1.
|
58 p, 1.1 MB |
Conservation of Phenotypes in the Roman High- and Low-Avoidance Rat Strains After Embryo Transfer
/
Río-Álamos, Cristóbal (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Neurociències) ;
Gerbolés, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Neurociències) ;
Tapias-Espinosa, Carles (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Neurociències) ;
Sampedro-Viana, Daniel (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Neurociències) ;
Oliveras, Ignasi (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Neurociències) ;
Sánchez-González, Ana (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Neurociències) ;
Cañete, Toni (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Neurociències) ;
Blázquez, Gloria (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Neurociències) ;
López, María del Mar (Universitat Autònoma de Barcelona. servei d'Estabulari) ;
Baldellou, Carlos (Universitat Autònoma de Barcelona. servei d'Estabulari) ;
Otaegui, Pedro J (Universitat Autònoma de Barcelona. servei d'Estabulari) ;
Tobeña, Adolf 1950- (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Neurociències) ;
Fernández-Teruel, Alberto (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psiquiatria i de Medicina Legal)
The Roman high- (RHA-I) and low-avoidance (RLA-I) rat strains are bi-directionally bred for their good versus non-acquisition of two-way active avoidance, respectively. They have recently been re-derived through embryo transfer (ET) to Sprague-Dawley females to generate specific pathogen free (SPF) RHA-I/RLA-I rats. [...]
2017 - 10.1007/s10519-017-9854-2
Behavior Genetics, Vol. 47 N. 5 (2017) , p. 537-555
|
|
2.
|
7 p, 112.7 KB |
Literatura Comparada: Problemes i Mètodes [42315]
/
Londoño Rendon, Angela Marcela ;
Vega Ramos, Maria Jose ;
Garcia Lopez, Maria del Mar ;
Acosta-García, Pablo ;
Ruiz-Ruano Risquez, Miriam ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Filosofia i Lletres
1) presentar la història de la literatura comparada com a disciplina acadèmica 2) exposar una selecció representativa d'escoles, tendències, i problemes teòrics i metodològics de la disciplina 3) millorar la capacitat analítica i crítica dels estudiants 1. 1) to present the history of comparative literature as an academic discipline 2) to present a representative selection of schools, trends, and theoretical and methodological problems of the discipline 3) to improve the analytical and critical capacity of students. 1) presentar la historia de la literatura comparada como disciplina académica 2) exponer una selección representativa de escuelas, tendencias, y problemas teóricos y metodológicos de la disciplina 3) mejorar la capacidad analítica y crítica de los estudiantes.
2023-24 Màster Universitari en Literatura Comparada: Estudis Literaris i Culturals [1101]
3 documents
|
|
3.
|
|
4.
|
558 p, 6.8 MB |
La construcción del pueblo natal en la obra de Mo Yan
/
Lu, Yao ;
García López, María del Mar, dir.
El nostre propòsit és investigar el procés de construcció, la forma i la funció del poble xinès en l'obra literària de Mo Yan. Pretenem posar de manifest les representacions del poble al nord-est de Gaomi, un poble natal en permanent transformació. [...] Nuestro propósito consiste en investigar el proceso de construcción, la forma y la función del pueblo chino en la obra literaria de Mo Yan. Pretendemos poner de manifiesto las representaciones del pueblo al nordeste de Gaomi, ese pueblo natal en permanente transformación. [...] Our purpose is to investigate the process of construction, form and function of the Chinese village in Mo Yan's literary work. We intend to reveal the representations of the village northeast of Gaomi, the ever-changing hometown. [...]
2023
|
|
5.
|
6 p, 115.5 KB |
Grans Obres de la Literatura Francesa II [106616]
/
Garcia Lopez, Maria del Mar ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Filosofia i Lletres
L'assignatura Grans obres de la literatura francesa II ofereix una introducció als textos clàssics de la literatura francesa. Mitjançant la lectura detallada, l'anàlisi i el debat interpretatiu de quatre obres escollides, l'estudiant adquireix les eines necessàries per formar-se com a lector amb esperit crític. [...] The course Grans obres de la literatura francesa II offers an introduction to the classic texts of French literature. Through detailed reading, analysis, and interpretive discussion of four selected works, students will acquire the necessary tools to become critical readers. [...] La asignatura Grans obres de la literatura francesa II ofrece una introducción a los textos clásicos de la literatura francesa. A través de la lectura detallada, el análisis y el debate interpretativo de cuatro obres escogidas, el alumnado adquiere los instrumentos necesarios para formarse como lector con espíritu crítico. [...]
2023-24 Grau en Filologia i Cultura Franceses [1498] Grau en Estudis d'Anglès i Francès [1502]
3 documents
|
|
6.
|
|
7.
|
4.0 MB |
Reescrituras femeninas de Nü Wa en la web : metamorfosis y apropiaciones de la Gran Diosa
/
Xu, Tiantian ;
García López, María del Mar, dir. ;
Kozlova Mikurova, Inna, dir.
Aquesta investigació examina un espai d'escriptura narrativa que, tot i comptar amb nombrosos adeptes a tot el món, continua sent molt poc estudiat. En pocs anys, les ficcions xineses amb continguts sexuals que es dirigeixen a un públic de lectores han esdevingut un dels productes més rendibles de la indústria cultural. [...] Esta investigación examina un espacio de escritura narrativa que, a pesar de contar con numerosos adeptos en todo el mundo, sigue siendo muy poco estudiado. En pocos años, las ficciones chinas con contenidos sexuales que se dirigen a un público de lectoras se han convertido en uno de los productos más rentables de la industria cultural. [...] This research is concerned primarily with a narrative writing space that, despite many followers around the world, it is still largely under-studied. Within a few years, Chinese novels with sexual content targeting readers have become one of the most profitable products in the cultural industry. [...]
2022
|
|
8.
|
13 p, 3.5 MB |
Customized depolarization spatial patterns with dynamic retardance functions
/
Marco, David (Universidad Miguel Hernández de Elche) ;
López-Morales, Guadalupe (Universidad Miguel Hernández de Elche) ;
Sánchez-López, María del Mar (Universidad Miguel Hernández de Elche) ;
Lizana Tutusaus, Ángel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Física) ;
Moreno, Ignacio (Universidad Miguel Hernández de Elche) ;
Campos Coloma, Juan (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Física)
In this work we demonstrate customized depolarization spatial patterns by imaging a dynamical time-dependent pixelated retarder. A proof-of-concept of the proposed method is presented, where a liquid-crystal spatial light modulator is used as a spatial retarder that emulates a controlled spatially variant depolarizing sample by addressing a time-dependent phase pattern. [...]
2021 - 10.1038/s41598-021-88515-x
Scientific reports, Vol. 11 (May 2021) , art. 9415
|
|
9.
|
|
10.
|
22 p, 1.8 MB |
Efectos de trabajar con GeoGebra en el aula en la relación afecto-cognición
/
García López, María del Mar (Universidad de Almería. Departamento de Educación) ;
Romero Albaladejo, Isabel María (Universidad de Almería. Departamento de Educación) ;
Gil Cuadra, Francisco (Universidad de Almería. Departamento de Educación)
El auge del uso de la tecnología en educación matemática, especialmente en el enfoque dinámico de la geometría, requiere estudios empíricos bien fundamentados que informen sobre su uso efectivo en las aulas. [...] The rise of the use of technology in mathematics education, especially in the dynamic approach to geometry, requires well-founded empirical studies that inform its effective use in the classroom. This article responds to the demand for interventions that address the affective and cognitive dimensions, as well as the study of the relationship between them. [...]
2021 - 10.5565/rev/ensciencias.3299
Enseñanza de las ciencias, Vol. 39 Núm. 3 (2021) , p. 177-198 (Investigaciones Didácticas)
|
|