UAB Digital Repository of Documents 18 records found  1 - 10next  jump to record: Search took 0.00 seconds. 
1.
402 p, 10.4 MB Stories: Ideació, preproducció i pla de continguts de social-media per una ficció seriada / Barbosa Sanz, Cristina ; Gallegos Márquez, Javier ; San Isidoro López, Victòria ; Coromina, Oscar, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
Stories és un projecte seriat que pertany al gènere dramedy. El seu atribut més característic es l'ús de les xarxes socials i elements transmedia en el desenvolupament de la trama. La narració està indicada per un target juvenil el qual es convertirà en prosumidor, decidint l'evolució de la historia. [...]
Stories es un proyecto seriado que pertenece al género de las dramedy. Su característica principal es el uso de las redes sociales y de elementos transmedia en el desarrollo de la trama. La narración va dirigida a un target juvenil que se convertirá en prosumidor, decidiendo la evolución de la historia. [...]
Stories is a serial project that belongs to the dramedy genre. Its main characteristic is the use of social networks and transmedia elements in the development of the plot. The narrative is aimed at a youth target that will become a prosumer, deciding the evolution of history. [...]

2018
Graduat o Graduada en Comunicació Audiovisual [968]  
2.
8 p, 198.0 KB Differential clinical characteristics and prognosis of intraventricular conduction defects in patients with chronic heart failure / Cinca, Juan (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Mendez, Ana (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Puig, Teresa (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Ferrero, Andreu (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Roig, Eulalia (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Vazquez, Rafael (Servicio de Cardiología, Hospital Puerta del Mar, Cádiz, Spain) ; Gonzalez-Juanatey, Jose R. (Servicio de Cardiología, Hospital Clínico, Santiago de Compostela, Spain) ; Alonso-Pulpon, Luis (Servicio de Cardiología, Hospital Puerta de Hierro, Madrid, Spain) ; Delgado, Juan (Servicio de Cardiología, Hospital 12 de Octubre, Madrid, Spain) ; Brugada, Josep (Servicio de Cardiología, Hospital Clínic, Barcelona, Spain) ; Pascual-Figal, Domingo (Servicio de Cardiología, Hospital Virgen de la Arrixaca, Murcia, Spain) ; Brugada, J. (Hospital Clínic de Barcelona) ; Batlle, M. (Hospital Clínic de Barcelona) ; Berruezo, A. (Hospital Clínic de Barcelona) ; Hevia, S. (Hospital Clínic de Barcelona) ; Mont, L. (Hospital Clínic de Barcelona) ; Pérez-Villa, F. (Hospital Clínic de Barcelona) ; Cinca, J. (Hospital de la Santa Creu i Sant Pau) ; Roig, E. (Hospital de la Santa Creu i Sant Pau) ; Bayés de Luna, A. 1936- (Antoni) (Hospital de la Santa Creu i Sant Pau) ; Borrás, X. (Hospital de la Santa Creu i Sant Pau) ; Carreras, F. (Hospital de la Santa Creu i Sant Pau) ; Ferrero, A. (Hospital de la Santa Creu i Sant Pau) ; Guerra, J.M. (Hospital de la Santa Creu i Sant Pau) ; Hove-Madsen, L. (Hospital de la Santa Creu i Sant Pau) ; Jorge, E. (Hospital de la Santa Creu i Sant Pau) ; Martínez, R. (Hospital de la Santa Creu i Sant Pau) ; Padró, J. (Hospital de la Santa Creu i Sant Pau) ; Puig, T. (Hospital de la Santa Creu i Sant Pau) ; Ribas, N. (Hospital de la Santa Creu i Sant Pau) ; Viñolas, X. (Hospital de la Santa Creu i Sant Pau) ; Alvarez-Garcia, J. (Hospital de la Santa Creu i Sant Pau) ; González-Juanatey, J.R. ; Bandín, M. ; Eiras, S. ; Fernández-Hernández, L. ; García-Acuña, J. ; Gómez-Otero, I. ; Grigorian-Shamagian, L. ; Lago, F. ; Manzón, P. ; Moure, M. ; Otero-Raviña, F. ; Otero-Santiago, F. ; Rodino Janeiro, B.K. ; Rubio, J. ; Salgado, A. ; Seoane, A. ; Varela, A. ; Lear, P.V. ; Fernández-Cruz, A. ; Alvarez de Arcaya Vicente, A. ; Avila, M. ; Bordiu, E. ; Calle, L. ; Fernández-Pinilla, C. ; Gómez-Garre, D. ; González-Rubio, L. ; Marco, J. ; Martell, N. ; Muñoz-Pacheco, P. ; Ortega, A. ; Patiño, R. ; Pedrajas, J. ; Reinares, L. ; Pérez-Villacastín, J. ; Bover, R. ; Cobos, M. ; García-Quintanilla, J. ; Moreno, J. ; Pérez-Castellano, N. ; Pérez-Serrano, M. ; Vila, I. ; Delgado, J.F. ; Arribas, F. ; Escribano, P. ; Flox, A. ; Jiménez López-Guarch, C. ; Paradina, M. ; Ruiz-Cano, J. ; Sáenz de la Calzada, C. ; Salguero, R. ; Sánchez-Sánchez, V. ; Tello de Meneses, R. ; Vicente-Hernández, M. ; Alonso-Pulpón, L. ; Fernández -Lozano, I. ; García-Pavía, P. ; García-Touchard, A. ; Gómez-Bueno, M. ; Márquez, J. ; Segovia, J. ; Silva, L. ; Vázquez-Mosquera, M. ; Valdés, M. ; García-Alberola, A. ; Garrido, I. ; Pascual-Figal, D. A. ; Pastor-Pérez, F.J. ; Sánchez-Más, J. ; Tornel, P. ; Rivera, M. ; Almenar, L. ; Cortés, R. ; Martínez-Dolz, L. ; Montero, J. ; Portolés, M. ; Roselló-Lleti, E. ; Salvador, A. ; Vila, V. ; Vázquez, R. ; Cubero, J. ; Fernández-Palacín, A. ; García-Medina, D. ; García-Rey, S. ; Laguna, E. ; Leal del Ojo, J. ; Miñano, F. ; Pastor-Torres, L. ; Pavón, R. ; Pérez-Navarro, A. ; Villagómez, D. ; Vázquez, R. ; Arana, R. ; Bartolomé, D. ; Cabeza, P. ; Calle-Pérez, G. ; Camacho, F. ; Cano, L. ; Carrillo, A. ; Díaz-Retamino, E. ; Escolar, V. ; Fernández-Rivero, R. ; Gamaza, S. ; Giráldes, A. ; Hernández-Vicente, N. ; Lagares, M. ; López-Benítez, J. ; Marante, M. ; Otero, E. ; Pedregal, J. ; Sancho-Jaldón, M. ; Sevillano, R. ; Zayas, R. ; Verdú, J.M. ; Aguilar, S. ; Aizpurúa, M. ; Alguacil, F. ; Casacuberta, J. ; Cerain, J. ; Domingo, M. ; García-Lareo, M. ; Herrero-Melechón, J. ; López-Pareja, N. ; Mena, A. ; Pérez-Orcero, A. ; Rodríguez- Cristóbal, J. ; Rozas, M. ; Sorribes, J. ; Torán, P. ; Worner, F. ; Barta, L. ; Bravo, C. ; Cabau, J. ; Casanova, J. ; Daga, B. ; De la Puerta, I. ; Hernández-Martín, I. ; Piñol, E. ; Pueo, E. ; Torres, G. ; Troncoso, A. ; Viles, D. ; Bardají, Alfredo ; Mercè, J. ; Sanz-Girgas, E. ; Valdovinos, P. ; Aramburu, O. ; Arias, J. ; García-González, C. ; Alonso, M. ; Bischofberger, C. ; Domínguez-De Pablos, G. ; Jiménez-Cervantes, D. ; Ureña, I. ; Grau-Sepúlveda, A. ; Fiol, C. ; Pericas, P. ; Villalonga, M. ; Orosa, P. ; Agüero, J. ; Planas-Aymá, F. ; Grau-Amoros, J. ; Planas-Comes, F. ; San Vicente, L.
Intraventricular conduction defects (IVCDs) can impair prognosis of heart failure (HF), but their specific impact is not well established. This study aimed to analyse the clinical profile and outcomes of HF patients with LBBB, right bundle branch block (RBBB), left anterior fascicular block (LAFB), and no IVCDs. [...]
2013 - 10.1093/eurjhf/hft042
European Journal of Heart Failure, Vol. 15 (march 2013) , p. 877-884  
3.
4 p, 48.0 KB Presentación / Prados Megías, María Esther (Universidad de Almería) ; Márquez García, María Jesús (Universidad de Valladolid) ; Padua Arcos, Daniela (Universidad de Almería)
Presentación del volumen 54/1: Voces silenciadas. Narrativas para la transformación educativa.
Presentació del volum 54/1: Veus silenciades. Narratives per a la transformació educativa.
Presentation of the volume 54/1: Silenced voices. Narratives for the educational transformation.

2018 - 10.5565/rev/educar.1026
Educar, Vol. 54 Núm. 1 (2018) , p. 7-14 (Monográfico)
2 documents
4.
18 p, 186.7 KB La voz de Tsura : un relato biográfico-narrativo sobre mediación intercultural y su sentido resiliente en el ámbito educativo / Márquez García, María Jesús (Universidad de Valladolid) ; Prados Megías, María Esther (Universidad de Almería) ; Padua Arcos, Daniela (Universidad de Almería)
El artículo presenta el relato de Tsura desde una perspectiva biográfico-narrativa en la que la relación horizontal entre investigadoras e investigada es una de las claves del diálogo. Así mismo, nos introduce en el debate de la emancipación, la resiliencia y el trabajo de mediación articulado desde la dimensión personal y profesional. [...]
A través de l'anàlisi del relat de la Tsura, l'article presenta les claus per comprendre, des d'una perspectiva biograficonarrativa, algunes qüestions metodològiques que tenen a veure amb la relació horitzontal entre investigadores i investigada. [...]
This article analyzes the story of Tsura from a biographical and narrative perspective in which the horizontal relationship between researcher and participant is one of the keys to the dialogue. Issues related to emancipation, resilience and mediation work are also examined from a personal and professional dimension. [...]

2018 - 10.5565/rev/educar.920
Educar, Vol. 54 Núm. 1 (2018) , p. 49-66 (Monográfico)  
5.
191 p, 5.0 MB Estudi dels mecanismes moleculars implicats en el desenvolupament de la cardiomiopatia diabètica : paper del receptor nuclear ERRϒ / Lasheras Márquez, Jaime, autor ; Villena Delgado, Josep, supervisor acadèmic ; Meseguer Navarro, Anna, supervisor acadèmic (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Bioquímica i Biologia Molecular) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Bioquímica i Biologia Molecular
La cardiomiopatia diabètica es defineix com a la disfunció cardíaca que té lloc en pacients diabètics en absència d'aterosclerosi o hipertensió. La malaltia es caracteritza per una hipertròfia del ventricle esquerre i una disminució de la funció diastòlica, juntament amb fibrosi i pèrdua de cèl·lules cardíaques en les etapes més avançades de la patologia. [...]
Diabetic cardiomyopathy is defined as the myocardial dysfunction occurring in diabetic patients in the absence of hypertension or atherosclerosis. The pathology is characterized by left ventricle hypertrophy and impaired diastolic function, together with fibrosis and cardiac cells loss in the advanced stages of the disease. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2016  
6.
64 p, 2.0 MB Guia de recomanacions per la millora dels models i actuacions de gestió de la diversitat en els àmbits d'educació, mercat laboral i salut / Solé, Carlota, 1944- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Alcalde, Rosalina ; Ballestin, Beatriz ; Carrasco, Sílvia ; Bertrán, Marta ; Flecha Fernández de Sanmamed, Ainhoa ; Hernando, Cristina ; Pàmies, Jordi ; Parella, Sònia ; Petroff, Alisa ; Ponferrada Arteaga, Maribel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ; Roca, Núria ; Serradell, Olga ; Sordé, Teresa ; Vega, Carme ; Márquez, Jennifer ; Segura, Óscar ; Girona, Marina
Aquesta recerca ha utilitzat diverses tècniques de recollida i anàlisi de la informació, tals com l'explotació de fonts secundàries, entrevistes focalitzades a experts i entrevistes en profunditat a joves amb experiències familiars d'immigració d'origen marroquí, romanès i equatorià en dos municipis: Badalona i El Vendrell. [...]
A team of researchers, part of the CER-Migracions and specialists in migration studies from a wide range of disciplinary backgrounds, has elaborated this guide of recommendations. The CER-Migrations is a research center of the UAB, founded in 2009 and focused on interdisciplinary research in international migrations. [...]

Bellaterra Universitat Autònoma de Barcelona. CER MIGRACIONS, Servei de Publicacions 2016 (Focus on international migration ; 3)  
7.
13 p, 897.7 KB Robótica educativa aplicada a la enseñanza básica secundaria / Márquez D., Jairo E. (Universidad de Cundinamarca Extensión Chía. Facultad de Ingeniería de Sistemas) ; Ruiz F., Javier H. (Universidad de Cundinamarca Extensión Chía. Facultad de Ingeniería de Sistemas)
La enseñanza de la tecnología en etapas tempranas de escolarización, juega un papel fundamental en fomentar en el niño el interés por la ciencia. Es por ello, que en el presente artículo se muestra el primer estudio relacionado con la enseñanza de la robótica a niños y niñas de algunos colegios pertenecientes a la región Sabana Centro de Chía perteneciente al Departamento de Cundinamarca. [...]
Teaching technology in the early stages of schooling plays a key role in fostering the child's interest in science. It is for this reason that in this article the first study related to teaching robotics to children in some schools and colleges belonging to the Sabana Chia Center in the Department of Cundinamarca region is shown. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2014
Didáctica, innovación y multimedia, Núm. 30 (Diciembre 2014) , p. 1-12 (Articles)  
8.
1 p, 13.2 MB Fungi as food : taking advantage of cosmic radiation / García Márquez, S. J. ; Guàrdia Valle, Laia, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Biologia Animal, de Biologia Vegetal i d'Ecologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Biociències
2013
Graduat o Graduada en Biotecnologia [815]  
9.
5 p, 878.1 KB Implementación del servicio de mobile-learning para la universidad Antonio Nariño / Márquez D., Jairo E. (Universidad Antonio Nariño) ; Lautero Gutiérrez, John J. (Universidad Antonio Nariño)
El proceso de enseñanza aprendizaje en el entorno académico universitario en los últimos años ha presenciado notables cambios, empezando por la implementación de Internet en las aulas, en conjunto con diversas herramientas de la web 2. [...]
The teaching-learning process in the university academic environment in recent years has witnessed remarkable changes, starting with the implementation of the Internet in the classroom, in conjunction with various Web 2. [...]

2012
Didáctica, innovación y multimedia, Núm. 24 (desembre 2012) , p. 1-5  
10.
21 p, 1.2 MB Formación del profesorado universitario para el diseño, el desarrollo y la evaluación de competencias / Rodríguez Martínez, Dolores (Universidad de Almería) ; Roca Piera, Javier (Universidad de Almería) ; Amo Sánchez-Fortún, José Manuel de (Universidad de Almería) ; Alias Sáez, Antonio (Universidad de Almería) ; Márquez Membrive, Josefa (Universidad de Almería)
La elaboración de los planes de estudio para los nuevos títulos universitarios oficiales supone un gran reto, por cuanto demanda dotar de sentido a la enseñanza a partir de las competencias que deben adquirir los estudiantes e incidir, de manera especial, en la evaluación de las mismas y su concreción en resultados de aprendizaje. [...]
L'elaboració dels plans d'estudi per als títols universitaris oficials nous suposa un gran repte, perquè demana dotar de sentit l'ensenyament a partir de les competències que han d'adquirir els estudiants i incidir, de manera especial, en l'avaluació d'aquestes i en la seva concreció en resultats d'aprenentatge. [...]
The elaboration of the curriculum for the new official university degrees involves a great challenge because it requires, not only, endowing with sense education from the competences that students must acquire, but also insisting on the evaluation of these competences and their adjustment to learning outcomes. [...]

2011 - 10.5565/rev/educar.56
Educar, Vol. 47, Núm. 2 ( 2011) , p. 381-401  

UAB Digital Repository of Documents : 18 records found   1 - 10next  jump to record:
See also: similar author names
1 Márquez, Jennifer
2 Márquez, Joan Manel
Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.