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11.
14 p, 2.0 MB A rice calcium-dependent protein kinase is expressed in cortical root cells during the presymbiotic phase of the arbuscular mycorrhizal symbiosis / Campos-Soriano, Lidia (Centre de Recerca en Agrigenòmica) ; Gómez Ariza, Jorge (Istituto per la Protezione delle Piante) ; Bonfante, Paola (Istituto per la Protezione delle Piante) ; San Segundo, Blanca (Centre de Recerca en Agrigenòmica)
- Background: The arbuscular mycorrhizal (AM) symbiosis consists of a mutualistic relationship between soil fungi and roots of most plant species. This association provides the arbuscular mycorrhizal fungus with sugars while the fungus improves the uptake of water and mineral nutrients in the host plant. [...]
2011 - 10.1186/1471-2229-11-90
BMC plant biology, Vol. 11 (May 2011) , art. 90  
12.
231 p, 2.0 MB Global, local and glocal brands in emerging markets : sources of brand value and brand purchase likelihood / López Lomelí, Miguel Angel ; Llonch i Andreu, Joan, dir. ; Gómez Villanueva, Jorge E., dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia de l'Empresa
Esta tesis doctoral tiene como objetivo dar respuesta a tres preguntas principales de investigación: RQ (1) ¿Cuáles son los antecedentes que aumentan la probabilidad de compra de marca local en mercados emergentes (EMS), existen factores específicos para las marcas de alimentos y las marcas de prendas de vestir? RQ (2) ¿Cómo se pueden clasificar las marcas presentes en el mercado en Global, Local y Glocal con base en las percepciones del consumidor, son los resultados de estas categorizaciones basadas en el consumidor similares a las categorizaciones que están basadas en criterios objetivos? RQ (3) ¿Es la relación entre los antecedentes previamente identificados y la probabilidad de compra de marca similar para las marcas globales, locales y glocales que compiten en la misma categoría, o son diferentes para cada tipo de marca? Se ha identificado que existe un vacío en la literatura con respecto a estas preguntas y este trabajo de investigación tiene como objetivo aportar conocimientos sobre estas relaciones. [...]
This doctoral dissertation aims to address three main Research Questions: RQ (1) What are the antecedents that enhance local brand purchase likelihood in emerging markets (EMs), and are there specific factors for food and clothing brands? RQ (2) How can brands present in the market be classified into Global, Local and Glocal based on consumer perceptions, and are the results of these consumer-based categorisations similar to the categorisations based on objective criteria? RQ (3) Is the relationship between previously-identified brand antecedents and brand-purchase likelihood similar for global, local and glocal brands competing in the same category, or different for each type of brand? A gap in the literature has been identified regarding these questions and this research work aims to provide insights into these relationships. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2016  
13.
189 p, 1.7 MB Orientaciones estratégicas y la influencia de la riqueza socioemocional en la empresa familiar / Zavala Angulo, Axel Atzayacatl ; Rialp Criado, Alex, dir. ; Gómez Villanueva, Jorge E., dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia de l'Empresa
Esta tesis doctoral está constituida por tres estudios empíricos que pretenden analizar los conceptos de la riqueza socioemocional y las orientaciones estratégicas y su relación con los resultados organizacionales de las empresas familiares y las no familiares. [...]
Empirical studies try to answer the following research questions: 1) Is the learning orientation a precedent for the development of entrepreneurship orientation in family businesses and non-family business? Does learning orientation is a precedent for the development of market orientation in family businesses and non-family business? Is there a difference in the influence of the strategic orientations on organizational results of a family business and non-family business? 2) What are the factors constitute up the socioemotional wealth? What is the impact of socioemotional wealth in organizational results of family businesses? 3) Does the socioemotional wealth has a mediating effect on the relationship between market orientation and organizational results of a family business? Does the socioemotional wealth has a mediating effect on the relationship between learning orientation and organizational results of a family business? Does the socioemotional wealth has a mediating effect on the relationship between entrepreneurial orientation and organizational results of a family business? Different theoretical perspectives (Theory of Resources and Capabilities and Behavioral Theory Agency) were the basis for the development of the proposed hypothesis. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2016  
14.
187 p, 1.4 MB Las buenas prácticas de gobierno corporativo en las empresas familiares y su impacto en la rentabilidad y la riqueza socioemocional / Moreno Gómez, Jorge Isaac ; Gómez Betancourt, Gonzalo, dir. ; Vaillant, Yancy, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Empresa) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Empresa
El objetivo principal de esta tesis es determinar las buenas prácticas de gobierno corporativo de las EF colombianas en sus dimensiones de familia, propiedad y empresa, y establecer cómo su implementación impacta en el desempeño económico (financiero y operativo) y en el desempeño familiar (preservación de la riqueza socioemocional). [...]
The main objective of this Thesis is to determine good Corporate Governance practices in the Colombian Family Businesses (FB) in the dimensions of family, ownership and business. Also, this study analyzes the impact of its implementation on the economic performance (financial and operational) and the socio-emotional wealth of the family. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2015  
15.
11 p, 1.7 MB X-linked Inhibitor of Apoptosis Protein negatively regulates neuronal differentiation through interaction with cRAF and Trk. / Fadó Andrés, Rut (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Neurociències) ; Moubarak, Rana S. (Vall d'Hebron Institut de Recerca) ; Miñano Molina, Alfredo Jesús (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Neurociències) ; Barneda Zahonero, Bruna (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Neurociències) ; Valero Gomez-Lobo, Jorge (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Neurociències) ; Saura Antolín, Carlos A. (Carlos Alberto) (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Bioquímica i Biologia Molecular) ; Morán. Julio (Universidad Nacional Autónoma de México. Instituto de Fisiología Celular) ; Comella i Carnicé, Joan Xavier, 1963- (Vall d'Hebron Institut de Recerca) ; Rodríguez Álvarez, José (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Bioquímica i Biologia Molecular)
X-linked Inhibitor of apoptosis protein (XIAP) has been classically identified as a cell death regulator. Here, we demonstrate a novel function of XIAP as a regulator of neurite outgrowth in neuronal cells. [...]
2013 - 10.1038/srep02397
Scientific reports, Vol. 3 (August 2013) , p. 2397
2 documents
16.
12 p, 200.2 KB Fenomenologia i hermenèutica [100300] / Adrián Escudero, Jesús (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filosofia) ; Gómez, Jorge ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
2011-12
Graduat o Graduada en Filosofia [802]  
17.
63 p, 1.2 MB Portal-foro para el aprendizaje de lenguas hispano-japonesas / Gómez Campos, Michael-Jorge ; Gómez Sánchez, Pilar ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola Tècnica Superior d'Enginyeria
El trabajo descrito en esta memoria es el resultado de un proyecto de colaboración universitaria entre la Universidad Autónoma de Bellaterra, la Universidad Complutense de Madrid y la Keio University Shonan Fujisawa Campus de Japón, cuya finalidad es la de ayudar a estudiantes de lenguas japonesa y española en horas extra escolares a mejorar y practicar sus conocimientos elementales de las lenguas de estudio mediante el empleo de tecnologías Web. [...]
El treball descrit en aquesta memòria és el resultat d'un projecte de col·laboració universitària entre la Universitat Autònoma de Bellaterra, la Universidad Complutense de Madrid i la Keio University Shonan Fujisawa Campus de Japó, amb la finalitat d'ajudar a estudiants de llengües japonesa i espanyola en horari extraescolar a millorar i practicar el seus coneixements elementals de les llengües de estudi mitjançant la utilització de tecnologies Web. [...]
The described work in this report is the outcome from university collaboration between Autonomous University of Bellaterra, Universidad Complutense of Madrid and Keio University Shonan Fujisawa Campus from Japan, in the pursuit of help spanish and japanese language students in out-of-school timetable to improve and to practice their knowledge with Web technologies collaboration. [...]

2009  
18.
263 p, 655.9 KB Orientación al mercado, capacidades empresariales y resultados en las PYMES de nueva creación / Gómez Villanueva, Jorge E. ; Llonch i Andreu, Joan, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia de l'Empresa) ; Rialp Criado, Josep, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia de l'Empresa)
En la literatura de marketing y de administración de empresas se han propuesto diferentes modelos que analizan de manera parcial la relación entre la Orientación al Mercado (OM), la Orientación al aprendizaje (OA), la Orientación Emprendedora (OE), la Capacidad de Innovación (CI) y los Resultados Organizacionales (RO); si bien estos modelos que consideran dichas capacidades empresariales clave se han desarrollado para empresas que llevaban tiempo funcionando en el mercado. [...]
The literature review shows that the field of marketing and management had proposed different models which partially analyze the relationship between the following managerial capacities: Market Orientation (MO), Learning Orientation (LO), Entrepreneurial Orientation (EO), Innovativeness (I), and the Business Performance (BP). [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2009  
19.
69 p, 377.1 KB La orientación al mercado, la orientación empresarial, la capacidad de innovación y los resultados en Pymes de reciente creación / Gómez Villanueva, Jorge E. ; Llonch i Andreu, Joan, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Empresa
En la literatura de marketing se han propuesto diferentes modelos que analizan de manera parcial la relación entre la orientación al mercado (OM), la orientación empresarial (OE), la capacidad de innovación (CI) y los resultados organizacionales. [...]
2007  

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