UAB Digital Repository of Documents 57 records found  1 - 10nextend  jump to record: Search took 0.00 seconds. 
1.
26 p, 235.5 KB Breaking Down Heteronormativity : The Power of Queer Narratives on Social Media / Sastimdur, Lina Yasmine ; Coromina, Òscar, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
'Breaking Down Heteronormativity: The Power of Queer Narratives on Social Media' employs a multifaceted approach to analyze the dynamics of the LGBTQ+ online community and its creative individuals. It utilizes two key social theories: Goffman's Impression Management, which explores how individuals within the LGBTQ+ community present themselves on social media, emphasizing the importance of creating positive impressions; and Bourdieu's Forms of Capital theory, which examines the economic context and challenges faced by artists. [...]
2023
Màster Universitari en Continguts de Comunicació Audiovisual i Publicitat [1116]  
2.
4 p, 101.6 KB Treball de Final de Màster [44115] / Monclus Blanco, Ana Belen ; Delgado Reina, Matilde ; Franquet Calvet, Maria Rosa ; Martí Martí, Josep Maria ; Prado Pico, Emilio ; Puig Gonzalez, Joaquin ; Valero Sancho, José Luis ; Ramajo Hernandez, Natividad ; Llorens Maluquer, Carlos ; Fernandez Peña, Emilio ; Padilla Molina, Adrián ; Navarro Bosch, Celina ; Coromina, Òscar ; Gifreu, Arnau ; Andreu Sánchez, Celia ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
1 L'objectiu del Treball Final de Màster és verificar l'adquisició de competències associades al màster.
1 The aim of the Masters Dissertation is to verify the acquirement of the master's associated competencies.
1 El objectivo del Trabajo Final de Màster es verificar la adquisición de las competencias asociadas al máster.

2023-24
Màster Universitari en Continguts de Comunicació Audiovisual i Publicitat [1116]
3 documents
3.
5 p, 105.7 KB Estudis d'Audiència, Tests de Productes i Analítica Web [42434] / Coromina, Òscar ; Prado Pico, Emilio ; Padilla Molina, Adrián ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Aquest mòdul aprofundeix en els coneixements de les tècniques dels estudis d'audiència, el testeig de productes, analítica web i anàlisi de continguts de plataformes digitals.
This module deepens the knowledge of the techniques of audience studies, product testing, web analytics and content analysis of digital platforms.
Este módulo profundiza en los conocimientos de las técnicas de los estudios de audiencia, testeo de productos, analítica web y análisis de contenidos de plataformas digitales.

2023-24
Màster Universitari en Continguts de Comunicació Audiovisual i Publicitat [1116]
3 documents
4.
5 p, 108.7 KB Llenguatge Multimèdia [105020] / Ribes Guardia, Francesc Xavier ; Coromina, Òscar ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Els objectius bàsics de l'assignatura són: Aportar coneixements bàsics sobre els llenguatges en mitjans digitals, fent especial èmfasi en les seves especificitats de caràcter tecnològic i cultural. [...]
The basic objectives of the subject are: Provide basic knowledge about languages in digital media, with special emphasis on their specificities of a technological and cultural nature. To deepen in the specific techniques and knowledge necessary for the creation of contents in digital media. [...]
Los objetivos básicos de la asignatura son: Aportar los conceptos generales y las bases teóricas del lenguaje audiovisual como herramienta eficaz de producción de mensajes y de contenidos. Aportar conocimientos básicos sobre los lenguajes en medios digitales, haciendo especial énfasis en sus especificidades de carácter tecnológico y cultural. [...]

2023-24
Grau en Comunicació Audiovisual [1433]
3 documents
5.
4 p, 101.5 KB Infografia i Visualització de Dades [104733] / Coromina, Òscar ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Aplicar els principis tèorics per a analitzar i visualitzar dades. Planificar i realitzar anàlisi visual de dades d'acord amb objectius comunicatius, científics o de gestió. Seleccionar i aplicar diferents mètodes per recollir, analitzar i visualitzar dades. [...]
Apply theoretical principles to analyze and visualize data. Plan and perform visual data analysis in accordance with communicative, scientific or management objectives. Select and apply different methods to collect, analyze and visualize data. [...]
Aplicar principios teóricos para analizar y visualizar datos. Planificar y realizar análisis de datos visuales de acuerdo con objetivos comunicativos, científicos o de gestión. Seleccionar y aplicar diferentes métodos para recopilar, analizar y visualizar datos. [...]

2023-24
Grau en Comunicació Interactiva [1423]
3 documents
6.
10.4 MB Análisis del fenómeno de la desinformación en YouTube : Volumen, visibilidad y elección en los resultados de búsqueda / Padilla Molina, Adrián ; Coromina, Òscar, dir. ; Prado, Emili, dir.
La desinformació és un fenomen global que pot arribar a amenaçar el normal desenvolupament de les dinàmiques socials més bàsiques. Durant la darrera dècada s'ha observat l'ús instrumental i organitzat de notícies falses per tal de consolidar certes narratives en l'opinió pública, obtenir beneficis econòmics o rèdits electorals. [...]
La desinformación es un fenómeno global que puede llegar a amenazar el normal desarrollo de las dinámicas sociales más básicas. Durante la última década se ha observado el uso instrumental y organizado de noticias falsas con el objetivo de consolidar ciertas narrativas en la opinión pública, obtener beneficios económicos o réditos electorales. [...]
Misinformation is a global phenomenon that can threaten the normal development of the most basic social dynamics. During the last decade, the instrumental and organized use of fake news has had the goal of consolidating certain narratives distorting public opinion, obtaining economic benefits or electoral gains. [...]

2022  
7.
16 p, 1.1 MB "Hands On" : incorporación de data sprints y digital methods en la docencia de marketing digital / Padilla Molina, Adrián (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Coromina, Òscar (Malmö University)
Este artículo recopila la experiencia acumulada durante 9 años en el diseño y ejecución de data sprints en el marco del Máster en Comunicación y Marketing Digital de la Universitat Autònoma de Barcelona. [...]
This article compiles the experience accumulated over 9 years in the design and execution of data sprints within the framework of the Master's Degree in Digital Communication and Marketing at the Universitat Autònoma de Barcelona. [...]

2022 - 10.7203/drdcd.v1i8.243
Dígitos. Revista de Comunicación Digital, Núm. 8 (2022) , p. 51-66  
8.
Análisis de las acciones y estrategias de Marketing y Social Media Marketing del sector moda en Instagram para fomentar el engagement entre sus públicos / Campo Fernández, Jordi ; Monclús Blanco, Belén, dir. ; Coromina, Òscar, dir. ; Franquet, Rosa, 1955-, dir.
La idea de la recerca és determinar les accions i estratègies de Màrqueting i Social Media Marketing que estableix el sector de la moda a la plataforma Instagram per fomentar l'engegament entre els seus públics d'aquesta xarxa social. [...]
The idea on which we have started in the investigation is to determine the Marketing and Social Media Marketing actions and strategies established by the fashion sector on the Instagram platform to encourage engagement among its audiences on this social network. [...]

2022  
9.
4 p, 101.2 KB Treball de Final de Màster [44115] / Monclus Blanco, Belen ; Català Domènech, Josep M ; Delgado, Matilde ; Franquet, Rosa 1955- ; Gutierrez Garcia, María ; Martí Martí, Josep Maria ; Prado Pico, Emili ; Puig Gonzalez, Joaquín ; Terrón Blanco, José Luis ; Valero Sancho, José Luis ; Ramajo Hernández, Nati ; Llorens Maluquer, Carles ; Soto Sanfiel, Maria Teresa ; Fernandez Peña, Emilio ; Coromina, Òscar ; Luzón Fernández, Virginia ; Andreu Sánchez, Celia ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
1 L'objectiu del Treball Final de Màster és verificar l'adquisició de competències associades al màster.
The aim of the Masters Dissertation is to verify the acquirement of the master's associated competencies.
1 El objectivo del Trabajo Final de Màster es verificar la adquisición de las competencias asociadas al máster.

2022-23
Màster Universitari en Continguts de Comunicació Audiovisual i Publicitat [1116]
3 documents
10.
13 p, 396.1 KB Microblogging en escenarios curriculares universitarios : el uso de Twitter más allá del encargo docente / Tejedor, Santiago (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Coromina, Òscar (Universidad de Malmö) ; Pla-Campas, Gil (Universitat de Vic)
El impacto de Twitter se percibe de forma contundente en diferentes ámbitos del desempeño profesional y cotidiano. Combinando métodos cuantitativos y cualitativos se analiza cómo los jóvenes universitarios crean contenidos en Twitter desde el entorno académico, y cómo perciben esta actividad. [...]
The impact of Twitter can be strongly felt across a number of areas of professional and day-to-day life. By combining quantitative and qualitative methods, this article analyzes how young college students create content on Twitter in an academic setting, and how they perceive this content creation. [...]

2021 - 10.24320/redie.2021.23.e20.3565
Revista electrónica de investigación educativa (REDIE), Vol. 23 (2021) , e20  

UAB Digital Repository of Documents : 57 records found   1 - 10nextend  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.