No exact match found for Fortuny, Josep M.,, using Fortuny Josep M instead...
UAB Digital Repository of Documents 34 records found  1 - 10nextend  jump to record: Search took 0.02 seconds. 
1.
Informe de la comunicación en Catalunya 2005-2006 / Moragas i Spà, Miquel de; ; Fernández Alonso, Isabel; ; Blasco Gil, José Joaquín; ; Guimerà i Orts, Josep Àngel; ; Corbella Cordomí, Joan M.; ; Civil i Serra, Marta; ; Gibert i Fortuny, Oriol ; editors
Bellaterra (Cerdanyola del Vallès) Edicions UAB. Universitat Autònoma de Barcelona 2007
   
2.
4 p, 251.3 KB Modelo de prácticas profesionales en el área de didáctica de las matemáticas y de las ciencias experimentales / Barba Uriach, David, 1936- (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Fortuny, Josep M. (Josep Maria) (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Pujol Villalonga, Rosa Maria (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Sanmartí, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona)
La comunicación presenta la experiencia que se lleva a cabo en la EUFP 'Sant Cugat' con los alumnos de 3º de Magisterio de la especialidad de Ciencias. Experiencia que se encuentra en fase de evolución. [...]
This paper explains a experience that the teacher's School of Science 'St Cugat' is doing. Now this experience is at evaluation phase. It is a model of professional practice, included en the subject of Didactics, that pretends a change of methodology that leads the students to think about there professional future.

1988
Revista interuniversitaria de formación del profesorado, Vol. 2 Núm. 2.2 (Agosto 1988) , p. 367-370  
3.
48 p, 6.4 MB Oldest skeleton of a fossil flying squirrel casts new light on the phylogeny of the group / Casanovas i Vilar, Isaac (Institut Català de Paleontologia Miquel Crusafont) ; Garcia‐Porta, Joan (Centre de Recerca Ecològica i Aplicacions Forestals) ; Fortuny Terricabras, Josep (Institut Català de Paleontologia Miquel Crusafont) ; Sanisidro, Oscar (University of Kansas. Biodiversity Institute) ; Prieto, Jerome (Ludwig-Maximilians-Universität München. Department für Geo- und Umweltwissenschaften) ; Querejeta, Marina (Bavarian State Collection of Zoology) ; Llàcer, Sergio (Institut Català de Paleontologia Miquel Crusafont) ; Robles Giménez, Josep Maria (Institut Català de Paleontologia Miquel Crusafont) ; Bernardini, Federico (Museo Storico della Fisica e Centro Studi e Ricerche Enrico Fermi) ; Alba, David M. (Institut Català de Paleontologia Miquel Crusafont)
Flying squirrels are the only group of gliding mammals with a remarkable diversity and wide geographical range. However, their evolutionary story is not well known. Thus far, identification of extinct flying squirrels has been exclusively based on dental features, which, contrary to certain postcranial characters, are not unique to them. [...]
2018 - 10.7554/eLife.39270
eLife, Vol. 7 (October 2018) , art. e39270
2 documents
4.
16 p, 9.9 MB An Amphisbaenian skull from the European Miocene and the evolution of Mediterranean worm lizards / Bolet Mercadal, Arnau (Institut Català de Paleontologia Miquel Crusafont) ; Delfino, Massimo (Institut Català de Paleontologia Miquel Crusafont) ; Fortuny Terricabras, Josep (Institut Català de Paleontologia Miquel Crusafont) ; Almécija, Sergio (Institut Català de Paleontologia Miquel Crusafont) ; Robles Giménez, Josep Maria (Institut Català de Paleontologia Miquel Crusafont) ; Alba, David M. (Institut Català de Paleontologia Miquel Crusafont)
The evolution of blanid amphisbaenians (Mediterranean worm lizards) is mainly inferred based on molecular studies, despite their fossils are common in Cenozoic European localities. This is because the fossil record exclusively consists in isolated elements of limited taxonomic value. [...]
2014 - 10.1371/journal.pone.0098082
Plos One, Vol. 9, Issue 6 (June 2014) , art. e0098082  
5.
141 p, 1.5 MB Análisis de las decisiones del profesor de matemáticas en su gestión de aula / Garzón Castro, Diego, autor. ; Fortuny, Josep M. (Josep Maria) supervisor acadèmic. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals.
El trabajo doctoral "Análisis de las decisiones del profesor de matemáticas en su gestión de aula" contribuye a la investigación en la Didáctica de las Matemáticas al desarrollo profesional del profesor — en lo que refiere al uso provechoso, por parte del profesor, del pensamiento matemático del estudiante— y al estudio de las competencias profesionales del profesor, es decir, identificar, interpretar y decidir cómo responder a la comprensión del estudiante en relación con momentos. [...]
The doctoral work "Mathematics teacher decisions in his classroom management analysis" contributes to mathematics didactics investigation for teacher professional development – with respect to a profitable use, by the teacher side, of student mathematics thought – and professional competences teacher study, that is to say, identify, interpret and decide how to respond to the student's understanding in connection with instances. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2017.  
6.
200 p, 4.0 MB Una Innovación docente basada en los modelos emergentes y la modelización matemática para conjunto generador y espacio generado / Cárcamo Bahamonde, Andrea, autor. ; Gómez i Urgellés, Joan, 1959- supervisor acadèmic. ; Fortuny, Josep M. (Josep Maria) supervisor acadèmic. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals.
Esta tesis doctoral tuvo como objetivo generar una innovación docente en el curso de Álgebra Lineal a nivel universitario basada en los modelos emergentes y la modelización matemática. Con el propósito de lograr dicha meta, se diseñó y refinó una trayectoria hipotética de aprendizaje (THA) para los conceptos de conjunto generador y espacio generado. [...]
This doctoral thesis is intended to generate a teaching innovation in the course of Linear Algebra studies at the university level based on emergent models and mathematical modelling. In order to achieve this goal, a hypothetical learning trajectory (HLT) was designed and refined for the concepts of spanning set and span. [...]

[Bellaterra] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2017.  
7.
3 p, 111.7 KB Sistemática para la evaluación de las matemáticas 12-16 / Fortuny, Josep M. (Josep Maria) (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Jiménez, Joaquim ; Alsina, Claudi
El origen de este artículo es el reciente desarrollo de un proyecto curricular completo para las Matemáticas de la etapa 12-16, que los autores han desarrollado para el Departament d'Ensenyament de la Generalitat de Catalunya (Alsina, Fortuny, Giménez, 1992). [...]
1993
Aula de innovación educativa, Vol. 21 (1993) , p. 55-61  
8.
231 p, 8.0 MB Competencias profesionales de futuros profesores de educación infantil al analizar tareas escolares de simetría / Sámuel Sánchez, Marjorie, autor ; Vanegas, Yuly Marsela, supervisor acadèmic ; Fortuny, Josep M. (Josep Maria), supervisor acadèmic ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals
Resums pendents.
[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2016  
9.
293 p, 15.2 MB Estudio sobre la actuación docente y la interacción en la creación y aprovechamiento de oportunidades de aprendizaje en el aula de matemáticas / Ferrer Puigdellívol, Miquel ; Fortuny, Josep M., (Josep Maria) dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Bibiloni, Lluís, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals
Este trabajo de tesis doctoral plantea la siguiente pregunta de investigación: ¿Cómo la actividad docente es capaz de fomentar el aprendizaje matemático de los alumnos mediante discusiones en gran grupo de tareas de semejanza? Para dar respuesta a esta pregunta se definen dos objetivos: 1. [...]
This doctoral thesis asks the following research question: How is teaching activity capable of promoting students' mathematical learning when managing classroom discussions on similarity tasks? To answer this question, two objectives were defined: 1. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2016
3 documents
10.
320 p, 12.0 MB Análisis y características del potencial cognitivo de producciones escolares matemáticas con alumnos de 11-14 años / Lopes, Antonio José ; Fortuny, Josep M., (Josep Maria), dir. ; Giménez Rodriguez, Joaquin, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals
Este trabajo de tesis doctoral "Análisis y características del potencial cognitivo de producciones escolares matemáticas con alumnos de 11 a 14 años" contribuye al anàlisis de un ambiente especial de enseñanza y aprendizaje de las matemáticas (llamado de inspiración lakatosiana) mediante el anàlisis de textos producidos por los estudiantes. [...]
This dissertation work "Analysis and characteristics of cognitive potential of school mathematical productions with 11 to 14 years old students" contributes to the analysis of a special environment of teaching and learning mathematics (called lakatosian inspirative environment) through the analysis of mathematical texts produced by the students. [...]

[Bellaterra] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2016  

UAB Digital Repository of Documents : 34 records found   1 - 10nextend  jump to record:
See also: similar author names
2 Fortuny, Joan
1 Fortuny, Josep
9 Fortuny, Josep M
21 Fortuny, Josep M.
2 Fortuny, José Ma.
Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.