UAB Digital Repository of Documents 42 records found  beginprevious23 - 32next  jump to record: Search took 0.01 seconds. 
23.
8 p, 67.3 KB La educación en medios, más allá de la escuela / Camps Cervera, Victoria (Universitat Autònoma de Barcelona)
La educación en y para los medios de comunicación es una necesidad indudable que, muy lentamente y de forma poco satisfactoria, se está introduciendo en la educación reglada. Dicha labor, por otra parte, debería verse complementada por un esfuerzo de los medios audiovisuales de hacerse responsables también de la tarea educativa, no educando directamente, pero sí procurando que sus emisiones fueran coherentes con los valores que la educación procura transmitir. [...]
Education in and for the media is doubtlessly necessary and is very slowly slipping into regular education, but not very satisfactorily. This work must be fleshed out by the media's effort to take some responsibility for the educational work as well, not by educating directly, but by trying to match their broadcasts with the values that education is trying to convey. [...]

2009 - 10.3916/c32-2009-02-012
Comunicar, Vol. 16, Núm. 32 (març 2009) , p. 139-145  
24.
3 p, 34.7 KB ¿Todo vale? Hacia una mirada ética en los medios de comunicación / Camps Cervera, Victoria (Universitat Autònoma de Barcelona)
Ningún profesional de los medios de comunicación se atrevería a decir sin más que todo vale para obtener publicidad, ganar audiencia o competir con el adversario. Por eso apelamos a la ética. Pedir una mirada ética o, mejor, un compromiso ético por parte de los medios de comunicación.
No professional of the mass media would dare to say without much ado that 'anything goes' to obtain publicity, to gain hearing or to compete with the adversary. That's why we appeal to the ethics. To ask for an ethical look or, better, an ethical commitment on the part of the mass media.

2008 - 10.3916/c31-2008-03-024
Comunicar, Vol. 16, Núm. 31 (octubre 2008) , p. 393-395  
25.
11 p, 84.2 KB La sociedad multipantallas: retos para la alfabetización mediática / Pérez Tornero, José Manuel (Universitat Autònoma de Barcelona)
La televisión convencional, en sus inicios medios de comunicación centralizada y de audiencia masiva, se está actualmente transformando y diversificando para acomodarse a las nuevas exigencias y condiciones de los nuevos contextos digitales. [...]
Conventional television is getting transformed and diversified to adapt to the new requirements and conditions of the new digital contexts. This means deep transformations in the production, distribution and reception systems; in the programs, genres, and contents in general; and in the commercialization channels and financing systems. [...]

2008 - 10.3916/c31-2008-01-002
Comunicar, Vol. 16, Núm. 31 (octubre 2008) , p. 15-25  
26.
9 p, 457.9 KB Oral-gestual, escritura, audio, audiovisual, y ¿digital? Los cinco grados de la comunicación en educación / Perceval, José María (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i Ciències de la Comunicació) ; Tejedor, Santiago (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació)
En el marco del presente artículo se presenta un recorrido a través de cinco grados de la comunicación en educación: el oral-gestual, la escritura, el audio, el audiovisual y el digital. El texto destaca los cambios que el escenario on-line introduce en el proceso educativo reflexionando sobre la figura del estudiante, del docente y de las relaciones entre ambos.
This article portrays an overview of the five degrees of comunication in education: oralgestural, writing, audio, audiovisual and digital. It highlights the changes introduced by the on-line scenario in the educational process, reflecting on the character of the student, the teacher and the relationship between them.

2008 - 10.3916/c30-2008-02-009
Comunicar, Vol. 15, Núm. 30 (març 2008) , p. 155-163  
27.
6 p, 66.5 KB La regulación audiovisual : argumentos a favor y en contra / Sopena Palomar, Jordi 1983-
El artículo analiza la efectividad de la regulación audiovisual y valora los diversos argumentos a favor y en contra de la existencia de consejos reguladores a nivel estatal. El debate sobre la necesidad de un organismo de este calado en España todavía persiste. [...]
The article analyzes the effectiveness of the audio-visual regulation and assesses the different arguments for and against the existence of the broadcasting authorities at the state level. The debate of the necessity of a Spanish organism of regulation is still active. [...]

2008 - 10.3916/c30-2008-02-004
Comunicar, Vol. 15, Núm. 30 (març 2008) , p. 119-124  
28.
9 p, 263.9 KB Los valores en el deporte: una experiencia educativa a través del Barça-Madrid / Ginesta Portet, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme)
El deporte ejerce mucha influencia en nuestra sociedad; y, sobre todo, entre los más jóvenes, quienes consumen deporte no sólo en las escuelas, sino también a través de los medios de comunicación. [...]
Sport is very influential in our societies; above all, on youngsters. Young consumers are exposed to sport, not only at school, but also through the mass media. Sometimes, the values that teachers and coaches instil in their young pupils, sportsmen and sportswomen, are not the same values which they receive when they watch sport-entertainment events, through mass media or live. [...]

2007
Comunicar, Vol. 15, Núm. 28 (març 2007) , p. 148-156  
29.
6 p, 3.2 MB El cuento multimedia interactivo / Perceval, José María (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i Ciències de la Comunicació) ; Tejedor, Santiago (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació)
En el marco del presente artículo se reflexiona sobre las posibilidades educativas del cuento multimedia interactivo. En este sentido y tras analizar los orígenes y evolución del cuento, se estudian las novedades que la hipertextualidad, interactividad y convergencia multimedia introducen en la creación de historias ideadas con una finalidad educativa en el marco de la Sociedad de la Información. [...]
In this article we reflect upon the educational possibilities of interactive multimedia stories. After analysing the origins and the evolution of stories, we studied the innovations introduced by the multimedia convergence, the hypertext and interactivity in stories with educational objectives within the Information Society. [...]

2006
Comunicar, Vol. 14, Núm. 26 (març 2006) , p. 177-182  
30.
12 p, 245.9 KB El futuro de la sociedad digital y los nuevos valores de la educación en medios / Pérez Tornero, José Manuel (Universitat Autònoma de Barcelona)
Cuando los procesos se aceleran del modo que lo hacen en una sociedad plena de información circulante a la velocidad de la luz -como es la sociedad digital-, imaginar el futuro se hace imprescindible. [...]
As the present world increase its complexity and speed in a society filled with information, it seems necessary to imagine the future. And media education must be included in this reflection because it is important to understand that complexity and that speed at the present as well as in the future, especially if we really want to rule our lives. [...]

2005
Comunicar, Vol. 13, Núm. 25 (octubre 2005) , p. 247-258  
31.
4 p, 316.1 KB Hacia un nuevo concepto de educación en medios / Pérez Tornero, José Manuel (Universitat Autònoma de Barcelona)
Se están produciendo grandes cambios en el ámbito de la educación en medios en el contexto iberoamericano. Hay nuevos actores, nuevos lenguajes y nuevas estrategias. Ello hace necesario reflexionar y renovar los fundamentos teóricos y las prácticas existentes en ese campo.
Many changes are in progress in the field of media education in Latin American context. These changes have made possible that we can find new actors, new languages and new strategies. This situation implies the need to think about new issues and to renovate the basis of the theory and practice in this field.

2005
Comunicar, Vol. 8, Núm. 24 (març 2005) , p. 21-24  
32.
8 p, 1.2 MB Estado de la educación en medios en el currículum escolar en Iberoamérica / Castillo Cárdenas, Patricia (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Gastaldi, Luciana (Universitat Autònoma de Barcelona)
La necesidad de reflexionar sobre la incorporación de un currículo de educación en medios es una inquietud que se siente fuertemente en los nuevos contextos de la sociedad de la información. Los debates internacionales sobre este tema ponen en evidencia esta necesidad. [...]
The need for reflection on the incorporation of a media education curriculum has brought about a concern about that has arisen in the new contexts of the information society. The international discussions on this issue demonstrate the obvious need for this kind of curriculum. [...]

2005
Comunicar, Vol. 13, Núm. 24 (març 2005) , p. 13-20  

UAB Digital Repository of Documents : 42 records found   beginprevious23 - 32next  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.