UAB Digital Repository of Documents 58 records found  beginprevious47 - 56next  jump to record: Search took 0.01 seconds. 
47.
14 p, 721.7 KB La Influencia conjunta del uso de geogebra y lápiz y papel en la adquisición de competencias del alumnado / Iranzo, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Fortuny, Josep M. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
Este estudio forma parte de una investigación en curso sobre la interpretación del comportamiento de los estudiantes de Bachillerato Tecnológico en la resolución de problemas de geometría plana, mediante el análisis de la relación entre el uso de GeoGebra2, la resolución en lápiz y papel y el pensamiento geométrico. [...]
This study is part of ongoing research on the interpretation of students' behaviors when solving plane geometry problems by analyzing relationships among DGS (GeoGebra) use, paper-and-pencil work and geometrical thinking. [...]

2009
Enseñanza de las Ciencias, V. 27 n. 3 (2009) p. 433-446  
48.
116 p, 287.6 KB Análisis de las actitudes y conocimientos estadísticos elementales en la formación del profesorado : tesis doctoral / Estrada Roca, M. Asunción ; Batanero Bernabeu, Carmen, dir. ; Fortuny, Josep M., dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
En esta Tesis nos hemos interesado por el estudio de los conocimientos y las actitudes hacia la estadística de los profesores en formación, justificando el interés del estudio por la influencia de estas variables sobre la planificación de la acción educativa que cubra tanto los conocimientos matemáticos y didácticos como la educación de la afectividad del profesor. [...]
Analysis of attitudes and basic statistics knowledges in the teacher training The present research is a study about the knowledges and attitudes that training teachers have towards the teaching of statistic. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2003
3 documents
49.
125 p, 938.3 KB L'Aprenentatge de les matemàtiques com a participació i construcció social en un entorn virtual / Rodríguez Gayarre, Rafael ; Fortuny, Josep M., dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
Aquesta investigació se centra en l'estudi de les interaccions i els efectes que es produeixen entre els alumnes i el seu professor -tutor, fent ús intensiu de les noves tecnologies de la comunicació i la informació. [...]
Esta investigación se centra en el estudio de las interacciones y los efectos que se producen entre los alumnos y su profesor-tutor, haciendo uso intensivo de las nuevas tecnologías de la comunicación e información Los objetivos concretos son: 1. [...]
The following research studies the interactions and the effects produced between students and their teacher/tutor when using new technologies intensively. The main objectives are: 1- To characterize the tutorizing interactions between teacher and student and the effects they have in their early stages of learning 2- To analyze the on the students'progress taking place during the communicative process. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2005  
50.
189 p, 1.8 MB Contribució a l'estudi dels processos de modelització a l'ensenyament/aprenentatge de les matemàtiques a nivell universitari / Gómez i Urgellés, Joan ; Fortuny, Josep M., dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
Es presenta una experiència de modelització realitzada en alumnes de primers cursos d'enginyeria tècnica. La investigació neix arran de la insatisfacció proporcionada per l'ensenyament tradicional de les matemàtiques. [...]
We present a modelling experience developed with first year students of technical engineering. Our investigation is motivated by the unsatisfactory state of affairs produced by the traditional way of teaching mathematics, namely the lack of applications and the excessive level of formalism. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2005  
51.
112 p, 433.4 KB Un entorno interactivo de aprendizaje con Cabri-actividades, aplicado a la enseñanza de la geometría en la E.S.O. / Murillo Ramon, Jesús ; Fortuny, Josep M., dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
En la investigación que se presenta se analizan y clasifican las interacciones que se producen en el entorno interactivo de aprendizaje «ecosistema de aprendizaje de la Geometría», cuando los alumnos resuelven las tareas que se les proponen mediante el trabajo colaborativo, convirtiendo al alumno en el centro del proceso de aprendizaje y en sujeto activo de su formación. [...]
In the research, the interactions that take place in the interactive environmental learning process called «ecosystem of geometry learning» are analyzed and clasified, when the students solve the tasks which are proposed to them by means of the collaborative work, making the student the center of the learning process and so the active subject of his own training. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2001
4 documents
52.
2 p, 19.7 KB Didactica especifica de les Matematiques [25364] / Fortuny, Josep M ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
2008-09
Assignatures de Campus [82]  
53.
2 p, 16.4 KB Matemàtiques I [22713] / Bibiloni, Lluís ; Figueiras, Lourdes ; Fortuny, Josep M ; Pujol, Romà ; Valls, Xavier ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
2008-09
Mestre, Especialitat de Llengua Estrangera [64]
Mestre, Especialitat d'Educació Especial [80]
Mestre, Especialitat d'Educació Infantil [74]
Mestre, Especialitat d'Educació Física [69]
Mestre, Especialitat d'Educació Primària [68]
Mestre, Especialitat d'Educació Musical [67]  
54.
16 p, 385.7 KB Informació i control en educació matemàtica / Fortuny, Josep M. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
En este artículo se analizan dos aspectos clave de la educación matemática: los procesos de información y de control en el marco de la teoria de la instrucción. El artículo se estructura en los siguientes puntos: 1. [...]
In this article we analyse two key aspects of the mathematical education: the processes of information and control within the framework of the theory of instruction. The article is structured as follows: 1. [...]

1990 - 10.5565/rev/educar.517
Educar, N. 17 (1990) p. 53-67  
55.
2 p, 45.8 KB Presentación / Fortuny, Josep M. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Gairín Sallán, Joaquín (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
1990 - 10.5565/rev/educar.514
Educar, N. 17 (1990) p. 5-6  
56.
2 p, 19.7 KB Didactica especifica de les Matematiques [25364] / Fortuny, Josep M ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
2007-08
Assignatures de Campus [82]  

UAB Digital Repository of Documents : 58 records found   beginprevious47 - 56next  jump to record:
See also: similar author names
2 Fortuny, Joan
9 Fortuny, Josep M
19 Fortuny, Josep M.
10 Fortuny, Josep M.,
2 Fortuny, José Ma.
Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.