1.
|
12 p, 1.8 MB |
Two new coastal time-series of seawater carbonate system variables in the NW Mediterranean Sea : rates and mechanisms controlling pH changes
/
García-Ibáñez, Maribel I. (Institut de Ciències del Mar) ;
Guallart, Elisa F. (Institut de Ciències del Mar) ;
Lucas, Arturo (Institut de Ciències del Mar) ;
Pascual, Josep (Estació Meteorològica de L'Estartit) ;
Gasol, Josep M. (Institut de Ciències del Mar) ;
Marrasé, Cèlia (Institut de Ciències del Mar) ;
Calvo-Sánchez, Eva (Institut de Ciències del Mar) ;
Pelejero, Carles (Institució Catalana de Recerca i Estudis Avançats)
In this work, we present, for the first time, the seawater carbonate system measurements of two coastal time-series in the NW Mediterranean Sea, L'Estartit Oceanographic Station (EOS; 42. 05°N 3. 2542°E) and the Blanes Bay Microbial Observatory (BBMO; 41. [...]
2024 - 10.3389/fmars.2024.1348133
Frontiers in marine science, Vol. 11 (Feb. 2024) , art. 1348133
|
|
2.
|
|
3.
|
278 p, 5.1 MB |
Enquesta a la joventut de Catalunya 2017
/
Elola-Olaso, Maria Caprile ;
Condom Bosch, Josep Lluís ;
Domínguez i Aguayo, Aitor ;
Escobedo Caparrós, Anna ;
Estivill i Castany, Jordi ;
García Gracia, Maribel ;
Homs Ferret, Oriol ;
Marín Saldo, Antonio ;
Martín Pérez, Alberto ;
Merino Pareja, Rafael ;
Sala Torrent, Mireia ;
Sanz de Miguel, Pablo (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Serracant Melendres, Pau ;
Valls Casas, Ona ;
Valls Fonayet, Francesc
Barcelona Generalitat de Catalunya. Departament de Treball, Afers Socials i Famílies 2018 (Col·lecció estudis) (Producció científica)
|
|
4.
|
21 p, 354.6 KB |
Jóvenes y segunda oportunidad : cambios en las trayectorias formativas y laborales
/
Merino Pareja, Rafael (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
García Gracia, Maribel (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Olmedo, Elsa (Universitat de València) ;
Palomares, Davinia (Universitat de València)
El artículo analiza empíricamente el efecto de las Escuelas de Segunda Oportunidad (E2O) en las trayectorias formativas y laborales del alumnado egresado al finalizar el curso 2019-20. A partir de una base de datos de registro, proporcionada por las propias escuelas, de 1592 jóvenes, se analiza el efecto del perfil y del tipo de formación en la adquisición de competencias y en la situación de actividad de los jóvenes en diciembre del 2020. [...] The paper aims to analyze the effect of the training received in Second Chance Schools (E2O) on the skills acquired by young people, as well as on the later paths of educational return or entry into the labor market. [...]
2022 - 10.30827/profesorado.v26i3.23455
Profesorado, Vol. 26 Núm. 3 (2022) , p. 221-241
|
|
5.
|
|
6.
|
10 p, 123.0 KB |
Formació Psicopedagògica i Social [42089]
/
Merino Pareja, Rafael ;
García Gracia, Maribel ;
Monereo Font, Carlos ;
Suñe Soler, Nuria ;
Morodo, Andy ;
Flecha Fernandez Sanmamed, Ainhoa ;
Flores, Marta ;
Escuin Lopez, Sara ;
Burriel Manzanares, Francesca ;
Miro Marti, Eva ;
Berengueras Pont, Maria Merce ;
Sabate Peiro, Jordi ;
Tarrés Vallespí, Anna ;
Pàmies Rovira, Jordi ;
Santos González, Xavier ;
Tarabini-Castellani, Aina ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències de l'Educació
1 Emmarcar l'actual sistema educatiu en general i especialment de secundària en relació a la seva evolució històrica i social. Comprendre i valorar les polítiques educatives i l'impacte de les diverses reformes en relació a les desigualtats socioeducatives. [...] 1 General objectives: To understand the current educational system and its social and historical evolution, especially regarding to secondary schooling To analyse different educational policies and the impact of educational reforms on educational and social inequalities. [...] Enmarcar el actual sistema educativo en general y especialmente de secundaria en relación a su evolución histórica y social. Comprender y valorar las políticas educativas y el impacto de les diversas reformas en relación a las desigualdades socioeducativas. [...]
2022-23 Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [1141] Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [1216] Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [1217] Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [1218] Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [930] Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [931] Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [932] Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [933] Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [934] Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [935] Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [936] Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [937] Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [940] Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [941]
3 documents
|
|
7.
|
4 p, 107.9 KB |
Globalització, Polítiques Educatives i Desigualtats [44040]
/
Troiano i Gomà, Helena ;
Bonal, Xavier ;
García Gracia, Maribel ;
Tarabini-Castellani, Aina ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
Aquest mòdul explora l'impacte dels processos de globalització en els sistemes d'ensenyament i les polítiques educatives a escala internacional. Té com a objectius familiaritzar els estudiants amb els principals actors que intervenen en la definició de l'agenda educativa global, identificar les principals polítiques i reformes educatives que s'expandeixen i estandarditzen a escala mundial i subratllar els seus efectes principals sobre les desigualtats socials i educatives. [...] This module explores the impact of globalization processes on education systems and policies at the international level. It aims to familiarise students with the main actors involved in the definition of the global educational agenda, to identify the main educational policies and reforms that are being expanded and standardised worldwide, and to highlight their main effects on social and educational inequalities. [...] Este módulo explora el impacto de los procesos de globalización en los sistemas de enseñanza y las políticas educativas a escala internacional. Tiene como objetivos familiarizar a los estudiantes con los principales actores que intervienen en la definición de la agenda educativa global, identificar las principales políticas y reformas educativas que se expanden y estandarizan a escala mundial y subrayar sus efectos principales sobre las desigualdades sociales y educativas. [...]
2022-23 Màster Universitari en Política Social, Treball i Benestar [1419]
3 documents
|
|
8.
|
|
9.
|
10 p, 126.8 KB |
Sociologia de l'educació [101158]
/
Tarabini-Castellani, Aina ;
Bonal, Xavier ;
García Gracia, Maribel ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
L'assignatura de Sociologia de l'educació s'estructura en base a tres grans objectius complementaris: 1) Oferir una mirada panoràmica dels principals corrents teòrics que han marcat l'evolució de la Sociologia de l'Educació com a disciplina; 2) Presentar una aproximació detallada dels principals autors i marcs explicatius per abordar la relació entre educació i societat des d'un punt de vista teòric, analític i conceptual; 3) Emprar els conceptes teòrics-analítics de la Sociologia de l'Educació per analitzar les desigualtats educatives contemporànies i interpretar-ne els debats més rellevants. [...] Sociology of Education is organized according to three general objectives: 1) To offer a panoramic view of the main theories in the field of Sociology of Education as a discipline; 2) To present the main authors and explanatory mechanisms to address the relationship between education and society from a theoretical, analytical and conceptual point of view; 3) To use the theoretical-analytical concepts of Sociology of Education as a field to analyse contemporary educational inequalities and debates. [...] La asignatura de Sociología de la Educación se estructura en base a tres grandes objetivos complementarios: 1) Ofrecer una mirada panorámica de las principales corrientes teóricas que han marcado la evolución de la Sociología de la Educación como disciplina; 2) Presentar una aproximación detallada de los principales autores y marcos explicativos para abordar la relación entre educación y sociedad desde un punto de vista teórico, analítico y conceptual; 3) Utilizar los conceptos teóricos-analíticos de la Sociología de la Educación para analizar las desigualdades educativas contemporáneas e interpretar sus debates más relevantes. [...]
2022-23 Grau en Estadística Aplicada i Grau en Sociologia [1282] Grau en Sociologia [1361] Grau en Ciència Política i Gestió Pública i Grau en Sociologia [1402] Grau en Estadística Aplicada i Grau en Sociologia [1440] Grau en Ciència Política i Gestió Pública i Grau en Sociologia [1512]
3 documents
|
|
10.
|
7 p, 143.4 KB |
Pràcticum I [102022]
/
García Gracia, Maribel ;
Pallarés Mercader, Rosa Maria ;
Sanjuan González, Carme ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències de l'Educació
Les pràctiques de primer tenen per objectiu fonamental que els i les estudiants, en grup, prenguin un primer contacte com a futurs/es professionals amb un centre escolar i facin una observació de caràcter global de tres aspectes fonamentals: l'entorn social en que s'ubica l'escola, l'anàlisi de la gestió i organització del centre i les dinàmiques d'aula. [...] The fundamental goal of Pràcicum 1 is that the students, as a group, take a first contact as future professional with a school and make a global observation of three basics aspects: the social setting,i the management and school organization and the classroom interactions. [...] Las prácticas de primer tienen por objetivo fundamental que los y las estudiantes, en grupo, tomen un primer contacto, como futuros/as profesionales, con un centro escolar y hagan una observación de carácter global de tres aspectos fundamentales: el entorno social de la escuela, una aproximación rigurosa y sistemática a la observación y análisis a la realidad educativa y organizativa un centro escolar y a las dinámicas de aula. [...]
2022-23 Grau en Educació Infantil i Grau en Educació Primària [1283] Grau en Educació Infantil i Grau en Educació Primària [1363] Grau en Educació Infantil [847]
3 documents
|
|