37.
|
22 p, 303.5 KB |
Las complejas geografías de la política educativa : tres estudios de caso
/
Rambla, Xavier, 1966- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
El artículo estudia la política global de la educación, que se ha generado a partir de las interacciones entre los organismos internacionales, los gobiernos de los estados, una floreciente sociedad civil global, y un nuevo interés por convertir la educación en un mercado de servicios. [...] The paper studies the global politics of education, which has been generated from the interactions between international organizations, state governments, a burgeoning global civil society, and a new interest in turning education into a market of services. [...] L'article étudie la politique globale d'éducation, qui s'est produite à partir des interactions parmi les organisations internationales, les gouvernements d'États, une société civile mondiale en plein essor et un nouvel intérêt pour changer l'éducation en un marché des services. [...]
2014 - 10.1590/S0101-73302013000400011
Educação & sociedade, Vol. 34, Núm. 125 (Outubro-Dezembro 2014) , p. 1229-1249
|
|
38.
|
17 p, 624.7 KB |
Una anàlisi sociològica de l'atenció a la diversitat
/
Rambla, Xavier, 1966- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ;
Bonal, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ;
Rovira, Marta 1969- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
El artículo presenta los resultados de un estudio realizado en cuatro escuelas secundarias de una localidad catalana durante el periodo 1996-1998. El estudio ha aplicado la teoría del dispositivo pedagógico de Basil Bernstein al análisis del tratamiento de la diversidad en la Educación Secundaria Obligatoria. [...] Cet article présente les résultats d'une étude réalisée auprés de quatre écoles secondaires d'une loca lité catalane pendant la période alfant de 1996 á 1998. Cette étude a appliqué la théorie du dispositif pédagogique de Basil Bernstein á f'analyse du traitement de la diversité au niveau de f'Éducation Secondaire Obligatoire. [...] The article reports the findings from a study carried out in four secondary schools in a Catalan town between 1996 and 1998. Basi/Bernstein's «pedagogic device » pro vides the framework for an analysis of the way in which educational diversity has been included among the principies of the new system of compulsory secondary education in Spain. [...]
2000
Temps d'educació, Núm. 24 (2000) , p. 427-443
|
|
39.
|
26 p, 142.4 KB |
Més enllà de les teories de la reproducció i de l'acció racional en sociologia de l'educació : Un model d'explicació de l'ensenyament secundari segregat o integrat
/
Merino Pareja, Rafael (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
Les teories de la reproducció han estat dominants en la sociologia de l'educació des de la dècada dels anys seixanta, en les seves diferents vessants, més estructuralistes o més culturalistes. En contraposició a aquestes teories, s'ha introduït des de l'economia de l'educació l'acció calculadora de l'individu, o des de sociòlegs, com ara Boudon, la teoria de l'acció racional per explicar la construcció dels sistemes educatius a partir de l'elecció dels individus. [...] Las teorías de la reproducción han sido dominantes en la sociología de la educación desde la década de los años sesenta, en sus diferentes corrientes, más estructuralistas o más culturalistas. [...] Reproduction theories have been dominants in sociology of education since 60's, in structuralism or culturalism side. Against these theories, economy of education introduced the concept of calculating individual and the sociologist Boudon introduced the theory of rational action to explain the role of individual choice in the construction of educational systems. [...]
2006
Revista catalana de sociologia, Num. 21 (Desembre 2006) , p. 141-166
|
|
40.
|
22 p, 174.5 KB |
Els efectes de la globalització en la recerca educativa : reflexions a partir de l'agenda educativa global
/
Tarabini-Castellani, Aina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Grup de Recerca Globalització, Educació i Politiques Socials ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
GIPE (Grup Interdisciplinari de Polítiques Educatives)
El procés de globalització suposa nous reptes per a la recerca educativa contemporània, ja que no només en modifica els objectes d'estudi, sinó també els mètodes d'anàlisi. L'objectiu d'aquest article és reflexionar sobre aquests reptes a partir d'una recerca centrada en l'agenda educativa global. [...] El proceso de globalización supone nuevos retos para la investigación educativa contemporánea, ya que no solo modifica los objetos de estudio, sino también los métodos de análisis. El objetivo de este artículo es reflexionar sobre estos retos a partir de una investigación centrada en la agenda educativa global. [...] The process of globalisation has given rise to new challenges for contemporary educational research. It not only modifies its object of study but also its methods of analysis. The aim of this paper is to reflect on these challenges through the results of research on the global education agenda. [...]
2013 - 10.5565/rev/papers/v98n2.452
Papers : revista de sociologia, Vol. 98, Núm. 2 (Abril-Juny 2013) , p. 405-426
|
|
41.
|
|
42.
|
|
43.
|
|
44.
|
|
45.
|
163 p, 9.6 MB |
La Formació de les aspiracions educatives : anàlisi dels raonaments sobre l'educació dels grups socials a la conurbació de Barcelona
/
Rambla, Xavier, 1966- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ;
Subirats, Marina, 1943- , dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
Aquesta tesi doctoral ha estudiat els raonaments quotidians que els pares i mares de diferents classes socials fan servir a l'hora de valorar les escoles i triar-ne una per als seus fills. Es divideix en tres parts. [...] Esta tesis doctoral ha estudiado los razonamientos cotidianos que los pares y madres de diferentes clases sociales utilizan para valorar las escuelas y escoger una de ellas para sus hijos. Se divide en tres partes. [...] This doctoral thesis has researched how parents with several social backgrounds draw on different patterns of everyday reasoning in order to appraise schools and choose one of them for their children. [...]
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2009
3 documents
|
|
46.
|
|