UAB Digital Repository of Documents 283 records found  beginprevious115 - 124nextend  jump to record: Search took 0.00 seconds. 
115.
4 p, 100.1 KB Anàlisi de Variable Complexa [106072] / Escribano, Rafel ; Méndez Vilaseca, Antonio ; García Garrido, Francisco Javier ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències
El principal objectiu d'aquest curs és donar una introducció a l'anàlisi de funcions complexes de variable complexa, al càlcul i a les seves aplicacions, començant per la presentació dels nombre complexos i acabant amb aplicacions i temes avançats.
The main goal of this course is to introduce the analysis of complex functions of a complex variable, its calculation and applications, beginning with the presentation of complex numbers and ending with advanced applications and topics.
El principal objetivo de este curso es dar una introducción al análisis de funciones complejas de variable compleja, al cálculo y a sus aplicaciones, empezando por la presentación de los números complejos y terminando con aplicaciones y temas avanzados.

2021-22
Grau en Física [1281]
Grau en Física i Grau en Química [1287]
Grau en Física i Grau en Química [1434]
3 documents
116.
16 p, 127.7 KB Prácticas de aula de los profesionales de pedagogía terapéutica para atender a la diversidad : hacia un enfoque inclusivo / García Prieto, Francisco Javier (Universidad de Huelva) ; Delgado-García, Manuel (Universidad de Huelva) ; Gómez-Hurtado, Inmaculada (Universidad de Huelva) ; Moya Maya, Asunción (Universidad de Huelva)
En el presente estudio se analizan las prácticas de aula del especialista de atención a la diversidad en los centros de educación infantil y primaria (CEIP) de Andalucía. Mediante un diseño de naturaleza cualitativa de carácter transversal, se obtienen los datos con dos fuentes principales de información (entrevista semiestructurada diseñada ad hoc y observación directa y no participante) sobre una muestra de 142 especialistas. [...]
En el present estudi s'hi analitzen les pràctiques d'aula de l'especialista d'atenció a la diversitat als centres d'educació infantil i primària (CEIP) d'Andalusia. Mitjançant un disseny de naturalesa qualitativa de caràcter transversal, s'obtenen les dades a partir de dues fonts principals d'informació (entrevista semiestructurada dissenyada ad hoc i observació directa i no participant) sobre una mostra de 142 especialistes. [...]
This research analyzes the classroom practices of diversity care specialists in early childhood and primary education schools of Andalusia. A cross-sectional qualitative design was used to obtain data from two main sources: a semi-structured interview designed ad hoc and direct and non-participant observation with a sample of 142 participants. [...]

2021 - 10.5565/rev/educar.1299
Educar, Vol. 57 Núm. 2 (2021) , p. 289-304 (Monográfico)  
117.
9 p, 1000.4 KB Bronchoscopist's perception of the quality of the single-use bronchoscope (Ambu aScope4™) in selected bronchoscopies : a multicenter study in 21 Spanish pulmonology services / Flandes, Javier (Hospital Universitario Fundación Jiménez Díaz) ; Giraldo-Cadavid, Luís Fernando (Universidad de La Sabana, Autonorte de Bogota) ; Alfayate, Javier (Hospital Universitario Fundación Jiménez Díaz) ; Fernández-Navamuel, Iker (Hospital Universitario Fundación Jiménez Díaz) ; Agusti, Carles (Hospital Clínic i Provincial de Barcelona) ; Lucena, Carmen M. (Hospital Clínic i Provincial de Barcelona) ; Rosell, Antoni (Hospital Universitari de Bellvitge) ; Andreo García, Felipe (Institut Germans Trias i Pujol. Hospital Universitari Germans Trias i Pujol) ; Centeno, Carmen (Institut Germans Trias i Pujol. Hospital Universitari Germans Trias i Pujol) ; Montero-Martínez, Carmen Cecilia Ordoñez (Pulmonology Service. Complexo Hospitalario Universitario) ; Vidal, Iria (Complejo Hospitalario Universitario de A Coruña) ; García-Alfonso, Lucía (Complejo Hospitalario Universitario de A Coruña) ; Bango, Antonio (Hospital Universitario Central de Asturias) ; Ariza, Miguel (Hospital Universitario Central de Asturias) ; Gallego, Rocío (Hospital San Pedro de Alcántara) ; Orta, Marta (Hospital San Pedro de Alcántara) ; Bello, Salvador (Hospital Universitario Miguel Servet (Saragossa)) ; Mincholé, Elisa (Hospital Universitario Miguel Servet (Saragossa)) ; Torrego, Alfons (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Pajares Ruiz, Virginia (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; González, Héctor (Hospital Universitario de Canarias (La Laguna)) ; Wangüemert, Aurelio Luís (Hospital San Juan de Dios, Santa Cruz de Tenerife) ; Pérez-Izquierdo, Julio (Hospital de Galdakao (Usansolo, Biscaia)) ; Disdier, Carlos (Hospital Clínico Universitario de Valladolid) ; de Vega Sanchez, Blanca (Hospital Clínico Universitario de Valladolid) ; Cordovilla, Rosa (Complejo Asistencial Universitario de Salamanca) ; Cascón, Juan (Complejo Asistencial Universitario de Salamanca) ; Cruz, Antonio (Complejo Asistencial Universitario de Salamanca) ; García-López, J. Javier (Hospital General Universitario Gregorio Marañón) ; Puente, Luis (Hospital General Universitario Gregorio Marañón) ; Benedetti, Paola (Hospital General Universitario Gregorio Marañón) ; García-Gallo, Cristina L. (Hospital Universitario Puerta de Hierro Majadahonda (Madrid)) ; Díaz Nuevo, Gema (Hospital Universitario Puerta de Hierro Majadahonda (Madrid)) ; Aguado, Silvia (Hospital Universitario Puerta de Hierro Majadahonda (Madrid)) ; Partida, Concepción (Hospital Universitario La Paz (Madrid)) ; Díaz-Agero, Prudencio (Hospital Universitario La Paz (Madrid)) ; Luque Crespo, Estefania (Hospital Universitario Virgen Macarena (Sevilla, Andalusia)) ; Pavón, María (Hospital Universitario Virgen Macarena (Sevilla, Andalusia)) ; Páez, Francisco (Hospital Regional Universitario de Málaga) ; Cases Viedma, Enrique (Hospital Universitari i Politècnic La Fe (València)) ; Martínez, Raquel (Hospital Universitari i Politècnic La Fe (València)) ; Briones-Gómez, Andrés (Hospital Universitari i Politècnic La Fe (València)) ; Fernández, Cleofe (Pneumology Service. General University Hospital) ; Martín Serrano, Concepción (Hospital General Universitario de Alicante (Alacant, País Valencià)) ; Uribe-Hernández, Ana María (Fundación Neumológica Colombiana, Bogotá) ; Robles, Jose (Industrial Electronic Engineering. GHS SL) ; Universitat Autònoma de Barcelona
Background: The disposable bronchoscope is an excellent alternative to face the problem of SARS-CoV-2 and other cross infections, but the bronchoscopist's perception of its quality has not been evaluated. [...]
2020 - 10.1186/s12931-020-01576-w
Respiratory Research, Vol. 21 Núm. 1 (december 2020) , p. 320  
118.
18 p, 1.2 MB Las redes de colaboración en el proceso de enseñanza-aprendizaje del alumnado con Trastorno del Espectro Autista durante el Estado de Alarma / Márquez Garzón, Desirée (CEIP Azorín (Villarrasa, Huelva)) ; Pérez Justo, Belén ; García Prieto, Francisco Javier (Universidad de Huelva. Departamento de Didácticas Integradas)
Artículo presentado en el 55 Encuentro de Centros Innovadores Como docentes preocupados e inquietos con la innovación educativa, se analizaron las redes de colaboración durante el Estado de alarma, para propiciar una mejora en la atención a la diversidad del alumnado con Trastorno del Espectro Autista comprendido entre los seis y doce años. [...]
2021
Didáctica, innovación y multimedia, Núm. 39 (2021) (La escuela ante el COVID)  
119.
24 p, 429.6 KB Frenetic, under-challenged, and worn-out burnout subtypes among brazilian primary care personnel : Validation of the Brazilian "burnout clinical subtype questionnaire" (BCSQ-36/BCSQ-12) / Demarzo, Marcelo (Universidade Federal de São Paulo. Department of Preventive Medicine) ; Garcia-Campayo, Javier (Instituto de Investigación Sanitaria de Aragón) ; Martínez-Rubio, David (Psicoforma Integral Psychology Center) ; Pérez-Aranda, Adrián (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Miraglia, Joao Luiz (Universidade Federal de São Paulo. Department of Preventive Medicine) ; Hirayama, Marcio Sussumu (Universidade Federal de São Paulo. Department of Preventive Medicine) ; de Salvo, Vera Morais Antonio (Universidade Federal de São Paulo. Department of Preventive Medicine) ; Cicuto, Karen (Universidade Federal de São Paulo. Department of Preventive Medicine) ; Favarato, Maria Lucia (Universidade Federal de São Paulo. Department of Preventive Medicine) ; Terra, Vinicius (MenteUniversidade Federal de São Paulo. Department of Preventive Medicine) ; de Oliveira, Marcelo Batista (Universidade Federal de São Paulo. Department of Preventive Medicine) ; Garcia-Toro, Mauro (Universitat de les Illes Balears. Departament de Fisiologia) ; Modrego-Alarcón, Marta (Primary Care Prevention and Health Promotion Research Network) ; Montero-Marín, Jesús (University of Oxford. Department of Psychiatry.)
Primary healthcare personnel show high levels of burnout. A new model of burnout has been developed to distinguish three subtypes: frenetic, under-challenged, and worn-out, which are characterized as overwhelmed, under-stimulated, and disengaged at work, respectively. [...]
2020 - 10.3390/ijerph17031081
International journal of environmental research and public health, Vol. 17, Issue 3 (February 2020) , art. 1081  
120.
136 p, 2.2 MB Vers una identitat col·lectiva pluricultural (IDCOL) / Pàmies Rovira, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ; Carrasco, Sílvia (Departamento de Antropología Social y Cultural. Centro de Investigación en Migraciones) ; Pinyol, Gemma (Universitat Pompeu Fabra) ; Riera, Núria ; Mesas, Alicia ; Sánchez Martí, Angelina (Departamento de Pedagogía Sistemática y Social) ; Narciso Pedro, Laia (Departamento de Antropología Social y Cultural. Migracions (CER). Grupo de investigación EMIGRA) ; Aoulad, Mustapha ; Moya, David ; el Mouali Samadi, Fatiha ; Girós Calpe, Roser (Departamento de Pedagogía Sistemática y Social. Departamento de Teorías de la Educación y Pedagogía Social) ; García, Javier ; Poblet, Gabriela ; El Jabary, Cheima ; Llos Casadella, Berta (Departamento de Pedagogía Sistemática y Social. Departamento de Teorías de la Educación y Pedagogía Social) ; Caravaca Hernández, Alejandro (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Centre d'Estudis i de Recerca en Migracions ; Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca EMIGRA
Aquest document és fruit d'una recerca promoguda l'any 2019 per l'Escola d'Administració Pública de Catalunya en el marc del programa EAPC motor de recerca. Forma part del projecte pilot dut a terme amb la Secretaria d'Igualtat, Migracions i Ciutadania de la Generalitat de Catalunya. [...]
Generalitat de Catalunya: Escola d'Administració Pública de Catalunya, febrer 2020  
121.
9 p, 585.2 KB Impact of mindfulness and self-compassion on anxiety and depression : the mediating role of resilience / Pérez-Aranda, Adrián (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Garcia-Campayo, Javier (RedIAPP (Red de Investigación en Actividades Preventivas y Promoción de la Salud)) ; Gude, Francisco (Instituto de Investigación Sanitaria de Santiago (IDIS)) ; Luciano, Juan V. (Parc Sanitari Sant Joan de Déu. Unitat de Docència, Recerca i Innovació) ; Feliu-Soler, Albert (Universitat Autònoma de Barcelona) ; González-Quintela, Arturo (Instituto de Investigación Sanitaria de Santiago (IDIS)) ; López-del-Hoyo, Yolanda (Universidad de Zaragoza. Departamento de Psicología y Sociología) ; Montero-Marín, Jesús (University of Oxford. Department of Psychiatry)
Background/Objective: 'Third-wave' psychotherapies have shown effectiveness for treating psychopathological symptoms such as anxiety and depression. There is burgeoning interest in examining how these therapies' core constructs produce their therapeutic benefits. [...]
2021 - 10.1016/j.ijchp.2021.100229
International journal of clinical and health psychology, Vol. 21 (march 2021)  
122.
14 p, 4.1 MB Inhibition of inflammatory signaling in Pax5 mutant cells mitigates B-cell leukemogenesis / Isidro-Hernández, Marta (Instituto de Investigación Biomédica de Salamanca) ; Mayado, Andrea (Centro de Investigación Biomédica en Red de Cáncer) ; Casado-García, Ana (Instituto de Investigación Biomédica de Salamanca) ; Martínez-Cano, Jorge (Centro de Biología Molecular Severo Ochoa) ; Palmi, Chiara (Centro Ricerca Tettamanti. Dept of Medicine. University of Milan Bicocca) ; Fazio, Grazia (Centro Ricerca Tettamanti. Dept of Medicine. University of Milan Bicocca) ; Orfao, Alberto (Centro de Investigación Biomédica en Red de Cáncer) ; Ribera Salas, Jordi (Institut Germans Trias i Pujol. Institut de Recerca contra la Leucèmia Josep Carreras) ; Ribera, Jose-Maria (Institut Germans Trias i Pujol. Institut de Recerca contra la Leucèmia Josep Carreras) ; Zamora, Lurdes (Institut Germans Trias i Pujol. Institut de Recerca contra la Leucèmia Josep Carreras) ; Raboso-Gallego, Javier (Instituto de Investigación Biomédica de Salamanca) ; Blanco, Óscar (Universidad de Salamanca. Departamento de Anatomía Patológica) ; Alonso-López, Diego (Bioinformatics Unit. Cancer Research Center (CSIC-USAL)) ; De Las Rivas, Javier (Bioinformatics and Functional Genomics Research Group. Cancer Research Center (CSIC-USAL)) ; Jiménez, Rafael (Universidad de Salamanca. Departamento de Fisiología y Farmacología) ; García Criado, Francisco Javier (Universidad de Salamanca. Departamento de Cirugía) ; García Cenador, María Begoña (Universidad de Salamanca. Departamento de Cirugía) ; Ramírez, Manuel (Hospital Infantil Universitario Niño Jesús (Madrid)) ; Cazzaniga, Giovanni (Centro Ricerca Tettamanti. Dept of Medicine. University of Milan Bicocca) ; Cobaleda, Cesar (Centro de Biología Molecular Severo Ochoa) ; Vicente-Dueñas, Carolina (Instituto de Investigación Biomédica de Salamanca) ; Sánchez-García, Isidro (Instituto de Investigación Biomédica de Salamanca) ; Universitat Autònoma de Barcelona
PAX5 is one of the most frequently mutated genes in B-cell acute lymphoblastic leukemia (B-ALL), and children with inherited preleukemic PAX5 mutations are at a higher risk of developing the disease. [...]
2020 - 10.1038/s41598-020-76206-y
Scientific reports, Vol. 10 Núm. 1 (january 2020) , p. 19189  
123.
38 p, 6.8 MB Insights into the structural evolution of the pre-Variscan rocks of the Eastern Pyrenees from La Molina quartz veins; constraints on chlorite and fluid inclusion thermometry / González-Esverit, E. (Universitat de Barcelona. Departament de Mineralogia, Petrologia i Geologia Aplicada) ; Canals i Sabaté, Àngels (Universitat de Barcelona. Departament de Mineralogia, Petrologia i Geologia Aplicada) ; Casas Tuset, Josep Maria (Universitat de Barcelona. Departament de Dinàmica de la Terra i de l'Oceà) ; Nieto García, Fernando Javier (Universidad de Granada. Departamento de Mineralogía y Petrología)
Quartz veins hosted in the infra and overlying series to the (Sardic) Upper Ordovician Unconformity provide new insights into the structural and thermal evolution of the pre-Variscan rocks of the Eastern Pyrenees. [...]
2020 - 10.1344/GeologicaActa2020.18.18
Geologica acta, Vol. 18 (2020) , p. 1-XVIII (Articles)  
124.
15 p, 141.7 KB Brecha digital y nuevas formas académicas en la escuela rural española durante el confinamiento / Álvarez-Álvarez, Carmen (Universidad de Cantabria) ; García Prieto, Francisco Javier (Universidad de Huelva)
La brecha digital dificulta la igualdad de oportunidades de la población. En este artícu-lo nos preguntamos cómo afectó el confinamiento de la población y la docencia en línea a la escuela rural. [...]
La bretxa digital dificulta la igualtat d'oportunitats de la població. En aquest article ens preguntem com va afectar el confinament de la població i la docència en línia a l'escola rural. Les connexions són més deficients i els recursos poden ser escassos, però la comunicació amb les famílies és fluida i les escoles mostren una ràtio més baixa. [...]
The digital divide constitutes a barrier to achieving equal opportunities for the population. In this article, we examine how the lockdown and online teaching affected rural schools. Although connectivity is poor and resources may be scarce in these schools, communica-tion with families is fluid and the teacher-student ratio is lower. [...]

2020 - 10.5565/rev/educar.1250
Educar, Vol. 57 Núm. 2 (2021) , p. 397-411 (Temas de investigación)  

UAB Digital Repository of Documents : 283 records found   beginprevious115 - 124nextend  jump to record:
See also: similar author names
1 GARCÍA, J.A.
1 Garcia, J Rodriguez
15 Garcia, J.
5 Garcia, J. A.
9 Garcia, J. A. Benitez
2 Garcia, J. D.
10 Garcia, J. E.
1 Garcia, J. H.
1 Garcia, J.A.
1 Garcia, J.V.
1 Garcia, Jacinda D
1 Garcia, Jacinda D.
2 Garcia, Jaume
5 Garcia, Javier
1 Garcia, Jose E.
4 Garcia, Jose Facundo
24 Garcia, Jose H.
1 Garcia, Josiane da Silva
1 Garcia, José H
24 Garcia, José H.
1 Garcia, José Miguel
4 Garcia, Juan
3 Garcia, Juan Fernando
1 Garcia, Juliana Seixas
1 Garcia, Julio Cesar Oliveira
3 Garcia, Junior
15 García, J.
5 García, J. A.
2 García, J. D.
10 García, J. E.
2 García, J. Eduardo
1 García, J. F.
1 García, J. I.
1 García, J. J.
2 García, J. L.
1 García, J. M.
1 García, J. R.
1 García, J.A.
1 García, J.E.B.
1 García, J.Francisco
1 García, J.M.P.
1 García, J.S.
1 García, J.V.
1 García, JD.
1 García, Jacinto Montero
2 García, Jaime
5 García, Javier
1 García, Jennifer
5 García, Jesús
1 García, Jesús Gardeazabal
1 García, Joaquín
3 García, Jordi
3 García, Jordi
7 García, Jorge
1 García, Jorge M.
1 García, Jorge Vergas
4 García, Jose Luis
1 García, Josefina
4 García, José Luis
4 García, José Luís
5 García, José Ramon
5 García, José Ramón
1 García, José,
4 García, Juan
3 García, Juan Antonio
2 García, Juan Carlos
4 García, Juan Ignacio
1 García, Juan Luis
1 García, Juan Pablo
2 García, Juana
2 García, Juli
1 García, Julián
3 García, Juán Fernando
Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.