UAB Digital Repository of Documents 3 records found  Search took 0.00 seconds. 
1.
46 p, 2.8 MB Entre Arcadia y Utopía : el país imaginado de las «Soledades» de Góngora / Blanco, Mercedes (Université Paris-Sorbonne)
El artículo, partiendo de un paralelo entre los países imaginarios representados en la Arcadia de Sannazaro (1504) y la Utopia de More (1515), y teniendo en cuenta los dos paradigmas inducidos por estas obras en la literatura anterior y posterior, sostiene que un siglo más tarde, Luis de Góngora inventa en las Soledades un país imaginario que participa de ambos. [...]
As a basis for its argumentation, the article sketches a parallel between the imaginarycountries represented in Sannazaro's Arcadia (1504) and More's Utopia (1515). Takinginto account the two paradigms induced by these masterpieces in previous and posteriorliterature, it claims that a century later Luis de Góngora designs in the Solitudes animaginary country that holds something of both models. [...]

2014 - 10.5565/rev/studiaaurea.132
Studia aurea : revista de literatura española y teoría literaria del Renacimiento y Siglo de Oro, Vol. 8 (2014) , p. 131-175 (Monográfico)  
2.
14 p, 246.2 KB El desarrollo del esquema de derivada / Sánchez-Matamoros García, Gloria (Universidad de Sevilla. Departamento de Didáctica de las Matemáticas) ; García Blanco, Mercedes (Universidad de Sevilla. Departamento de Didáctica de las Matemáticas) ; Llinares, Salvador (Universidad de Alicante. Departamento de Innovación y Formación Didáctica)
La investigación tiene como objetivo estudiar el desarrollo de la comprensión del concepto de derivada en el nivel de bachillerato (16-18 años) y primer año de la universidad. El marco teórico utilizado fue el desarrollo de un esquema a través de tres fases: Intra, Inter, Trans (Piaget y García, 1983, 1989). [...]
The goal of this research is the study of development of understanding of derivative concept in bachillerato (16-18 years old) and the fi rst University course. We considered the triad mechanism introduced by Piaget y García (1983, 1989). [...]

2006
Enseñanza de las ciencias, V. 24 n. 1 (2006) p. 85-98  
3.
12 p, 1.3 MB Góngora et la peinture / Blanco, Mercedes (Université Charles-de-Gaulle Lille 3)
La poésie aulique de Góngora (1561-1626), qui célèbre les grands et les prélats, au lieu de recourir au récit des grands faits ou à des procédés rhétoriques, s'appuie bien souvent sur l'ekphrasis d'oeuvres d'art associées au personnage célébré, édifices qui lui appartiennent ou qu'il a fait bâtir, et le plus souvent, peintures qui le représentent ou qu'il possède. [...]
This important aprt of Góngora's poetry which aims at the witty and refined praise of the members of the high aristocracy and of the princes of the church, in most cases avoids the oratory or narrative resources of eulogy, and applies to pure poetic devices. [...]

2004 - 10.5565/rev/locus.146
Locus amoenus, N. 7 (2004) , p. 197-208  

See also: similar author names
2 Blanco, M.L.
2 Blanco, Manuel J.
2 Blanco, Margarita
1 Blanco, Maria L.
3 Blanco, Maria Laura
1 Blanco, Mariana
3 Blanco, María Laura
1 Blanco, Marília Bazan
3 Blanco, Miguel
3 Blanco, Miguel
2 Blanco, Mª Agustina
1 Blanco, Mónica
Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.