UAB Digital Repository of Documents 43 records found  previous11 - 20nextend  jump to record: Search took 0.00 seconds. 
11.
7 p, 278.1 KB Satisfacción, salud y estrés laboral del profesorado universitario según su situación contractual / Cladellas, Ramon ; Castelló i Tarrida, Antoni ; Parrado Romero, Eva
Objetivo Analizar los efectos de la estabilidad contractual de los profesores universitarios en las dimensiones psicosociales de satisfacción, salud y estrés. Método Estudio descriptivo cuasi-experimental, tomando como muestra a 145 profesores de siete universidades públicas catalanas. [...]
Objective There's a lot of literature about teachers' work conditions and the effects of such conditions on them. The goal of this research focuses on the analysis of the effects derived from the type of labour relationship with the University on the psycho-social dimensions of satisfaction, stress and perceived health. [...]

2018 - 10.15446/rsap.v20n1.53569
Revista de Salud Pública, Vol. 20 Núm. 1 (2018) , p. 53-59  
12.
15 p, 473.6 KB Enseñanza técnico-digital en los estudios de Periodismo en España : hacia una formación híbrida genérica y especializada en lenguajes y formatos / Sánchez-García, Pilar (Universidad de Valladolid) ; Tejedor, Santiago (Universitat Autònoma de Barcelona)
Las transformaciones tecnológicas y, especialmente, el acelerado proceso de digitalización, han cambiado los perfiles y las rutinas productivas de los medios de comunicación. Paralelamente, las universidades han tenido que adaptar sus planes de estudio de Periodismo a las nuevas necesidades formativas. [...]
Technological transformations and, especially, the accelerated process of digitalization have changed the profiles and production routines of the media. At the same time, universities have had to adapt their journalism curricula to new training needs. [...]

2022 - 10.3145/epi.2022.ene.05
El Profesional de la información, Vol. 31 Núm. 1 (2022)  
13.
18 p, 207.3 KB Percepción del alumnado de máster sobre la formación en competencias emprendedoras a través de redes sociales / Clemente-Vázquez, Sandra (Universidad de Sevilla) ; Torres-Gordillo, Juan-Jesús (Universidad de Sevilla)
El objetivo del presente estudio es analizar la percepción y el origen del nivel competencial en emprendimiento a través de redes sociales en el alumnado de másteres de las ramas de Ciencias, Humanidades y Artes y Ciencias Sociales ofertados por la Universidad de Sevilla. [...]
L'objectiu del present estudi és analitzar la percepció i l'origen del nivell competencial en emprenedoria a través de xarxes socials en l'alumnat de màsters de les branques de Ciències, Humanitats i Arts i Ciències Socials oferts per la Universitat de Sevilla. [...]
The aim of this study is to analyze the perception and origin of entrepreneurship competence through social networks among master's degree students in sciences, humanities and arts, and social sciences at the University of Seville, Spain. [...]

2021 - 10.5565/rev/educar.1261
Educar, Vol. 57 Núm. 2 (2021) , p. 501-518 (Temas de investigación)  
14.
14 p, 236.7 KB Situación actual de los estudios de traducción en Filología Española en China : análisis basado en los Trabajos de Fin de Máster y Tesis Doctorales de las universidades chinas (2010-2019) / Wang, Yi (University of International Business and Economics) ; Sun, Wei (Universitat Autònoma de Barcelona)
El presente trabajo revisa los Trabajos de Fin de Máster y Tesis Doctorales relacionados con los estudios de traducción realizados por los estudiantes especializados en Filología Española en China entre 2010 y 2019, los clasifica y los analiza, prestando mayor atención a sus métodos y objetos de investigación. [...]
This paper examines the postgraduate dissertations related to translation studies in Spanish-language majors in China from 2010 to 2019, classifies and analyses them, focusing on their research methods and research objects. [...]

2020 - 10.14201/clina2020613750
CLINA: Revista Interdisciplinaria de Traducción, Interpretación y Comunicación Intercultural, Vol. 6 Núm. 1 (2020) , p. 37-50  
15.
20 p, 122.7 KB La atención a las personas con discapacidad en las universidades mexicanas y españolas, desde la revisión de las políticas públicas / Palmeros y Ávila, Guadalupe (Universidad Juárez Autónoma de Tabasco (Mèxic)) ; Gairín Sallán, Joaquín (Universitat Autònoma de Barcelona)
A nivel mundial, el tema de la inclusión en la educación superior ha cobrado mayor importancia en los últimos años y ha propiciado que se realicen acciones para la plena incorporación de los estudiantes. [...]
Worldwide, the subject of inclusion in higher education has become more important in recent years and has brought about actions for the full inclusion of students. In this work the substantive and contextual aspects that are present in Mexican and Spanish universities to the attention of students with disabilities are analysed, considering the historical development axis of the process of inclusive education in both countries and identifying similarities, differences, needs and deficiencies to the attention of those students. [...]
A nível mundial, o tema da inclusão no ensino superior adquiriu uma maior importância nos últimos anos e conduziu à realização de ações no sentido da plena integração dos estudantes. Neste trabalho, analisam-se os aspetos concretos e contextuais que estão presentes nas universidades mexicanas e espanholas, relativamente aos estudantes com necessidades educativas especiais, considerando como eixo o desenvolvimento histórico do processo de inclusão educativa em ambos os países e identificam-se as semelhanças, diferenças, necessidades, e carências desses estudantes. [...]

2016 - 10.18800/educacion.201602.005
Educación, Vol. 25, núm. 49 (2016) , p. 83-102  
16.
14 p, 1.7 MB Talentua : entorn universitari en el marc del campus virtual i del matching empresa-estudiant (part I) / Fusté Rodríguez, Alan ; Rubio Barrera, Ruben, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria de la Informació i de les Comunicacions) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
Talentua és un projecte que combina dues plataformes: Smart Campus, una plataforma LCMS per a centres d'estudis, i Talentua, una plataforma de matching entre estudiants i empreses. El projecte s'ha dividit en sis TFG, enfocats a diferents aspectes i s'aborda des d'una perspectiva d'emprenedoria amb l'objectiu que esdevingui una startup en un futur. [...]
Talentua es un proyecto que combina dos plataformas: Smart Campus, una plataforma LCMS para centros de estudios, y Talentua, una plataforma de matching entre estudiantes y empresas. El proyecto se ha dividido en seis TFG, enfocados a diferentes aspectos y se aborda desde una perspectiva de emprendimiento con el objetivo que acontezca una startup en un futuro. [...]
Talentua is a project that combines two platforms: Smart Campus, a platform LCMS for study centres, and Talentua, a platform of matching among students and companies. The project has divided at six TFG, focused at different aspects and accosts since a perspective of entrepreneurship with the aim that becomes a startup in the future. [...]

2020
Enginyeria Informàtica [958]  
17.
32 p, 619.2 KB Innovation practices in emerging economies : do university partnerships matter? / Guerrero, Maribel (Northumbria University. Newcastle Business School) ; Urbano, David (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia de l'Empresa) ; Herrera, Fernando (Tecnológico de Monterrey)
Enterprises' resources and capabilities determine their ability to achieve competitive advantage. In this regard, the key innovation challenges that enterprises face are liabilities associated with their age and size, and the entry barriers imposed on them. [...]
2019 - 10.1007/s10961-017-9578-8
The Journal of technology transfer, Vol. 44 Núm. 2 (january 2019) , p. 615-646  
18.
19 p, 1.4 MB Will the regional concentration of tertiary education persist? : the case of Europe in a period of rising participation / Hermannsson, Kristinn (University of Glasgow. Robert Owen Centre) ; Scandurra, Rosario Ivano (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Graziano, Marcello (Central Michigan University. Department of Geography & Environmental Studies)
The economic impact of tertiary education is important for regional development, and whilst participation rates have increased, it is unclear whether this has benefited regions equally. The paper analyses a panel of European regions to determine how the geography of tertiary education has evolved between 2002 and 2012. [...]
2019 - 10.1080/21681376.2019.1680313
Regional Studies, Regional Science, Vol. 6 Núm. 1 (january 2019) , p. 539-556  
19.
18 p, 133.2 KB Identidad académica : una franquicia en construcción / Jiménez Peralta, Maite Inés (Pontificia Unversidad Católica de Valparaíso)
El impacto que ejercen las universidades en el desarrollo de la sociedad cobra relevancia ante las expectativas de justicia y bien común a las que anhelan los ciudadanos. El modo en que estas instituciones se vinculan con una reflexión que favorezca la creación de nuevos modelos resulta una paradoja cuando, desde la segunda mitad del siglo XX, se ha ido consolidando un capitalismo académico de la mano de una industria universitaria cuyo alcance pone en tensión un inacabado debate. [...]
L'impacte que exerceixen les universitats sobre el desenvolupament de la societat esdevé rellevant davant les expectatives de justícia i de bé comú que mostren els ciutadans. La manera com es vinculen aquestes institucions amb una reflexió que afavoreix la creació de models nous és una paradoxa, ja que, des de la segona meitat del segle XX, s'ha anat consolidant un capitalisme acadèmic per part d'una indústria universitària, l'abast del qual posa en tensió un debat inacabat. [...]
The role higher education plays in the development of society has become particularly relevant with regard to citizens' expectations of justice and the common good. However, the way in which these institutions promote the creation of new models is paradoxical given the consolidation of an academic capitalism model in the higher education industry since the second half of the twentieth century, whose impact remains an open debate. [...]

2019 - 10.5565/rev/educar.960
Educar, Vol. 55 Núm. 2 (2019) , p. 543-560 (Temas de investigación)  
20.
37 p, 691.6 KB A Literature Review on Entrepreneurial Universities : An Institutional Approach / Guerrero-Cano, Maribel ; Urbano, David ; Kirby, David ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia de l'Empresa
is now generally accepted that globalization process and internationalization have modified the roles of main agents of social and economic changes. In this case, Universities have been affected by new responsibilities such as regional economic and social development, the reduction of public funds, and the educational market competence. [...]
Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia de l'Empresa 2006 (Document de treball (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia de l'Empresa) ; 06/8)  

UAB Digital Repository of Documents : 43 records found   previous11 - 20nextend  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.