11.
|
|
12.
|
6 p, 75.7 KB |
L'escriptor contra l'escriptor o la literatura com a variant
/
Martínez-Gil, Víctor (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Catalana)
L'article tracta de les diferents opcions que té l'escriptor a l'hora d'enfrontar-se amb les seves obres antigues: rebutjar-les, refer-les o acceptar-les amb la possibilitat de matisar-ne el sentit amb obres posteriors. The article looks at the various options open to a writer in respect of his earlier works: to reject them, to rewrite them, or to accept them, even if it means amending them through their later work.
2013
Els Marges, Núm. 100 (2013) , p. 110-115
|
|
13.
|
14 p, 97.2 KB |
Supervivència i mort d'Adrià Gual, un home de teatre (1939-1943)
/
Gallén, Enric (Universitat Pompeu Fabra)
L'article exposa la situació professional d'Adrià Gual quan, a les acaballes de la seva vida en plena dictadura franquista, va reclamar una pensió a la Diputació Provincial de Barcelona, que li va ser concedida. The article reveals Adrià Gual's professional position in his last years when, right at the time of Franco's dictatorship, he successfully claimed a pension from the Diputació Provincial of Barcelona.
2013
Els Marges, Núm. 100 (2013) , p. 61-74
|
|
14.
|
|
15.
|
13 p, 82.9 KB |
El gènere decapitat
/
Vilella, Eduard (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Francesa i Romànica)
L'article reprèn la qüestió de la presència dels trobadors en la Divina Comèdia de Dante, focalitzant l'atenció en el cas cèlebre de Bertran de Born. A partir d'una certa imatge típica del trobador exemplificada a l'obra d'Alfons Serra-Baldó i deutora en gran part de la menció dantesca, es busca argumentar quines són les modalitats i dinàmiques compositives de la intensa intertextualitat que caracteritza l'obra de Dante: tant pel que fa a la il·lustració d'aspectes rellevants de l'estratègia i la història de la composició de la Comèdia, com pel que fa a una consideració genèrica dels fenòmens lligats a la intertextualitat. This article revisits the topic of the troubadours presence in Dante's Divina Commedia, focusing on the famous case of Bertran de Born. On the basis of a certain typical image of the troubadour, as found for instance in Alfons Serra-Baldó's book-an image very much indebted to Dante's passage-the article attempts an appraisal of the modes and the compositional dynamics of the intense intertextuality so characteristic of Dante's poem, both from the point of view of the compositional strategy and history of the Commedia and from that of intertextuality and related aspects in general.
2015
Els Marges, Núm. 105 (2015) , p. 39-51
|
|
16.
|
|
17.
|
|
18.
|
|
19.
|
|
20.
|
|