1.
|
|
2.
|
4 p, 104.0 KB |
Mètodes i Tècniques de Recerca Social [43660]
/
Öztürk Okumus, Özgür Günes ;
Leon Ramon Borja, Margarita ;
Marti Olive, Joel ;
Barbieri, Nicolás ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Escola Doctor Robert ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Escola Fundació Universitat Autònoma de Barcelona-Formació (Escola FUAB-f)
L'objectiu d'aquest mòdul és el d'oferir als estudiants les eines suficients per a que puguin desenvolupar una recerca que els permeti realitzar el Treball Final de Màster. Com a continguts específics es treballaran: la planificació i disseny d'una investigació, l'aproximació a l'estudi de casos, les tècniques qualitatives i quantitatives, i la investigació acció. [...] The objective of this module is to provide students with the necessary tools so that they can develop an investigation that allows them to complete the Master's Final Project. Specific contents will be worked on: planning and designing an investigation, approach to case study, qualitative and quantitative techniques, and action research. [...] El objetivo de este módulo es el de ofrecer a los estudiantes las herramientas suficientes para que puedan desarrollar una investigación que les permita realizar el Trabajo Fin de Máster. Como contenidos específicos se trabajarán: la planificación y diseño de una investigación, la aproximación al estudio de casos, las técnicas cualitativas y cuantitativas, y la investigación acción. [...]
2023-24 Màster Universitari en Polítiques Socials i Acció Comunitària [1339]
3 documents
|
|
3.
|
|
4.
|
10 p, 124.3 KB |
Mètodes Qualitatius per a la Recerca en Ciències Socials [42409]
/
Mojica Gasol, Laia ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències
Aquest mòdul desenvolupa les capacitats en el disseny de la recerca, guia als estudiants a través de la lògica del procés de recerca i els proporciona les eines analítiques, metodològiques, tecnològiques necessàries per dur a terme recerca qualitativa en les ciències socials. [...] This course develops core skills in research design, guides students through the logic of the research enterprise, and provides them with the analytical, methodological, technological tools necessary to conduct qualitative research in the social sciences. [...] Este módulo desarrolla las capacidades en el diseño de la investigación, guía a los estudiantes a través de la lógica del proceso de investigación y les proporciona herramientas analíticas, metodológicas y tecnológicas necesarias para llevar a cabo investigación cualitativa en ciencias sociales. [...]
2023-24 Màster Universitari en Estudis Interdisciplinaris en Sostenibilitat Ambiental, Econòmica i Social [1341]
3 documents
|
|
5.
|
13 p, 662.6 KB |
A systematic review on the use of action research methods in mental health nursing care
/
Moreno-Poyato, Antonio R. (Universitat de Barcelona) ;
Subias-Miquel, Martí (Universitat de Barcelona) ;
Tolosa-Merlos, Diana (Hospital del Mar (Barcelona, Catalunya)) ;
Ventosa-Ruiz, Ana (Hospital Benito Menni Complejo Asistencial) ;
Pérez-Toribio, Alonso (Institut Català de la Salut) ;
EL Abidi, Kadhija (Universitat de Barcelona) ;
Navarro-Maldonado, Raquel (Universitat Rovira i Virgili) ;
Suárez-Pérez, Raquel (Centro de Salud de Zarracina) ;
Valera Fernández, Maria Rosario (Hospital del Mar (Barcelona, Catalunya)) ;
Romeu-Labayen, Maria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Salut Pública) ;
Lluch-Canut, Teresa (Universitat de Barcelona) ;
Roldán Merino, Juan Francisco (Universitat de Barcelona) ;
Puig-Llobet, Montserrat (Universitat de Barcelona)
To identify and synthesize evidence on the use of action research methods in mental health nursing care. Systematic review. CINAHL, Web of Science, PubMed and Scopus databases were searched in January 2021. [...]
2022 - 10.1111/jan.15463
Journal of Advanced Nursing, Vol. 79 (october 2022) , p. 372-384
|
|
6.
|
5 p, 106.8 KB |
Models d'Anàlisi en Recerca en Psicologia Clínica i de la Salut [43881]
/
Penelo Werner, Eva ;
Navarro Pastor, Jose Blas ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Psicologia
Proporcionar les habilitats necessàries (teòriques i instrumentals) perquè l'alumnat sigui capaç de: - Analitzar les propietats psicomètriques d'un qüestionari relatives a estructura interna i fiabilitat - Realitzar l'anàlisi de dades d'una investigació mitjançant models de regressió lineal o logística, tant amb la finalitat de predir la resposta com d'estudiar la influència d'una exposició sobre la resposta - Incorporar en el procés de modelatge estadístic els fenòmens de la interacció i la confusió - Realitzar el diagnòstic de les condicions d'aplicació dels models de regressió lineal i logística - Distingir una variable moderadora d'una variable mediadora i estimar models d'equacions estructurals (SEM) per a l'anàlisi de models de mediació - Interpretar els resultats dels models de regressió i SEM, sabent seleccionar aquells més adequats per a ser inclosos a l'informe d'investigació 1. Provide the necessary skills (theoretical and instrumental) so that the student is able to: - Analyze the psychometric properties of a questionnaire relative to internal structure and reliability - Analyze the data of a research using linear or logistic regression models, both in order to predict the response and to study the influence of an exposure on the response - Incorporate the phenomena of interaction and confusion into the statistical modeling process - Perform the diagnosis of the conditions of application of linear and logistic regression models - Distinguish a moderator variable from a mediator variable and to estimate structural equation models (SEM) for the analysis of mediation models - Interpret the results of the regression models and SEM, being able to select those most suitable to be included in the research report 1. Proporcionar las habilidades necesarias (teóricas e instrumentales) para que el estudiante sea capaz de: - Analizar las propiedades psicométricas de un cuestionario relativas a estructura interna y fiabilidad - Analizar los datos de una investigación mediante modelos de regresión lineal o logística, tanto con la finalidad de predecir la respuesta como de estudiar la influencia de una exposición sobre la respuesta - Incorporar en el proceso de modelado estadístico los fenómenos de la interacción y la confusión - Realizar el diagnóstico de las condiciones de aplicación de los modelos de regresión lineal y logística - Distinguir una variable moderadora de una variable mediadora y estimar modelos de ecuaciones estructurales (SEM) para el análisis de modelos de mediación - Interpretar los resultados de los modelos de regresión y SEM, sabiendo seleccionar aquellos más adecuados para ser incluidos en el informe de investigación 1.
2023-24 Màster Universitari en Recerca en Psicologia Clínica i de la Salut [1379]
3 documents
|
|
7.
|
4 p, 99.5 KB |
Estat de l'Art i Metodologies per a la Recerca [43429]
/
Menendez Dalmau, Enric ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències
Introduir els conceptes bàsics sobre la recerca en nanociència i nanotecnologia: context científic, mètode científic, documentació i bibliografia, ètica, planificació, etc. To introduce the basic concepts of nanoscience and nanotechnology research: scientific context, scientific method, documentation and bibliography, ethics, organization, etc. Introducir los conceptos básicos sobre la investigación en nanociencia y nanotecnología: contexto científico, método científico, documentación y bibliografía, ética, planificación, etc.
2023-24 Màster Universitari en Nanociència i Nanotecnologia Avançades/ Advanced Nanoscience and Nanotechnology [1360]
3 documents
|
|
8.
|
|
9.
|
|
10.
|
5 p, 106.9 KB |
Salut i Metodologies de Recerca Qualitativa [106140]
/
Feijoo Cid, Maria ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Medicina
La finalitat de l'assignatura és proporcionar coneixements i destreses adequades per avaluar de manera crítica la literatura científica infermera realitzades amb mètodes qualitatius. També pretèn augmentar la comprensió de l'estudiantat sobre el patiment humà o què significa la malaltia i la trajectòria de pacient per la persona que la pateix. [...] The purpose of the subject is to provide adequate knowledge and skills to evaluate critically the scientific literature of nursing care, from a constructivist and/or an interpretative point of view. Furthermore, gender-sensitive approach to research should be incorporated. La finalidad de la asignatura es proporcionar los conocimientos y habillidades necesarias para evaluar de manera crítica la literatura científica de los cuidados enfermeros tanto desde una óptica interpretativa y/o fenomenológica. [...]
2023-24 Grau en Infermeria [1468]
3 documents
|
|