1.
|
|
2.
|
9 p, 484.1 KB |
Classification of suicidal thoughts and behaviour in children : results from penalised logistic regression analyses in the Adolescent Brain Cognitive Development study
/
Van Velzen, L.S. (University of Melbourne) ;
Toenders, Y.J. (Orygen) ;
Avila-Parcet, Aina (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ;
Dinga, R. (Radboud University) ;
Rabinowitz, J.A. (Johns Hopkins University) ;
Campos, A.I. (The University of Queensland) ;
Jahanshad, N. (University of Southern California) ;
Rentería, M.E. (The University of Queensland) ;
Schmaal, L. (Orygen) ;
Universitat Autònoma de Barcelona
Despite efforts to predict suicide risk in children, the ability to reliably identify who will engage in suicide thoughts or behaviours has remained unsuccessful. Aims We apply a novel machine-learning approach and examine whether children with suicide thoughts or behaviours could be differentiated from children without suicide thoughts or behaviours based on a combination of traditional (sociodemographic, physical health, social-environmental, clinical psychiatric) risk factors, but also more novel risk factors (cognitive, neuroimaging and genetic characteristics). [...]
2022 - 10.1192/bjp.2022.7
The British journal of psychiatry, Vol. 220 Núm. 4 (february 2022) , p. 210-218
|
|
3.
|
|
4.
|
|
5.
|
|
6.
|
|
7.
|
|
8.
|
16 p, 146.9 KB |
EI impacto de las TIC sobre la juventud : metáfora y representación en ciencias sociales
/
Feliu i Samuel-Lajeunesse, Joel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Social) ;
Gil-Juárez, Adriana (Universitat Rovira i Virgili. Departament de Psicologia) ;
Vitores González, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona)
En primer lugar, en este artículo describimos con cierto detalle una metáfora usada de forma común tanto en medios académicos como en medios de difusión masiva: la del impacto de las nuevas tecnologías sobre la sociedad y, específicamente, sobre la juventud. [...] First of all, in this article we describe with some detail a common metaphor used both by academia and media: the metaphor of the impact of new technology upon society an specifically upon youth. Later, we discuss the pertinence of this impact metaphor in light of another possible metaphor: that of youngsters reading of ICT. [...]
2010
Revista argentina de estudios de juventud, Núm. 3 (2010)
|
|
9.
|
6 p, 245.9 KB |
Comparación Social negativa : La influencia de la Ansiedad, la Regulación Emocional y el Uso Problemático de Redes Sociales
/
Diaz Moreno, Adrian (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Bonilla, Iván (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Chamarro Lusar, Andrés (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Grup d'Investigació en Estrès i Salut
Los adolescentes y adultos jóvenes son el grupo demográfico que más utiliza las redes sociales para poder comunicarse con sus iguales. Pese a ser un lugar que conecta a las personas, las redes sociales se han visto invadidas por publicaciones modificadas por filtros que provocan que los propios jóvenes, y en especial, las mujeres, se vean expuestas a ideales de belleza irreales, y que, a su vez, acaben comparándose de forma negativa y ascendente ante estos. [...] Most social media users are adolescents and young adults, and they use them to communicate with their peers. Despite being a place that can bring people together, social media have been invaded by publications modified by filters that can cause young people, and especially women, to be exposed to unreal beauty ideals. [...]
2023 - 10.5093/anyes2023a22
Ansiedad y estrés, Vol. 29 Núm. 3 (2023) , p. 181-186
|
|
10.
|
371 p, 8.1 MB |
La transición a la vida adulta de la juventud tutelada y extutelada : desafíos, recursos de apoyo y preparación para la emancipación
/
Sanz Escutia, Clara ;
Arnau-Sabatés, Laura, dir. ;
Sala Roca, Josefina, dir.
Antecedents La transició a la vida adulta no és només el pas de l'adolescència a l'adultesa, sinó que es constitueix com una etapa de la vida en si mateixa plena de reptes. Si la transició ja és de per si un repte per als joves que compten amb el suport de les seves famílies, encara ho és més per als joves extutelats que, en la majoria dels casos, no compten amb aquests suports. [...] Antecedentes La transición a la vida adulta no es solamente el paso de la adolescencia a la adultez, sino que se constituye como una etapa de la vida en sí misma llena de retos. Si la transición ya es per se un reto para los jóvenes que cuentan con el apoyo de sus familias, todavía lo es más para los jóvenes extutelados que, en la mayoría de los casos, no cuentan con dichos apoyos. [...] Background The transition to adult life is not only the passage from adolescence to adulthood, but it is also constituted as a life stage itself full of challenges. This transition is already a great challenge for young people who have the support of their families, and it is even greater for foster care leavers who, in most cases, do not have such support. [...]
2023
|
|