UAB Digital Repository of Documents 359 records found  1 - 10nextend  jump to record: Search took 0.01 seconds. 
1.
Entertainment education : el debate sobre cuestiones de interés público en los medios sociales dedicados a la ficción televisiva / Lacalle Zalduendo, María Rosario (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Sánchez Ares, María Luz (Universitat Autònoma de Barcelona)
Este artículo analiza los comentarios sobre temáticas de interés público, realizados por las espectadoras de la ficción televisiva española, en los foros y redes sociales dedicadas a los programas. [...]
This article analyzes online comments about issues of public interest made by female viewers of Spanish television fiction on forums and social networks devoted to the shows. Stemming from the concept of Entertainment Education (EE) to define the educational content of the fiction, this study aims to determine the resonance of the topics discussed among the users. [...]

2020 - 10.5209/hics.69240
Historia y Comunicación Social, Vol. 25 Núm. 1 (2020) , p. 213-222  
2.
20 p, 522.0 KB La figura de la mujer en programas de infoentretenimiento en España : el resistente techo de cristal / Llanos Montetes, Marta ; Ferré Pavia, Carme, 1969- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura)
Objetivo del estudio: Este artículo tiene como objetivo analizar la figura de la mujer y las manifestaciones de su rol de género en cinco programas de infoentretenimiento de éxito en España. Diseño/metodología/enfoque: Mediante el análisis cuantitativo y cualitativo de los atributos de cada una de sus intervenciones, este estudio trata de demostrar empíricamente la existencia de estos roles. [...]
Purpose: This article aims to analyse the figure of women and the manifestations of their gender role in five successful infotainment programmes in Spain. Design / Methodology / Approach: Through the quantitative and qualitative analysis of the attributes of each of its interventions, this study tries to empirically demonstrate the existence of these roles. [...]

2020 - 10.7263/adresic-023-03
aDResearch ESIC, Vol. 23 Núm. 23 (2020) , p. 50-69  
3.
16 p, 263.1 KB Friends or just fans? Parasocial relationships in online television fiction communities / Lacalle Zalduendo, María Rosario (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Gómez Morales, Beatriz María (Universitat de Lleida) ; Narvaiza, Sara (Universitat Autònoma de Barcelona)
This paper explores parasocial phenomena on social media pages related to Spanish television fiction by analysing the development of parasociality through relationships established between users and characters and the characteristics of this type of online community. [...]
Este artículo explora los fenómenos parasociales que se producen en las redes sociales dedicadas a la ficción televisiva española, con el objetivo de analizar tanto las relaciones entre los usuarios y los personajes como las características de este tipo de comunidades y la evolución de ambas manifestaciones de la parasocialidad. [...]

2021 - 10.15581/003.34.3.61-76
Communication & Society, Vol. 34 Núm. 3 (2021) , p. 61-76
2 documents
4.
16 p, 148.7 KB El fenómeno de la traducción del lenguaje soez a través del subtitulado en la dirección español > italiano : un análisis a partir de la serie Alguien tiene que morir / Trovato, Giuseppe (Università Ca' Foscari Venezia)
El objetivo de este trabajo es estudiar la traducción de una serie de palabras y expresiones con carácter soez y malsonante mediante el proceso de subtitulación en la dirección español > italiano. [...]
L'objectiu d'aquest treball és estudiar des d'un punt de vista contrastiu la traducció d'una sèrie de paraules i expressions amb caràcter groller i malsonant mitjançant el procés de subtitulació en la direcció espanyol > italià. [...]
The aim of this paper is to study the translation of a series of swear words through the process of subtitling in the Spanish > Italian direction. This is an extremely interesting phenomenon, since the translation of vulgar language is a field of research that has not yet been explored very much. [...]
El objetivo de este trabajo es estudiar la traducción de una serie de palabras y expresiones con carácter soez y malsonante mediante el proceso de subtitulación en la dirección español > italiano. [...]
L'obiettivo di questo lavoro è studiare, da un punto di vista contrastivo, la traduzione di una serie di parole ed espressioni dal carattere volgare e sconcio attraverso il processo di sottotitolazione in direzione spagnolo>italiano. [...]

2021 - 10.5565/rev/qdi.531
Quaderns d'italià, Vol. 26 (2021) , p. 241-256 (Articoli)  
5.
218.0 KB Television fiction and online communities : an analysis of comments on social networks and forums made by female viewers / Lacalle Zalduendo, María Rosario (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Simelio i Solà, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona)
This article analyses the feeling of communities of female social viewers who watch television fiction and participate in social networks and forums dedicated to the programmes. The sample is made up of 7,849 comments from 157 platforms (49 Facebook pages, 71 Twitter accounts and 37 forums). [...]
2017 - 10.1080/15295036.2017.1358820
Critical Studies in Media Communication, Vol. 34, núm. 5 (2017) , p. 449-463  
6.
18 p, 202.3 KB The handling of political disinformation in the TV series "Yes, Minister" (BBC, 1980-1984) and its impact on YouTube / Bañón Hernández, Antonio M. (Universidad de Almería)
Yes, Minister is a series that has been part of the collective imagination of citizens in many English-speaking countries since the 1980s, in which disinformation is frequently used or mentioned by its main characters. [...]
Yes, Minister és una sèrie que forma part, des de la dècada dels vuitanta del segle passat, de l'imaginari col·lectiu dels ciutadans de nombrosos països de parla anglesa. La desinformació hi és freqüentment usada o esmentada pels seus personatges principals. [...]
Yes, Minister es una serie que forma parte, desde la década de los ochenta del siglo pasado, del imaginario colectivo de los ciudadanos de numerosos países de habla inglesa. En ella, la desinformación es frecuentemente usada o mencionada por sus principales personajes. [...]

2021 - 10.5565/rev/analisi.3424
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, Núm. 64 (juny 2021) , p. 9-25 (Articles)
2 documents
7.
18 p, 445.4 KB Audiovisual verification in the evolution of television newsrooms : Al Jazeera and the transition from satellite to the cloud / Bañon Castellón, Lola (Universitat de València)
With the spread of the digital sphere and the proliferation of images from indirect sources that can be accessed by systems and users, verification routines have become essential to ensure media corporations' credibility. [...]
Amb l'extensió de la digitalitat i la multiplicació de les imatges de procedència indirecta a les quals poden accedir sistemes i usuaris, les rutines de verificació han esdevingut imprescindibles per assegurar la credibilitat de les corporacions mediàtiques. [...]
Con la extensión de la digitalidad y la multiplicación de las imágenes de procedencia indirecta a las que pueden acceder sistemas y usuarios, las rutinas de verificación se han hecho imprescindibles para asegurar la credibilidad de las corporaciones mediáticas. [...]

2021 - 10.5565/rev/analisi.3414
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, Núm. 64 (juny 2021) , p. 85-102 (Articles)
2 documents
8.
3 p, 1.0 MB Datos sobre los recursos digitales de la televisión pública en Europa / González-Saavedra, Carlos (Universitat Autònoma de Barcelona)
Recursos digitales e indicadores básicos de los Medios de Servicio Público en Europa.
2021  
9.
3 p, 981.3 KB Datos sobre los recursos digitales de la televisión pública en España / González-Saavedra, Carlos (Universitat Autònoma de Barcelona)
Recursos digitales e indicadores básicos de los Medios de Servicio Público en España. Series anuales 2019-2020-2021. Enlace a gráficos interactivos.
2021  
10.
27 p, 1.3 MB Publicidad, diversidad fenotípica y dinamización intercultural en Cataluña en tiempos de crisis y cambios / Lorite, Nicolàs (Universitat Autònoma de Barcelona)
Este artículo busca examinar el posicionamiento identitario cultural de la publicidad en los tiempos de crisis económica en Cataluña, coincidentes con el cambio nacionalista hacia la independencia de España en el año 2014. [...]
This article aims to examine the cultural identity positioning of advertising in times of economic crisis in Catalonia, coinciding with the nationalist shift towards the independence from Spain in the year 2014. [...]
Este artigo busca examinar o posicionamento identitário cultural da publicidade em tempos de crise econômica na Catalunha, coincidindo com a mudança nacionalista para a independência da Espanha no ano de 2014. [...]

2021 - 10.7764/cdi.48.27671
Cuadernos.info, Vol. 48 (2021) , p. 139-165  

UAB Digital Repository of Documents : 359 records found   1 - 10nextend  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.