1.
|
5 p, 107.5 KB |
Antropologia de l'educació [101253]
/
Carrasco, Sílvia ;
Narciso Pedro, Laia ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Filosofia i Lletres
Antropologia de l'Educació és una assignatura de 6 ECTS obligatoris que forma part de la matèria Àmbits temàtics generals de l'Antropologia. L'Antropologia de l'Educació és l'estudi especialitzat dels objectius, processos i contextos d'adquisició/transmissió cultural que converteixen els éssers humans en subjectes culturals específics d'un grup o societat, i de la desigualtat i la diversitat en les condicions d'aprenentatge i reproducció social que els afecten en les societats contemporànies. [...] Anthropology of Education is a subject of 6 compulsory ECTS that is part of the general thematic areas of Anthropology. The Anthropology of Education is the specialized study of the objectives, processes and contexts of cultural acquisition/transmission that turn human beings into specific cultural subjects of a group or society, and of the inequality and diversity in the conditions of learning and social reproduction that affect them in contemporary societies. [...] Antropología de la Educación es una asignatura de 6 ECTS obligatorios que forma parte de la materia Ámbitos temáticos generales de la Antropologia. La Antropologia de la Educación es el estudio especializado de los objetivos, procesos y contextos de adquisición/transmisión cultural que convierten a los seres humanos en sujetos culturales específicos de un grupo o sociedad, y de la desigualdad y la diversidad en las condiciones de aprendizaje y reproducción social que les afectan en las sociedades contemporáneas. [...]
2023-24 Grau en Antropologia Social i Cultural [821]
3 documents
|
|
2.
|
12 p, 783.4 KB |
Formació i orientació professional al Grau d'Antropologia : reflexió sobre una experiència d'innovació docent
/
Carrasco, Sílvia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Antropologia Social i Cultural) ;
Ruiz Haro, Isidoro (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Antropologia Social i Cultural)
Aquest breu article és, com el títol indica, una reflexió sobre l'experiència d'innovació docent que s'ha dut a terme el curs 2022-23 a la Universitat Autònoma de Barcelona amb estudiants de quart curs del grau. [...] This brief article is, as the title indicates, a reflection on the teaching innovation experience that was carried out in the 2022-23 academic year at the Universitat Autònoma de Barcelona with year four undergraduate students. [...] Este breve artículo es, como indica el título, una reflexión sobre la experiencia de innovación docente que se ha llevado a cabo el curso 2022-23 en la Universidad Autónoma de Barcelona con estudiantes de cuarto curso del grado. [...] Este pequeno artigo é, como o título indica, uma reflexão sobre a experiência de inovação pedagógica realizada no ano letivo 2022-23 na Universitat Autònoma de Barcelona com alunos do quarto ano de licenciatura. [...]
2023 - 10.5565/rev/periferia.916
Perifèria : revista de recerca i formació en antropologia, Vol. 28 Núm. 1 (2023) , p. 166-177 (Grupos de investigación)
|
|
3.
|
23 p, 255.1 KB |
Moldear la pertenencia social : adolescentes jugando en terapia
/
Hernández Villasol, Raul (Universitat de Barcelona) ;
Marre, Diana (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Antropologia Social i Cultural) ;
Carrasco, Sílvia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Antropologia Social i Cultural)
Este artículo analiza qué sucede cuando los hijos e hijas de las clases media y alta catalana no tienen los rendimientos que sus familias consideran necesarios para la reproducción social. Estudiamos un grupo adolescente que acudía a un centro terapéutico que atendía múltiples interpretaciones de inadecuación y déficit mediante el juego. [...] Aquest article analitza què passa quan els fills i les filles de les classes mitjana i alta catalana no tenen els rendiments que les seves famílies consideren necessaris per a la reproducció social. [...] This article focusses on what happens when Catalan middle- and upper-class teenagers do not achieve the performance that their families consider to be essential for social reproduction. We studied a group of teenagers in a therapeutic Centre specialized in focusing multiple approaches of mismatches and deficit through games. [...] Este artigo analisa o que acontece quando os filhos e filhas das classes média e alta catalães não têm a renda que suas famílias consideram necessária para a reprodução social. Estudamos um grupo de adolescentes que frequentava um centro terapêutico que tratava as múltiplas interpretações de inadequação e déficit por meio de brincadeiras. [...]
2023 - 10.5565/rev/periferia.910
Perifèria : revista de recerca i formació en antropologia, Vol. 28 Núm. 1 (2023) , p. 4-26 (Artículos)
|
|
4.
|
11 p, 140.5 KB |
Intervenció Social [43144]
/
Molina Gonzalez, Jose Luis ;
Carrasco, Sílvia ;
Tapada Berteli, María Teresa ;
Sanjuan Nuñez, Lucia ;
Kaplan Marcusan, Adriana Rosa ;
Castellví i Girbau, Jordi ;
Marre, Diana ;
Gomez Mestres, Silvia ;
Alvarez Mora, Maria Bruna ;
Narciso Pedro, Laia ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Filosofia i Lletres
Aquest mòdul forma part de la Especialitat E2 "Intervenció sociocultural i ambiental" i s'imparteix al primer 1 Aquest mòdul forma part de la Especialitat E2 "Intervenció sociocultural i ambiental" i s'imparteix al primer semestre. [...] This module is part of the specialization E2 "Sociocultural and environmental intervention". 1 This module is part of the specialization E2 "Sociocultural and environmental intervention". Objectives: To know from a historical perspective applications of anthropology and theoretical debates related to these applications. [...] Este módulo forma parte de la Especialidad E2 "Intervención sociocultural y ambiental" 1 Este módulo forma parte de la Especialidad E2 "Intervención sociocultural y ambiental" Objetivos: Conocer desde una perspectiva histórica aplicaciones de la antropología y debates teóricos vinculados a la aplicación. [...]
2023-24 Màster Universitari en Antropologia: Recerca Avançada i Intervenció Social [1175]
3 documents
|
|
5.
|
|
6.
|
|
7.
|
95 p, 3.5 MB |
Supporting migrant students through the pandemic and beyond
/
d'Angelo, Alessio, ed. ;
Ricucci, Roberta, ed. ;
Carrasco, Sílvia, ed. ;
Reitinger, Johannes (Universität Wien) ;
Holzmayer, Michael (Universität Wien) ;
Proyer, Michelle (Universität Wien) ;
Scott, Rachel (The Bell Foundation) ;
d'Angelo, Alessio (University of Nottingham) ;
Manzoni, Chiara (National Institute of Economic and Social Research) ;
Ricucci, Roberta (Università degli Studi di Torino) ;
Schroot, Tanja (Università degli Studi di Torino) ;
Cingolani, Pietro (Università di Bologna) ;
Carrasco, Sílvia (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Pibernat Vila, Marina (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Conti, Luisa (Friedrich Schiller University Jena) ;
d'Angelo, Alessio (University of Nottingham) ;
Ricucci, Roberta (University of Turin) ;
Carrasco, Sílvia (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Learning for Citizenship: supporting migrant students in uncertain times 2021
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona. CER-Migracions, Servei de Publicacions, 2023 (Focus on International Migration ; 10)
|
|
8.
|
|
9.
|
445 p, 15.6 MB |
Transiciones complejas en el paso a los CFGM : un estudio de caso múltiple
/
Pérez Benavent, Maria Josep ;
Carrasco, Sílvia, dir.
A partir d'un estudi de cas múltiple i metodologia qualitativa, l'objectiu general de la nostra investigació és analitzar els factors crítics en les transicions als CFGM de formació professional, des de la perspectiva de l'especificitat de les seves cultures d'aprenentatge. [...] Nuestros resultados se basan en un trabajo de campo etnográfico, cuyo núcleo se ha desarrollado durante dos cursos escolares en un centro público de una ciudad de la provincia de Barcelona. Además, se incluyen datos de un trabajo de campo anterior que realizamos en el mismo centro, sobre el mismo tema. [...] Based on a multiple case study, the overall aim of our research is to analyse critical factors in transitions to intermediate courses of VET (ISCED3b), from perspective of their specific learning cultures. [...]
2022
|
|
10.
|
|