UAB Digital Repository of Documents 49 records found  1 - 10nextend  jump to record: Search took 0.02 seconds. 
1.
Educational Choices, Transitions and Aspirations in Europe : Systemic, Institutional and Subjective Challenges / Tarabini-Castellani, Aina, ed. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Ingram, Nicola, ed. (Lancaster University. Department for Educational Research)
Educational Choices, Transitions and Aspirations in Europe analyses educational choices and transitions in eight different European countries/regions and provides an engaging means of considering issues of inequality through international comparisons. [...]
Taylor and Francis, 2018 - 10.4324/9781315102368  
2.
4 p, 239.4 KB Familiak ikaskuntza-komunitateetan / Flecha Fernandez Sanmamed, Ainhoa
2007
Jakingarriak, Núm. 60 (2007) , p. 18-21  
3.
65 p, 6.5 MB Com es viu una guerra civil? Què sabia i què ha après l'alumnat de 4t d'ESO de l'Institut Escola Trinitat Nova sobre la segona República española i la Guerra Civil / Picas Rodoreda, Núria ; Oller i Freixa, Montserrat ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Aquest treball és fruit de la investigació realitzada en l'aula de 4t d'ESO de l'Institut Escola Trinitat Nova, un centre d'educació secundària ubicat al districte de Nou Barris. La recerca posa el focus en l'anàlisi de l'evolució de l'aprenentatge de la classe abans i després de la realització d'una unitat didàctica sobre la Segona República Espanyola i la Guerra Civil. [...]
2019  
4.
435 p, 2.6 MB Trayectorias no tradicionales de acceso a la educación superior : nuevas y viejas desigualdades en tiempos de expansión educativa / Montes Ruiz, Alejandro ; Tarabini-Castellani, Aina, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia
El final del siglo XX se ha caracterizado por un proceso de expansión y democratización educativa a escala global que ha afectado a la mayoría de países europeos. Como resultado, el acceso a la Educación Superior se ha generalizado, fragmentado y diversificado, incorporando a perfiles de jóvenes cada vez más heterogéneos social, educativa y biográficamente. [...]
The end of the 20th century has been characterized by a process of educational expansion and democratization on a global scale that has affected most European countries. As a result, access to higher education has become increasingly widespread, fragmented and diverse, incorporating increasingly heterogeneous student profiles - in social, educational and biographical terms. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2019.  
5.
68 p, 888.0 KB Conexión comunitaria de la escuela con entidades del territorio para la creación de más y mejores oportunidades socioeducativas : Estudio de caso en el barrio de La Prosperitat de Barcelona / Azorín Sotos, Estela María ; Bertran, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ; Sánchez Martí, Angelina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Fruit de la hiperinstitucionalització de l'ensenyament i la manca de coordinació interprofessional, que segmenten a la societat produint una desafecció cap als recursos que ofereix el territori i frenen la generació de capital social que actuï front les desigualtats, sorgeix l'emergent reflexió-acció sobre la connexió comunitària dels diferents agents socioeducatius. [...]
2018  
6.
24 p, 305.4 KB Análisis de las diferencias en la competencia digital de los alumnos españoles / Fernández-Mellizo Soto, María (Universidad Complutense de Madrid. Departamento de Sociología Aplicada) ; Manzano Espinosa, Dulce Nombre (Universidad Complutense de Madrid. Departamento de Sociología Aplicada)
Este artículo examina los determinantes de la competencia digital entre los alumnos españoles. La literatura sobre este tema se ha centrado principalmente en el análisis del impacto de las características individuales y familiares de los estudiantes sobre sus propias habilidades tecnológicas. [...]
This article analyzes the factors that affect digital competence of Spanish students. The literature in this field has been centered mainly around the impact of individual and family variables on students' ICT skills. [...]
Aquest article examina els determinants de la competència digital entre els alumnes espanyols. La literatura sobre aquest tema s'ha centrat principalment en l'anàlisi de l'impacte de les característiques individuals i familiars dels estudiants sobre les seves pròpies habilitats tecnològiques. [...]

2018 - 10.5565/rev/papers.2369
Papers : revista de sociologia, Vol. 103 Núm. 2 (Abril-Juny 2018) , p. 175-198 (Artículos)  
7.
221 p, 3.6 MB Lògiques d'accés escolar i processos de segregació social : mplicacions en el terreny de les desigualtats educatives / Benito Pérez, Ricard ; Alegre, Miquel Àngel, 1975-, dir. ; Gonzàlez Balletbò, Isaac 1944- , dir. ; Gallego, Raquel, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia
Aquesta tesi s'aproxima, des d'una perspectiva sociològica, a les implicacions de les dinàmiques de segregació escolar en el terreny de les desigualtats educatives. La tesi es presenta en format de compendi de publicacions (cinc articles i un capítol de llibre). [...]
This doctoral dissertation approaches, from a sociological perspective, to the implications of the dynamics of school segregation in terms of educational inequalities. It is based on a compilation of publications (five articles and a book chapter). [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2017.  
8.
437 p, 6.2 MB La Crisi econòmica a l'aula : les representacions socials dels nois i noies i les seues perspectives de futur / Olmos Vila, Rafa ; González-Monfort, Neus, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Pagès, Joan, (Pagès Blanch) dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials
La crisi actual suposa un fenomen clau per comprendre el moment present i els vinents. La generació que estudia en aquesta conjuntura i que escolta les prediccions més obscures sobre el futur, es trobarà amb un món canviat i l'afrontarà des d'una mentalitat diferent, potser resignada o pel contrari amb major compromís i participació política. [...]
The current crisis represents a key phenomenon to understand the present days and the years to come. The generation that studied this situation and listened to dark predictions about the future, will find a changed world and will face it from a different mentality, perhaps they will resigned or on the contrary, with a greater commitment and political participation. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2017.  
9.
31 p, 296.3 KB La construcción del "fracaso escolar" en España : génesis y cristalización de un problema social / Rujas Martínez-Novillo, Javier (Universidad Complutense de Madrid)
Este artículo analiza la génesis del "fracaso escolar" como problema social y público en España. Parte de un estudio sociohistórico basado en diversos documentos (prensa, revistas educativas, legislación, informes oficiales y libros). [...]
This paper analyses the emergence of "school failure" as a social and public problem in Spain, drawing on a socio-historical study based on a variety of documents (press, educational reviews, legal texts, official reports and books). [...]
Aquest article analitza la gènesi del "fracàs escolar" com a problema social i públic a Espanya. Parteix d'un estudi sociohistòric basat en diversos documents (premsa, revistes educatives, legislació, informes oficials i llibres). [...]

2017 - 10.5565/rev/papers.2297
Papers : revista de sociologia, Vol. 102 Núm. 3 (Juliol-Setembre 2017) , p. 477-507 (Artículos)  
10.
8 p, 69.7 KB El discurs de la qualitat de l'educació en un marc de globalització / Rifà, Judit ((Institut Municipal d'Educació (Barcelona, Catalunya))) ; Griera i Llonch, Ma. del Mar 1978- (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Peraza Sanginés, Cecilia (Universitat Autònoma de Barcelona)
2005
Guix. Elements d'acció educativa, Núm. 315 (2005) , p. 43-50  

UAB Digital Repository of Documents : 49 records found   1 - 10nextend  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.