1.
|
6.5 MB |
La dimensión ética en la relación socioeducativa : una teoría fundamentada
/
Corbella Molina, Laura ;
Úcar, Xavier, dir.
Aquesta tesi doctoral presenta un estudi que caracteritza a nivell teòric i pràctic la dimensió ètica en la relació socioeducativa. Sorgeix de la necessitat expressada pels discursos acadèmics i professionals de desenvolupar les qüestions ètiques en l'educació social des d'una perspectiva pràctica i relacional. [...] Esta tesis doctoral presenta un estudio que caracteriza a nivel teórico-práctico la dimensión ética en la relación socioeducativa. Surge de la necesidad expresada por los discursos académicos y profesionales de desarrollar las cuestiones éticas en la educación social desde una perspectiva práctica y relacional. [...] This doctoral thesis presents a study that characterises at a theoretical-practical level the ethical dimension in the socio-educational relationship. It arises from the need expressed by academic and professional discourses to develop ethical issues in social education from a practical and relational perspective. [...]
2023
|
|
2.
|
|
3.
|
39 p, 775.7 KB |
Informe de resultats : triangulació dels resultats del projecte i proposta de model d'anàlisi
/
Úcar, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social) ;
Montserrat, Carme (Universitat de Girona. Liberi: Grup de Recerca en Infància, Joventut i Comunitat) ;
Soler-Masó, Pere (Universitat de Girona. Liberi: Grup de Recerca en Infància, Joventut i Comunitat) ;
Corbella Molina, Laura (Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social) ;
Planas Lladó, Anna (Universitat de Girona. Liberi: Grup de Recerca en Infància, Joventut i Comunitat) ;
Iglesias Vidal, Edgar (Universitat de Girona. Liberi: Grup de Recerca en Infància, Joventut i Comunitat) ;
Crous Parcerisas, Gemma (Universitat de Girona. Liberi: Grup de Recerca en Infància, Joventut i Comunitat) ;
Llosada-Gistau, Joan (Universitat de Girona. Liberi: Grup de Recerca en Infància, Joventut i Comunitat) ;
Monseny Martínez, Myrte (Universitat de Girona. Liberi: Grup de Recerca en Infància, Joventut i Comunitat) ;
Trull Oliva, Carme (Universitat de Girona. Liberi: Grup de Recerca en Infància, Joventut i Comunitat) ;
Gallart, Judit (Universitat de Girona. Liberi: Grup de Recerca en Infància, Joventut i Comunitat) ;
Esteban Guitart, Moisès (Universitat de Girona) ;
Martí, Carolina (Universitat de Girona. Laboratori d'Anàlisi i Gestió del Paisatge) ;
Corbella Molina, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social)
El projecte de recerca "Infants, joves i comunitats resilients: identificació i anàlisi de pràctiques socials i educatives des d'una perspectiva multidimensional i interseccional per a fer front a la pandèmia" té com objectiu general identificar les 'pràctiques resilients' que han sorgit durant el període d'estat d'alarma declarat a l'Estat Espanyol (març 2020-maig 2021) i aportar mesures específiques d'avaluació i promoció de processos de resiliència comunitària en situacions d'adversitat. [...]
Universitat de Girona, novembre 2022
|
|
4.
|
14 p, 762.7 KB |
El rol de los equipos de investigacion en el empoderamiento de las personas investigadoras jovenes
/
Trull Oliva, Carme (Universitat de Girona) ;
Corbella Molina, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Valdivia, Paloma (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Rodrigo Moriche, María Pilar (Universidad Autónoma de Madrid)
El empoderamiento juvenil en los grupos de investigación es un tema con escasas evidencias científicas. Para contribuir a este fin, se realiza un estudio de caso único, estadístico-descriptivo, donde se busca analizar si el Proyecto HEBE favorece el empoderamiento de las personas investigadoras jóvenes del mismo. [...] Youth empowerment in research groups is a subject with little scientific evidence. To contribute to this end, a single statistical-descriptive case study is carried out to analyse whether HEBE Project favours the empowerment of its young researchers. [...]
2022 - 10.17811/RIFIE.51.2.2022.129-142
Aula abierta, Vol. 51 Núm. 2 (2022) , p. 129-142
|
|
5.
|
|
6.
|
39 p, 594.4 KB |
Diseño y validación de una rúbrica para evaluar acciones y proyectos educativos de empoderamiento juvenil
/
Corbella Molina, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social) ;
Trull Oliva, Carme (Universitat de Girona) ;
Rodrigo Moriche, María Pilar (Universidad Autónoma de Madrid) ;
Úcar, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social)
En los últimos años ha habido un aumento significativo de los debates internacionales, las investigaciones y los programas socioeducativos centrados en el empoderamiento juvenil. Uno de los principales problemas de este concepto está relacionado con las formas de medirlo y evaluarlo. [...] In recent years, there has been a significant increase in international debates, research and socio-educational programmes focusing on youth empowerment. One of the main issues with this concept is related to how it is measured and evaluated. [...]
2021 - 10.22550/REP79-3-2021-05
Revista española de pedagogía, Vol. 79 Núm. 280 (2021) , p. 537-555
2 documents
|
|
7.
|
21 p, 290.9 KB |
Marc de referència sobre la COMPETÈNCIA DE RESPONSABILITAT ÈTICA a la universitat
/
Basart i Muñoz, Josep M. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria de la Informació i de les Comunicacions) ;
Urrea Monclús, Aida (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social) ;
Corbella Molina, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social) ;
Ruíz Bueno, Carmen (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ;
Puente, Sílvia ;
Pla Soler, Reyes (M. Teresa Reyes) (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciència Animal i dels Aliments) ;
Álvarez Moleiro, María (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ;
Blanco-Romero, Asunción (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia) ;
García López, María del Mar ;
Montaña Peironcely, Montserrat ;
Ballarín Dahmke, Ana ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Fundació Autònoma Solidària
Aquest document va adreçat principalment a professorat i té dos propòsits. En primer lloc, promoure i facilitar la reflexió sobre aquest aprenentatge en l'àmbit universitari, en particular, en les assignatures que conformen els graus i els postgraus. [...]
març 2021
|
|
8.
|
1 p, 5.3 MB |
Responsabilitat ètica. On Comença la formació per a la responsabilitat ètica?
/
Urrea Monclús, Aida, coord. ;
Corbella Molina, Laura ;
Ballarín Dahmke, Ana ;
Basart i Muñoz, Josep M. ;
Pla Soler, Reyes (M. Teresa Reyes) ;
Ruiz Bueno, Carme ;
Puente, Sílvia ;
García López, María del Mar ;
Álvarez Moleiro, María ;
Blanco-Romero, Asunción ;
Montaña Peironcely, Montserrat ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Fundació Autònoma Solidària
Infografia sobre la Competència de Responsabilitat Ètica. Què és, quins components són necessaris per a la formació d'aquesta competència i com podem incorporar-la a la universitat.
2021
|
|
9.
|
39 p, 1.1 MB |
Perspectiva de gènere en l'educació. Marc conceptual
/
Agud Morell, Ingrid (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ;
Amat, Meritxell ;
Bertran, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social) ;
Caravaca Hernández, Alejandro (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social) ;
Chamorro Maraboli, Constanza Javiera (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Corbella Molina, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social) ;
Empain, Joanna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal) ;
Flores, Clara ;
Foradada Villar, Mireia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social) ;
Gavaldà Elias, Xènia ;
Llos Casadellà, Berta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social) ;
López, Sara (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal) ;
Macià, Spei (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal) ;
Marbà Tallada, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ;
Prat Grau, Maria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal) ;
Puente, Sílvia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social) ;
Rifà Valls, Montserrat (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal) ;
Sánchez Martí, Angelina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
Barcelona, 2020
2 documents
|
|
10.
|
|