1.
|
|
2.
|
|
3.
|
18 p, 945.7 KB |
Governmentality versus vommunity : the impact of the COVID lockdowns
/
Wallace, Claire (University of Aberdeen) ;
Mytna-Kurekova, Lucia (Slovak Academy of Sciences) ;
León, Margarita (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
O'Reilly, Jacqueline (University of Sussex Business School) ;
Blome, Constantin (University of Sussex Business School) ;
Bussi, Margarita (University of Louvain) ;
Faith, Becky (University of Sussex Business School) ;
Finney, Mark (Emory and Henley College) ;
Leschke, Janine (Copenhagen Business School) ;
Ruffa, Chiara (Uppsala University) ;
Russell, Emma (University of Sussex) ;
AhSchøyen, Mi (Oslo Metropolitan University) ;
Thurer, Matthias (Jinan University) ;
Unt, Marge (Tallinn University) ;
Verdin, Rachel (University of Sussex Business School)
The COVID lockdowns were characterised by new forms of governmentality as lives were disrupted and controlled through the vertical transmission of biopolitics by the state. The paper considers how this was experienced by academics in 11 different countries through analysis of diaries written during the first lockdown. [...]
2023 - 10.1007/s42413-023-00189-7
International Journal of Community Well-Being, may 2023, p. 1-18
|
|
4.
|
|
5.
|
4 p, 104.0 KB |
Mètodes i Tècniques de Recerca Social [43660]
/
Öztürk Okumus, Özgür Günes ;
Leon Ramon Borja, Margarita ;
Marti Olive, Joel ;
Barbieri, Nicolás ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Escola Doctor Robert ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Escola Fundació Universitat Autònoma de Barcelona-Formació (Escola FUAB-f)
L'objectiu d'aquest mòdul és el d'oferir als estudiants les eines suficients per a que puguin desenvolupar una recerca que els permeti realitzar el Treball Final de Màster. Com a continguts específics es treballaran: la planificació i disseny d'una investigació, l'aproximació a l'estudi de casos, les tècniques qualitatives i quantitatives, i la investigació acció. [...] The objective of this module is to provide students with the necessary tools so that they can develop an investigation that allows them to complete the Master's Final Project. Specific contents will be worked on: planning and designing an investigation, approach to case study, qualitative and quantitative techniques, and action research. [...] El objetivo de este módulo es el de ofrecer a los estudiantes las herramientas suficientes para que puedan desarrollar una investigación que les permita realizar el Trabajo Fin de Máster. Como contenidos específicos se trabajarán: la planificación y diseño de una investigación, la aproximación al estudio de casos, las técnicas cualitativas y cuantitativas, y la investigación acción. [...]
2023-24 Màster Universitari en Polítiques Socials i Acció Comunitària [1339]
3 documents
|
|
6.
|
|
7.
|
|
8.
|
|
9.
|
|
10.
|
11 p, 128.9 KB |
Presentation : Who Benefits from childcare expansion? Equal opportunities, social investment and social innovation in early years education and care
/
León, Margarita (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Maestripieri, Lara (Universitat Autònoma de Barcelona)
The aim of this special issue is to investigate inequality in access to Early Childhood Education and Care services (ECEC) by looking at the extent to which access rules, cost of service and type of provision constitute a barrier for certain socio-economic groups. [...] L'objectiu d'aquest monogràfic és investigar la desigualtat en l'accés als serveis d'educació i atenció a la primera infància, indagant en quina mesura els costos, el tipus de serveis i la seva diferent organització a Espanya poden constituir una barrera per a determinats perfils socioeconòmics. [...] El objetivo del presente monográfico es investigar la desigualdad en el acceso a los servicios de educación y atención a la primera infancia, indagando en qué medida los costes, el tipo de servicios y su diferente organización en España pueden constituir una barrera para determinados perfiles socioeconómicos. [...]
2022 - 10.5565/rev/papers.3124
Papers : revista de sociologia, Vol. 107 Núm. 3 (2022) , p. e3124 (Artículos de monográfico)
|
|