UAB Digital Repository of Documents 7 records found  Search took 0.01 seconds. 
1.
20 p, 1.3 MB Cambios en la comprensión de las relaciones entre polígonos en estudiantes de 8-9 años / Bernabeu, Melania (Universitat d'Alacant) ; Moreno Moreno, Mar (Universitat d'Alacant) ; Llinares, Salvador (Universitat d'Alacant)
El objetivo de este estudio es identificar cambios en la comprensión del concepto de polígono y la relación entre polígonos en estudiantes de tercero de educación primaria al participar en un experimento de enseñanza. [...]
This study aims to identify changes in the third-grade students' understanding of the polygon concept and the relationship between polygons when participating in a teaching experiment. We analysed 59 student answers to a test, before and after a teaching sequence, considering the notions of dimensional deconstruction and cognitive apprehensions. [...]

2022 - 10.5565/rev/ensciencias.3208
Enseñanza de las ciencias, Vol. 40 Núm. 2 (2022) , p. 49-70 (Investigaciones Didácticas)  
2.
10 p, 702.4 KB Evaluating clinical effectiveness of 13-valent pneumococcal conjugate vaccination against pneumonia among middle-aged and older adults in Catalonia : results from the EPIVAC cohort study / Vila-Corcoles, Angel (Institut Universitari d'Investigació en Atenció Primària Jordi Gol) ; Ochoa-Gondar, Olga (Institut Universitari d'Investigació en Atenció Primària Jordi Gol) ; De Diego-Cabanes, Cinta (Tarragona, Spain) ; Satue, Eva (Tarragona, Spain) ; Aragón, María (Institut Universitari d'Investigació en Atenció Primària Jordi Gol) ; Vila-Rovira, Angel (Institut Universitari d'Investigació en Atenció Primària Jordi Gol) ; Gómez-Bertomeu, Frederic (Tarragona, Spain) ; Magarolas, Ramon (Tarragona, Spain) ; Figuerola-Massana, Enric (Tarragona, Spain) ; Raga, Xavier (Hospital Sant Pau i Santa Tecla (Tarragona)) ; Pérez Moreno, Mar Olga (Hospital de Tortosa Verge de la Cinta) ; Ballester, Frederic (Hospital Universitari Sant Joan de Reus (Tarragona)) ; Universitat Autònoma de Barcelona
Benefits using the 13-valent pneumococcal conjugate vaccine (PCV13) in adults are controversial. This study investigated clinical effectiveness of PCV13 vaccination in preventing hospitalisation from pneumonia among middle-aged and older adults. [...]
2018 - 10.1186/s12879-018-3096-7
BMC Infectious diseases, Vol. 18 (april 2018)  
3.
20 p, 1.1 MB La coordinación de las aproximaciones en la comprensión del concepto de límite cuando los estudiantes para profesor anticipan respuestas de estudiantes / Fernández Verdú, Ceneida (Universitat d'Alacant. Departament d'Innovació i Formació Didàctica) ; Sánchez-Matamoros García, Gloria (Universidad de Sevilla. Departamento de Didáctica de las Matemáticas) ; Moreno Moreno, Mar (Universitat d'Alacant) ; Callejo de la Vega, M. Luz (Universitat d'Alacant. Departament d'Innovació i Formació Didàctica)
El objetivo de este estudio es examinar en qué medida la identificación de la coordinación de las aproximaciones en el dominio y el rango de una función es considerado un avance conceptual (KDU en Simon, 2006) en la comprensión del concepto de límite de una función por futuros profesores. [...]
L'objectiu és examinar en quina mesura la identificació de la coordinació de les aproximacions en el domini i el rang d'una funció és considerat un avançament conceptual (KDU; Simon, 2006) en la comprensió del concepte de límit d'una funció pel futur professorat. [...]
The aim of this study is to examine to what extent the identification of the coordination of approximations in the domain and in the range is considered a Key Developmental Understanding (KDU in Simon, 2006) by prospective teachers. [...]

2018 - 10.5565/rev/ensciencias.2291
Enseñanza de las ciencias, Vol. 36 Núm. 1 (2018) , p. 143-162 (Investigaciones Didácticas)  
4.
5 p, 140.6 KB Utilidad y limitaciones de la ecocardiografía en el diagnóstico de la insuficiencia cardíaca: disfunción sistólica y diastólica / Moreno Yangüela, Mar ; Conthe Gutiérrez, Pedro
2003
Revista clínica electrónica en atención primaria, Núm. 2 (Octubre 2003) , p. 1-5  
5.
1266 p, 10.2 MB Un Estudio sobre el conocimiento didáctico del contenido (CDC) de profesores de matemáticas que enseñan cálculo diferencial a estudiantes de carreras de ciencias económicas : la enseñanza basada en problemas (EBP) como estrategia metodológica y didáctica / García Oropeza, Luis A. ; Moreno Moreno, Mar, dir. (Universitat de Lleida) ; Azcárate, Carmen, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals
Este trabajo es el resultado de un amplio estudio sobre el conocimiento profesional del profesor de matemáticas de universidad que enseña cálculo matemático a estudiantes de ciencias económicas, así como su desarrollo profesional y la enseñanza de las matemáticas basada en la resolución de problemas como estrategia metodológica alternativa de enseñanza. [...]
This study shows the result of a wide analysis about the professional knowledge of the mathematic's university professors teaching mathematical calculus to economy students by using the problem based methodological approach. [...]

Bellaterra : Publicacions de la Universitat Autònoma de Barcelona, 2009  
6.
Fuera de lugar / Casteleyn, Natasha ; Moreno, Mar ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i de Publicitat
Fuera de lugar (Documental)
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona , 2004 (Máster en Teoría y Práctica del Documental Creativo)  
7.
16 p, 539.8 KB Concepciones y creencias de los profesores universitarios de matemáticas acerca de la enseñanza de las ecuaciones diferenciales / Moreno Moreno, Mar (Universitat de Lleida) ; Azcárate, Carmen (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
La investigación que aquí presentamos es una aproximación a las concepciones y creencias de los profesores universitarios de matemáticas acerca de la enseñanza de las ecuaciones diferenciales en estudios científico-experimentales. [...]
This research is an approach to the conceptions and beliefs of mathematics university professors related to the teaching of differential equations in scientific-experimental studies. Besides an attempt to characterize each professor as per their conceptions and beliefs and to establish how coherent they are, the results of the analysis show the continuity of traditional teaching methods. [...]

2003 - 10.5565/rev/ensciencias.3930
Enseñanza de las ciencias, V. 21 N. 2 (2003) , p. 265-280  

See also: similar author names
10 Moreno, M.
2 Moreno, M. A.
2 Moreno, M. J.
1 Moreno, M. Victoria
1 Moreno, M.A.
3 Moreno, M.J.
1 Moreno, M.L.
1 Moreno, Marc
2 Moreno, Marcos
1 Moreno, Marga
2 Moreno, Mariola
1 Moreno, Mariona
1 Moreno, Martin
5 Moreno, María José
1 Moreno, María de Lourdes
1 Moreno, María del Carmen
1 Moreno, María-José
1 Moreno, Matías
2 Moreno, Miguel
1 Moreno, Miguel Ángel
2 Moreno, Milagros
3 Moreno, Miquel
2 Moreno, Mireia
2 Moreno, Mireia
1 Moreno, Miriam
1 Moreno, Montserrat
1 Moreno, Mª D..
1 Moreno, Mª José
1 Moreno, MªD.
1 Moreno, MªD.
Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.