No exact match found for Evnitskaya, Natalia,, using Evnitskaya Natalia instead...
UAB Digital Repository of Documents 21 records found  1 - 10nextend  jump to record: Search took 0.01 seconds. 
1.
11 p, 1.5 MB Rethink, rewrite, remake or learning to teach science through English / Canet Pladevall, Roser (Institut Montserrat (Barcelona, Catalunya)) ; Evnitskaya, Natalia (Universitat Autònoma de Barcelona)
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Publicacions, 2011
AICLE - CLIL - EMILE : educació plurilingüe. Experiencias, research & polítiques, 2011, p. 167-177  
2.
15 p, 686.9 KB "El inglés me hizo sentirme orgulloso de mí mismo" : La evolución de las identidades imaginadas de los estudiantes de Grado de Educación Primaria en inglés / Evnitskaya, Natalia (Universitat Internacional de Catalunya) ; Torras Vila, Berta (Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya)
Este estudio de caso pretende hacer un seguimiento longitudinal de cómo evolucionan las identidades imaginadas como usuarios de inglés de dos estudiantes de magisterio durante el Grado de Educación Primaria en inglés (EMI-TED) ofrecido por una universidad pública de Cataluña (España). [...]
Aquest estudi de cas pretén fer un seguiment longitudinal de com evolucionen les identitats imaginades com a usuaris d'anglès de dos estudiants de magisteri durant el Grau d'Educació Primària en anglès (EMI-TED) ofert per una universitat pública de Catalunya (Espanya). [...]
This case study aims to track longitudinally how the imagined identities as English users of two student-teachers evolve during the English-Medium Primary Teacher Education Bachelor's Degree (EMI-TED) offered by one public university in Catalonia (Spain). [...]

2022 - 10.5565/rev/clil.85
CLIL : Journal of Innovation and Research in Plurilingual and Pluricultural Education, Vol. 5 Núm. 1 (2022) , p. 7-21 (Investigació i qüestions teòriques)  
3.
2 p, 249.1 KB Editorial / Evnitskaya, Natalia (Universitat Internacional de Catalunya)
2021 - 10.5565/rev/clil.62
CLIL : Journal of Innovation and Research in Plurilingual and Pluricultural Education, Vol. 4 Núm. 1 (2021) , p. 5-6 (Editorial)  
4.
2 p, 196.9 KB Editorial / Evnitskaya, Natalia (Universitat Internacional de Catalunya)
Editoral de CLIL Journal of Innovation and Research in Plurilingual and Pluricultural Education, 2(2).
2019 - 10.5565/rev/clil.32
CLIL : Journal of Innovation and Research in Plurilingual and Pluricultural Education, Vol. 2 Núm. 2 (2019) , p. 5-6 (Editorial)  
5.
11 p, 677.7 KB Classroom Interaction and Language Learning in CLIL contexts / Evnitskaya, Natalia (Universitat Internacional de Catalunya)
This article provides a comprehensive overview of the key aspects of classroom interaction in L2 and CLIL contexts and its effects on students' academic and language development in such educational settings. [...]
Aquest article presenta aspectes clau de la interacció a l'aula en contextos de L2 i AICLE, i dels seus efectes sobre el desenvolupament acadèmic i lingüístic dels estudiants. També té com a objectiu despertar la consciència del lector sobre el paper de la llengua i del discurs en l'ensenyament integrat del contingut i de la llengua estrangera a les aules AICLE. [...]
Este artículo presenta aspectos clave de la interacción en el aula en contextos de L2 y AICLE, y de sus efectos sobre el desarrollo académico y lingüístico de los estudiantes. También tiene como objetivo despertar la conciencia del lector sobre el papel de la lengua y del discurso en la enseñanza integrada del contenido y de la lengua extranjera en las aulas AICLE. [...]

2018 - 10.5565/rev/clil.3
CLIL : Journal of Innovation and Research in Plurilingual and Pluricultural Education, Vol. 1 Núm. 1 (2018) , p. 7-17 (Articles)  
6.
155 p, 3.7 MB The role of student-teachers' imagined identities in their investments in English in an "Integrating Content and Language in Higher Education" (ICLHE) Catalan pre-service teacher education context / Torras Vila, Berta ; Evnitskaya, Natalia, dir. ; Escobar Urmeneta, Cristina, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials
El present estudi forma part dels projectes GUIDEWAY i PATHWAY i explora el rol de les identitats imaginades en l'interès envers l'anglès d'un grup d'estudiants d'educació superior. Es contextualitza dins del Grau d'Educació Primària en anglès (GEPa) ofert a la Universitat Autònoma de Barcelona, que incorpora la "internacionalització" mitjançant l'Aprenentatge Integrat de Continguts i Llengua a l'Educació Superior (AICLES). [...]
The present interpretive study is part of the GUIDEWAY and PATHWAY projects and aspires to provide insights into the role of imagined identities in the interest towards English among a group of tertiary learners. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2016
4 documents
7.
5 p, 82.2 KB "What is harmful?" : la construcción interactiva de las explicaciones en un aula AICLE de ciencias / Evnitskaya, Natalia (Universidad Autónoma de Madrid. Departamento de Filología Inglesa) ; Escobar Urmeneta, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials)
El estudio adopta la perspectiva sociocultural para examinar la interacción en un aula AICLE de ciencias. Se propone describir la manera como la profesora y los alumnos despliegan su Competencia Interactiva Escolar para elaborar las explicaciones de ciencia escolar: (a) los recursos interactivos que utilizan para señalar y abordar los obstáculos conceptuales y lingüísticos y (2) las oportunidades ofrecidas a los alumnos para desarrollar la lengua meta. [...]
2013
Enseñanza de las ciencias, Núm. Extra (2013) , p. 1160-1164 (Innovacions didàctiques)  
8.
16 p, 226.4 KB La identidad colectiva en la interacción : análisis de un encuentro comunicativo entre activistas tecnológicos / Aceros, Juan Carlos (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Social) ; Evnitskaya, Natalia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials)
En este artículo se realiza el análisis conversacional de una charla entre activistas tecnológicos llevada a cabo en la ciudad de Barcelona (España). A partir de una transcripción detallada y un examen secuencial de las interacciones, se identifica una categoría identitaria relevante y sus correspondientes atributos asociados. [...]
In this article we carry out a conversational analysis of a talk among technological activists that took place in Barcelona city (Spain). Basing on a detailed transcription and a sequential revision of the interactions, a relevant identity category and its corresponding associated features are identified. [...]

2008
Universitas Psychologica, Vol. 7, núm. 1 (2008) , p. 57-71  
9.
282 p, 9.7 MB Talking science in a second language : the interactional co-construction of dialogic explanations in the CLIL science classroom / Evnitskaya, Natalia ; Escobar Urmeneta, Cristina, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials
Este estudio de caso adopta una metodología exploratoria, interpretativa y cualitativa holística con el fin de examinar y describir el proceso interactivo de co-construcción de explicaciones dialógicas académicas en entornos AICLE. [...]
This case study adopts an exploratory, interpretive and holistic qualitative methodology in order to examine and portray the interactional process of the co-construction of academic dialogic explanations in CLIL settings. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2014  
10.
342 p, 11.2 MB AICLE - CLIL - EMILE : educació plurilingüe. Experiencias, research & polítiques / Escobar Urmeneta, Cristina, ed. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Evnitskaya, Natalia, ed. ; Moore de Luca, Emilee, ed. ; Patiño Santos, Adriana, ed. ; Costa, Francesca ; Gallart i Rosas, Marta (IES La Roca) ; Planas, Núria (Planas i Raig) ; Horrillo Godino, Zoraida ; Infante, Debora ; Benvenuto, Guido ; Lastrucci, Emilio ; Labajos, Diana ; Martín Rojo, Miguel ; Martín Rojo, Luisa ; Menegale, Marcella ; Moate, Josephine ; Oliva Girbau, Àngels ; Sagasta, Pilar ; Pedrosa, Begoña ; Madinabeitia, Monika ; Nazabal, Ainara ; Barnes, Julia ; Sainz Osinaga, Matilde ; Ozaeta, Arantza ; Garro, Eneritz ; Perez, Karmele ; Egizabal, Diego ; Vallbona González, Anna ; Barbero, Teresina ; Canet Pladevall, Roser ; Evnitskaya, Natalia ; Coral Mateu, Josep ; Hernández Sierra, M. Àngels ; Lupu, Olesia ; Maggi, Fabrizio ; Martínez Feito, Rosa Ángeles ; Oliver Guasp, Mª Victoria ; Sandberg, Ylva ; Camacho, Mar ; Lorenzo Galés, Maria Nieves ; Canal Santos, Imma ; Mayans Balcells, Pere ; Lorenzo Galés, Maria Nieves ; Margelí, Jordi ; Bou, Núria ; Vidal, Francesca ; Maldonado Martín, Natalia ; San Isidro Agrelo, Fco. Xabier ; CLILSI ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
El present volum és el resultat de la selecció de les millors comunicacions presentades en la primera Taula Rodona Internacional TRI-CLIL sobre Aprenentatge Integrat de Continguts i Llengües (AICLE). [...]
Bellaterra Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Publicacions, 2011
Taula Rodona Internacional TRI-CLIL sobre Aprenentatge Integrat de Continguts i Llengües (AICLE)  

UAB Digital Repository of Documents : 21 records found   1 - 10nextend  jump to record:
See also: similar author names
17 Evnitskaya, Natalia
Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.