UAB Digital Repository of Documents 2 records found  Search took 0.00 seconds. 
1.
14 p, 133.2 KB Ecologías de aprendizaje de docentes de Ingeniería y Arquitectura : análisis de las huellas biográficas / Souto-Seijo, Alba (Universidade de Santiago de Compostela) ; Estévez, Iris (Universidade de Santiago de Compostela) ; González-Sanmamed, Mercedes (Universidade da Coruña)
La investigación en torno a los procesos de socialización nos permite comprender cómo a través de la biografía se va configurando el desarrollo personal y profesional de los docentes, así como sus concepciones y sus pautas de actuación. [...]
La investigació al voltant dels processos de socialització ens permet comprendre com mitjançant la biografia es va configurant el desenvolupament personal i professional dels docents, com també les seves concepcions i pautes d'actuació. [...]
Research into processes of socialisation helps us understand how the personal and professional development of teachers, as well as their views and modes of action, are shaped by their biographies. This study analyses the life experiences of excellent teachers of Engineering and Architecture, with the aim of identifying influences prior to their professional entry into the university environment that have contributed significantly to the development of their ecologies. [...]

2022 - 10.5565/rev/educar.1515
Educar, Vol. 58 Núm. 2 (2022) , p. 291-304 (Monográfico)  
2.
17 p, 261.9 KB Entre lo formal y lo no formal : un análisis desde la formación permanente del profesorado / Souto-Seijo, Alba (Universidade da Coruña) ; Estévez, Iris (Universidade da Coruña) ; Iglesias Fustes, Verónica (Universidade da Coruña) ; González-Sanmamed, Mercedes (Universidade da Coruña)
Una de las características más relevantes de la sociedad actual es que el aprendizaje no se desarrolla de forma lineal ni en espacios concretos, por lo que no se puede limitar a los parámetros de la modalidad formal. [...]
Una de les característiques més rellevants de la societat actual és el fet que l'aprenentatge no es desenvolupa de forma lineal ni en espais concrets. Això fa que no es pugui limitar als paràmetres de la modalitat formal. [...]
One of the most relevant characteristics of today's society is that learning does not take place in a linear way or in specific spaces, so it cannot be limited to the parameters of the formal modality. [...]

2020 - 10.5565/rev/educar.1095
Educar, Vol. 56 Núm. 1 (2020) , p. 91-107 (Monográfico)  

See also: similar author names
6 Estevez, Irene
1 Estévez, I.
1 Estévez, Inma
6 Estévez, Irene
Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.