1.
|
|
2.
|
|
3.
|
|
4.
|
|
5.
|
|
6.
|
8 p, 410.8 KB |
Baixant de la tarima : Una experiència a l'aula on l'alumne pren la paraula
/
Farrús, Mireia (Universitat Pompeu Fabra. Departament de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions) ;
Serra, Montse (Universitat Oberta de Catalunya. Estudis d'Informàtica, Multimèdia i Telecomunicació) ;
Basart i Muñoz, Josep M. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria de la Informació i de les Comunicacions) ;
Nadeu, Climent (Universitat Politècnica de Catalunya. Departament de Teoria del Senyal i Comunicacions)
En aquesta comunicació presentem una sèrie d'elements de protagonisme de l'alumne, treballats en una aula d'informàtica, amb l'objectiu de fomentar la participació de l'alumne a la classe. Aquests elements, que inclouen la llibertat, el compromís i l'esperit crític, entre d'altres, impliquen una gestió emocional a l'aula que ajuda a millorar la relació entre el professor i l'alumne i, en conseqüència, el procés d'aprenentatge en general. In this paper we present a series of elements to help the student take the floor in a computer science classroom, in order to encourage the student participation. These elements, which include freedom, commitment and critical thinking, among others, involve an emotional management that helps to improve the relationship between the teacher and the student, and consequently, the learning process in general.
2016
Revista del Congrés Internacional de Docència, Núm. 3 (2016)
|
|
7.
|
15 p, 1.4 MB |
Hacia un nuevo modelo docente : curso "blended" de sistemas digitales
/
Rullán Ayza, Mercè (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Microelectrònica i Sistemes Electrònics) ;
Valderrama Vallés, Elena (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Microelectrònica i Sistemes Electrònics) ;
Deschamps, Jean-Pierre (Universitat Rovira i Virgili. Departament d'Enginyeria Electrònica, Elèctrica i Automàtica) ;
Terés Terés, Lluís (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Microelectrònica i Sistemes Electrònics) ;
Baneres, David (Universitat Oberta de Catalunya) ;
Saiz Alcaine, Joaquín (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Microelectrònica i Sistemes Electrònics)
Se presenta un piloto llevado a cabo en la Universitat Autònoma de Barcelona cuyo objetivo es explorar el uso de MOOCs en la docencia reglada. Los estudiantes de Fundamentos de Computadores seguirán en Coursera el curso MOOC "Sistemas Digitales: De las puertas lógicas al procesador" y completarán su formación con clases presenciales en grupos pequeños. [...] A pilot carried out in the Universitat Autònoma de Barcelona to explore the use of MOOCs in our teaching activity is presented. The course "Digital Systems: From Logic Gates to Processors" was launched in Coursera. [...]
2014
Revista del Congrés Internacional de Docència, Núm. 2 (2014)
|
|
8.
|
14 p, 5.4 MB |
Creació d'una eina de suport per a la docència en Geoquímica : Una eina d'aprenentatge autònom i d'avaluació
/
Aulinas Juncà, Meritxell (Universitat de Barcelona. Departament de Mineralogia, Petrologia i Geologia Aplicada) ;
Inglès i Urpinell, Montserrat (Universitat de Barcelona. Departament de Geoquímica, Petrologia i Prospecció Geològica) ;
Playà i Pous, Elisabet (Universitat de Barcelona. Departament de Mineralogia, Petrologia i Geologia Aplicada) ;
Rosell Ortíz, Laura (Universitat de Barcelona. Departament de Geoquímica, Petrologia i Prospecció Geològica)
La proposta presentada s'emmarca en un projecte d'innovació docent de la Universitat de Barcelona. L'objectiu és desenvolupar una nova eina interactiva que d'una banda ajudi els alumnes a reforçar i/o ampliar els coneixements de geoquímica de manera autònoma i, de l'altra, sigui un nou recurs d'avaluació per al professorat. [...] The teaching action here presented is part of a Teaching Innovation Project of the Universitat de Barcelona. The aim of this project is to develop a new interactive tool which will help undergraduate students to improve their skills in geochemistry. [...]
2014
Revista del Congrés Internacional de Docència, Núm. 2 (2014)
|
|
9.
|
19 p, 564.9 KB |
Análisis del uso y apropiación social de un sistema de e-portafolios para la enseñanza y el aprendizaje
/
Dorado Perea, Carles (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ;
Bertran, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social)
El presente trabajo se centra en los aspectos de la docencia de las asignaturas anuales de Comunicación e Interacción Educativa (CIE) y Antropología y Filosofía de la Educación (AFE), durante el curso académico 2011-12, que implica a los diferentes grados de la Facultad de Ciencias de la Educación de la Universidad Autónoma de Barcelona. [...] This research is focused on some respects of teaching at graduate level on subjects "Educational Communication and Interaction" (CIE) and "Anthropology and Philosophy of Education" (AFE) in Faculty of Education at the Autonomous University of Barcelona. [...]
2012
Revista del Congrés Internacional de Docència, Núm. 1 (2012)
|
|
10.
|
13 p, 1.2 MB |
El ABP como metodología docente profesionalizadora : la experiencia de la asignatura "Prácticas Integradas"
/
Peñaranda-Cólera, Maria del Carmen (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Social) ;
Parrado Romero, Eva (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ;
Cladellas, Ramon (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ;
Coll-Andreu, Margalida (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia) ;
Edo Izquierdo, Sílvia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ;
Fornieles Deu, Albert (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ;
Guillazo i Blanch, Gemma (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut)
Se presenta la experiencia de innovación docente de la implementación de la asignatura "Prácticas Integradas" del Grado de Psicología en la Facultad de Psicología de la Universitat Autònoma de Barcelona. [...] The educational innovation experience of implementation of the course. "Integrated Practices" in the Bachelor in Psychology of the Faculty of Psychology at the Autonomous University of Barcelona is presented. With the aim of approaching the student to professional practice, interdisciplinary practical cases that present different approaches and psychological perspectives arise. [...]
2014
Revista del Congrés Internacional de Docència, Núm. 2 (2014)
|
|