pronòstic, va prendre els carrers en diverses onades de protestes. [...]
2014 Grau en Sociologia [819]
|
|
13.
|
18 p, 94.1 KB |
Com analitzar la justícia dels sistemes educatius? Una aproximació teòrica al concepte de justícia dins l'educació
/
Tarabini-Castellani, Aina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
Partiendo de la importancia de la escuela en la construcción de desigualdades sociales y entendiendo, al mismo tiempo, su rol como mecanismo e instrumento para la igualdad social, este artículo pretende reflexionar sobre el significado de justicia social en el ámbito educativo, aplicando los conceptos y propuestas de la teoría social normativa. [...] En partant de l'importance de l'école dans la construction des inégalités sociales et en considérant, en même temps, son rôle comme mécanisme et instrument pour l'égalité sociale, cet article a pour but de réfléchir sur le sens de la justice sociale dans le domaine éducatif, en appliquant les concepts et les propositions de la théorie sociale normative. [...] Taking as its starting point the importance of schools in the construction of social inequality and, at the same time, accepting their role as a mechanism and instrument of social equality, this paper uses the concepts and proposals of normative social theory to consider the meaning of social justice within the educational context. [...]
2006
Temps d'educació, Núm. 31 (2006) , p. 241-258
|
|
14.
|
32 p, 174.9 KB |
La llibertat religiosa en l'àmbit de l'ensenyament
/
Tolosana i Cidón, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
L'aparició dels sistemes d'instrucció pública va lligada al naixement de l'Estat modern. Cal confiar en l'educació com a l'instrument fonamental per a la formació de la nova ciutadania L'educació és defensada pels il·lustrats i pels liberals, i també pel proletariat revolucionari com a mitjà de desenvolupament de la consciència de classe dels sectors socials més oprimits. [...] La aparición de los sistemas de instrucción pública está ligada al nacimiento del Estado moderno. Se tiene confianza en la educación como instrumento fundamental para la formación de la nueva ciudadanía. [...] The appearance of systems of public education is linked to the birth of the modern state. It was necessary to trust in education as the fundamental instrument for training a new class of citizenry. Education was defended by progressives and liberals, or by the revolutionary proletariat. [...]
2006
Revista catalana de dret públic, Núm. 33 (2006) , p. 209-239
2 documents
|
|
15.
|
16 p, 83.1 KB |
Equity Versus Excellence : an Anthropological Study of Neoliberal Reform in an Australian High School
/
Forsey, Martin (University of Western Australia)
Este texto se presentó como comunicación al II Congreso Internacional de Etnografía y Educación: Migraciones y Ciudadanías. Universidad Autónoma de Barcelona, Barcelona, 5-8 Septiembre 2008. Based upon fifteen months of ethnographic study of school reform in a single school site, this paper takes seriously Appadurai's (1996) plea for those researching the 'global diaspora of ideas' to pay attention to the semantics and the pragmatics of specific situations, as well as the contextual conventions, governing the translation of global ideals. [...]
2007
EMIGRA working papers, Núm. 83 (2007) , p. 1-16
|
|
16.
|
18 p, 108.6 KB |
Els fracassos escolars. Un acostament des de la pràctica docent
/
Castillo Carbonell, Miquel
Analitzant la bibliografia i els diversos estudis que es realitzen sobre el fracàs escolar, l'article planteja alguns aspectes de la complexitat que comporta, així com la polivalència de les causes que el provoquen. [...] Analizando la bibliografía y los diversos estudios que se realizan sobre el fracaso escolar, el artículo plantea algunos aspectos de la complejidad que comporta, así como la polivalencia de las causas que lo provocan. [...] Analysing the literature and the diverse analysis that are made on the scholarship failure, the article discusses the complexity of the situation and the polyvalence of its causes. From the great number of implications that affect this problematic, it revises the concept of failure to propose that of scholarship failures, having and effect on the collective responsibility. [...]
2008 - 10.5565/rev/educar.131
Educar, N. 42 (2008) p. 35-52
|
|
17.
|
|
18.
|
|
19.
|
14 p, 502.6 KB |
Informe formación de formadores - España
/
Ferrández Arenaz, Adalberto (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ;
Salvà Mut, Francisca (Universitat de les Illes Balears) ;
Sureda Negre, Jaume (Universitat de les Illes Balears)
Para el estudio de las características de los formadores de formación profesional en Espafia, hay que plantear previamente las distintas modalidades de FP existentes. Esta diferenciación es imprescindible hoy por estar inmersos en una situación de cambio del sistema educativo. [...] Per l'estudi de les característiques dels formadors de formació professional a Espanya, s'han de plantejar previament les diferents modalitats de FP existents. Aquesta diferenciació és imprescindible avui, ja que ens trobem immersos en una situació de canvi del sistema educatiu. [...] Previously, it's necessary to reform the different modalities that exist in vocational training for the study about characteristics of vocational training trainers. Nowadays the existence of these different modalitites in essential so we are in a possition to change within educative system. [...]
1996 - 10.5565/rev/educar.406
Educar, N. 20 (1996) p. 29-41
|
|
20.
|
|