UAB Digital Repository of Documents 47 records found  beginprevious37 - 46next  jump to record: Search took 0.01 seconds. 
37.
26 p, 142.4 KB Més enllà de les teories de la reproducció i de l'acció racional en sociologia de l'educació : Un model d'explicació de l'ensenyament secundari segregat o integrat / Merino Pareja, Rafael (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
Les teories de la reproducció han estat dominants en la sociologia de l'educació des de la dècada dels anys seixanta, en les seves diferents vessants, més estructuralistes o més culturalistes. En contraposició a aquestes teories, s'ha introduït des de l'economia de l'educació l'acció calculadora de l'individu, o des de sociòlegs, com ara Boudon, la teoria de l'acció racional per explicar la construcció dels sistemes educatius a partir de l'elecció dels individus. [...]
Las teorías de la reproducción han sido dominantes en la sociología de la educación desde la década de los años sesenta, en sus diferentes corrientes, más estructuralistas o más culturalistas. [...]
Reproduction theories have been dominants in sociology of education since 60's, in structuralism or culturalism side. Against these theories, economy of education introduced the concept of calculating individual and the sociologist Boudon introduced the theory of rational action to explain the role of individual choice in the construction of educational systems. [...]

2006
Revista catalana de sociologia, Num. 21 (Desembre 2006) , p. 141-166  
38.
22 p, 174.5 KB Els efectes de la globalització en la recerca educativa : reflexions a partir de l'agenda educativa global / Tarabini, Aina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. GEPS (Globalització, Educació i Polítiques Socials) ; Universitat Autònoma de Barcelona. GIPE (Grup Interdisciplinari de Polítiques Educatives)
El procés de globalització suposa nous reptes per a la recerca educativa contemporània, ja que no només en modifica els objectes d'estudi, sinó també els mètodes d'anàlisi. L'objectiu d'aquest article és reflexionar sobre aquests reptes a partir d'una recerca centrada en l'agenda educativa global. [...]
El proceso de globalización supone nuevos retos para la investigación educativa contemporánea, ya que no solo modifica los objetos de estudio, sino también los métodos de análisis. El objetivo de este artículo es reflexionar sobre estos retos a partir de una investigación centrada en la agenda educativa global. [...]
The process of globalisation has given rise to new challenges for contemporary educational research. It not only modifies its object of study but also its methods of analysis. The aim of this paper is to reflect on these challenges through the results of research on the global education agenda. [...]

2013
Papers : revista de sociologia, Vol. 98, Núm. 2 (Abril-Juny 2013) , p. 405-426  
39.
31 p, 64.6 KB Domestic knowledge, inequalities and differences / Rambla, Francesc Xavier, 1966- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
Research suggests that domestic knowledge is an expression of gender differences, which is constructed and deployed through unequal social relations, and is able to empower women if it gains collective spaces of expression. [...]
2000
European journal of women's studies, Vol. 7, Núm. 2 (May 2000) , p. 189-207  
40.
36 p, 138.7 KB ¿Afecta la sobreeducación de los padres al rendimiento académico de sus hijos? / Nieto, Sandra (Universitat de Barcelona. Departament d'Econometria, Estadística i Economia Espanyola) ; Ramos Lobo, Raúl (Universitat de Barcelona. Departament d'Econometria, Estadística i Economia Espanyola) ; Xarxa de Referència en Economia Aplicada (XREAP)
Distintos trabajos han analizado la relevancia del desajuste educativo y de sus consecuencias sobre los trabajadores que la padecen. Dicho análisis es especialmente importante en el caso de España, ya que presenta uno de los porcentajes de sobreeducación más elevado de los países de la OCDE. [...]
Xarxa de Referència en Economia Aplicada (XREAP) 2011 (XREAP ; 2011-05)  
41.
55 p, 389.2 KB Exploring educational mobility in Europe / Di Paolo, Antonio (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia Aplicada) ; Raymond Bara, José Luis (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia i d'Història Econòmica) ; Calero, Jorge 1963- (Universitat de Barcelona) ; Xarxa de Referència en Economia Aplicada (XREAP)
This paper is concerned with the investigation of the intergenerational mobility of education in several European countries and its changes across birth cohorts (1940-1980) using a new mobility index that considers the total degree of mobility as the weighted sum of mobility with respect to both parents. [...]
Xarxa de Referència en Economia Aplicada (XREAP) 2010 (XREAP ; 2010-11)  
42.
32 p, 300.2 KB Why do educated mothers matter? A model of parental help / Canova, Luciano (Enrico Mattei School) ; Vaglio, Alessandro (Università degli studi di Bergamo) ; Xarxa de Referència en Economia Aplicada (XREAP)
The paper investigates the role of mothers in affecting childrens' performance at school. It develops a theoretical model in which household is treated as an individual, whose utility depends on the performance at school of the student and on consumption. [...]
Xarxa de Referència en Economia Aplicada (XREAP) 2010 (XREAP ; 2010-17)  
43.
163 p, 9.6 MB La Formació de les aspiracions educatives : anàlisi dels raonaments sobre l'educació dels grups socials a la conurbació de Barcelona / Rambla, Francesc Xavier, 1966- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Subirats, Marina, 1943- , dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
Aquesta tesi doctoral ha estudiat els raonaments quotidians que els pares i mares de diferents classes socials fan servir a l'hora de valorar les escoles i triar-ne una per als seus fills. Es divideix en tres parts. [...]
Esta tesis doctoral ha estudiado los razonamientos cotidianos que los pares y madres de diferentes clases sociales utilizan para valorar las escuelas y escoger una de ellas para sus hijos. Se divide en tres partes. [...]
This doctoral thesis has researched how parents with several social backgrounds draw on different patterns of everyday reasoning in order to appraise schools and choose one of them for their children. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2009
3 documents
44.
139 p, 9.6 MB El Professorat com a agent de canvi : una avaluació sociològica a partir d'una experiència de recerca-acció en coeducació / Bonal, Xavier ; Subirats, Marina, 1943- , dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
Pendent.
Barcelona : Universitat Autònoma de Barcelona, 2009
4 documents
45.
23 p, 838.2 KB "Valuvas", "quintos", "abuelos" i "bisas". La representació de la disciplina al servei militar / Rambla, Francesc Xavier, 1966- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
Dintre de la polèmica sobre el servei militar, la sociologia pot analitzar les contradiccions pragmàtiques derivades de la realització dels principis constitucionals. En aquest article es presenta una monografia sobre un quarter dels Pirineus I'any 1990. [...]
Sociology may enter the debate on compulsory Military Service by means of an analysis of the pragmatic contradictions raised by the implementation of constitutional principles. A monography on a military settlement in the Pyrenees during 1990 is presented in this article. [...]

1994 - 10.5565/rev/papers/v44n0.1748
Papers : revista de sociologia, N. 44 (1994) p. 111-133  
46.
17 p, 114.5 KB Female Students at University in Bade-Württemberg, Rhône-Alpes and Catalonia. A Secondary Analysis of Gender, Interest in Science and Research, and the Intention to do a Doctorate / Grimmer, Bettina ; Röhl, Tobias
The article exhibits several differences between female and male students in Baden- Württemberg (Germany), Catalonia (Spain) and Rhônes-Alpes (France). Women often give intrinsic motivations in choosing their subjects, men on the other hand tend to be driven by extrinsic motivations. [...]
L'article exposa unes quantes diferències entre els estudiants femenins i masculins a Baden- Württemberg (Alemanya), Catalunya (Espanya) i Rhône-Alpes (França). Sovint, les dones tendeixen a conduir-se per motivacions intrínseques en el moment d'escollir el tipus d'estudis, mentre que els homes ho fan més aviat per motivacions extrínseques. [...]

2005 - 10.5565/rev/papers/v76n0.1009
Papers : revista de sociologia, N. 76 (2005) p. 199-215  

UAB Digital Repository of Documents : 47 records found   beginprevious37 - 46next  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.