UAB Digital Repository of Documents 99 records found  1 - 10nextend  jump to record: Search took 0.01 seconds. 
1.
10 p, 298.0 KB Predictive factors of the psychological impact of the COVID-19 pandemic on university students : a study in six Ibero-American countries / Jiménez-Villamizar, María Paola (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Muro Rodríguez, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Navarro, J. B (José Blas) (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Carmona Cervelló, Meritxell (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Cladellas, Ramon. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Feliu-Soler, Albert (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Reche-Camba, Elvira (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Lopez-Fernandez, Daniel (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Mendez-Ulrich, Jorge Luis (Universitat de Barcelona) ; Selva, Clara (Universitat Oberta de Catalunya) ; Sanz, Antoni (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
Background/Objective: During Covid-19, high prevalences of anxiety and depression were reported among university students, suggesting that they may be at higher risk than the general population of developing psychological disorders in lockdown situations. [...]
Antecedentes/Objetivo: Durante el Covid-19, se informaron altas prevalencias de ansiedad y depresión entre estudiantes universitarios, lo que sugiere que pueden tener un mayor riesgo que la población general de desarrollar trastornos psicológicos en situaciones de encierro. [...]

2023 - 10.5093/ANYES2023A19
Ansiedad y Estres, Vol. 29 Núm. 3 (2023) , p. 153-162  
2.
43 p, 2.1 MB Long-term exposure to greenspace and anxiety from preschool and primary school children / Osa, Nuria de la (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Navarro, J. B (José Blas) (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Penelo Werner, Eva (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Valentí, Antonia (Barcelona Institute for Global Health (ISGlobal)) ; Ezpeleta, Lourdes (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Dadvand, Payam (Barcelona Institute for Global Health (ISGlobal))
Exposure to greenspace has been associated with mental health benefits in children; however, the available evidence for such an association with anxiety is still scarce. This longitudinal study aimed to evaluate that association on a community cohort of 539 children, from Barcelona province, followed from 3 to 11 years. [...]
2023 - 10.1016/j.jenvp.2023.102207
Journal of Environmental Psychology, 2023  
3.
9 p, 2.3 MB Increase on environmental seasonality through the European Early Pleistocene inferred from dental enamel hypoplasia / Fidalgo, Darío (Museo Nacional de Ciencias Naturales (Madrid, Espanya). Departamento de Palaeobiología) ; Rosas, Antonio (Museo Nacional de Ciencias Naturales (Madrid, Espanya). Departamento de Palaeobiología) ; Bartolini-Lucenti, Saverio (Institut Català de Paleontologia Miquel Crusafont) ; Boisserie, Jean-Renaud (Université de Poitiers. Laboratory Paleontology Evolution Paleoecosystems Paleoprimatology) ; Pandolfi, Luca (Università della Basilicata. Dipartimento di Scienze) ; Martínez-Navarro, Bienvenido (Institut Català de Paleoecologia Humana i Evolució Social) ; Palmqvist, Paul (Universidad de Málaga. Departamento de Ecología y Geología) ; Rook, Lorenzo (Università degli Studi di Firenze. Earth Science Department) ; Madurell-Malapeira, Joan (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geologia)
An in-depth study of the Early Pleistocene European remains of Hippopotamus has allowed the first detailed description of the incidence and types of dental alterations related to palaeopathologies and potentially linked to climatic and environmental factors. [...]
2023 - 10.1038/s41598-023-42936-y
Scientific reports, Vol. 13, art. 16941 (2023)  
4.
5 p, 106.8 KB Models d'Anàlisi en Recerca en Psicologia Clínica i de la Salut [43881] / Penelo Werner, Eva ; Navarro Pastor, Jose Blas ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
Proporcionar les habilitats necessàries (teòriques i instrumentals) perquè l'alumnat sigui capaç de: - Analitzar les propietats psicomètriques d'un qüestionari relatives a estructura interna i fiabilitat - Realitzar l'anàlisi de dades d'una investigació mitjançant models de regressió lineal o logística, tant amb la finalitat de predir la resposta com d'estudiar la influència d'una exposició sobre la resposta - Incorporar en el procés de modelatge estadístic els fenòmens de la interacció i la confusió - Realitzar el diagnòstic de les condicions d'aplicació dels models de regressió lineal i logística - Distingir una variable moderadora d'una variable mediadora i estimar models d'equacions estructurals (SEM) per a l'anàlisi de models de mediació - Interpretar els resultats dels models de regressió i SEM, sabent seleccionar aquells més adequats per a ser inclosos a l'informe d'investigació 1.
Provide the necessary skills (theoretical and instrumental) so that the student is able to: - Analyze the psychometric properties of a questionnaire relative to internal structure and reliability - Analyze the data of a research using linear or logistic regression models, both in order to predict the response and to study the influence of an exposure on the response - Incorporate the phenomena of interaction and confusion into the statistical modeling process - Perform the diagnosis of the conditions of application of linear and logistic regression models - Distinguish a moderator variable from a mediator variable and to estimate structural equation models (SEM) for the analysis of mediation models - Interpret the results of the regression models and SEM, being able to select those most suitable to be included in the research report 1.
Proporcionar las habilidades necesarias (teóricas e instrumentales) para que el estudiante sea capaz de: - Analizar las propiedades psicométricas de un cuestionario relativas a estructura interna y fiabilidad - Analizar los datos de una investigación mediante modelos de regresión lineal o logística, tanto con la finalidad de predecir la respuesta como de estudiar la influencia de una exposición sobre la respuesta - Incorporar en el proceso de modelado estadístico los fenómenos de la interacción y la confusión - Realizar el diagnóstico de las condiciones de aplicación de los modelos de regresión lineal y logística - Distinguir una variable moderadora de una variable mediadora y estimar modelos de ecuaciones estructurales (SEM) para el análisis de modelos de mediación - Interpretar los resultados de los modelos de regresión y SEM, sabiendo seleccionar aquellos más adecuados para ser incluidos en el informe de investigación 1.

2023-24
Màster Universitari en Recerca en Psicologia Clínica i de la Salut [1379]
3 documents
5.
6 p, 110.5 KB Anàlisi de Dades [102571] / Fauquet Ars, Jordi ; Navarro Pastor, Jose Blas ; Morata Serrano, Jennifer ; Bosque Prous, Marina ; Bonillo Martín, Albert ; Pardo Garrido, Alfredo ; Redolar Ripoll, Diego ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
"Anàlisi de dades" és la segona assignatura metodològica del pla d'estudis de Psicologia i pertany a la matèria "Mètodes d'investigació i Psicometria". S'imparteix en el primer semestre de segon curs i representa la continuació natural de l'assignatura "Mètodes, dissenys i tècniques d'investigació" impartida en el primer curs del Grau. [...]
"Data Analysis" is the second methodological subject of the Psychology syllabus and belongs to the subject "Research Methods and Psychometrics". It is taught in the first semester of the second year and represents the natural continuation of the subject "Research Methods, Designs and Techniques", imparted in the first year of the degree. [...]
"Análisis de datos" es la segunda asignatura metodológica del plan de estudios de Psicología y pertenece a la materia "Métodos de investigación y Psicometría". Se imparte en el primer semestre de segundo curso y representa la continuación natural de la asignatura "Métodos, diseños y técnicas de investigación" impartida en el primer curso del Grado. [...]

2023-24
Grau en Psicologia [1485]
Grau en Psicologia [954]
3 documents
6.
6 p, 114.2 KB Models Estadístics i Psicomètrics [102570] / Navarro Pastor, Jose Blas ; Doval Diéguez, Eduardo ; Viladrich Segués, Maria del Carme ; Aliaga Ugarte, Juan Martín ; Espelt Hernàndez, Albert ; Bosque Prous, Marina ; Penelo Werner, Eva ; Pardo Garrido, Alfredo ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
"Models estadístics i psicomètrics" pertany a la matèria "Mètodes d'investigació i psicometria". S'imparteix en el segon semestre de segon curs, una vegada realitzades les dues assignatures prèvies de l'àrea de metodologia, amb les quals s'han adquirit els fonaments de la metodologia d'investigació i de l'anàlisi de dades. [...]
"Statistical and psychometric models" is taught in the second semester of the second year, after having completed the two previous subjects on methodology, through which the students must have acquired the foundations of research methodology and data analysis. [...]
"Modelos estadísticos y psicométricos" pertenece a la materia "Métodos de investigación y psicometría". Se imparte en el segundo semestre de segundo curso, una vez realizadas las dos asignaturas previas del área de metodología, con las que se han adquirido los fundamentos de la metodología de investigación y del análisis de datos. [...]

2023-24
Grau en Psicologia [1485]
Grau en Psicologia [954]
3 documents
7.
6 p, 114.0 KB Models Estadístics i Psicomètrics [104881] / Navarro Pastor, Jose Blas ; Doval Diéguez, Eduardo ; Viladrich Segués, Maria del Carme ; Aliaga Ugarte, Juan Martín ; Espelt Hernàndez, Albert ; Bosque Prous, Marina ; Penelo Werner, Eva ; Pardo Garrido, Alfredo ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
"Models estadístics i psicomètrics" pertany a la matèria "Mètodes d'investigació i psicometria". S'imparteix en el segon semestre de segon curs, una vegada realitzades les dues assignatures prèvies de l'àrea de metodologia, amb les quals s'han adquirit els fonaments de la metodologia d'investigació i de l'anàlisi de dades. [...]
"Statistical and psychometric models" is taught in the second semester of the second year, after having completed the two previous subjects on methodology, through which the students must have acquired the foundations of research methodology and data analysis. [...]
"Modelos estadísticos y psicométricos" pertenece a la materia "Métodos de investigación y psicometría". Se imparte en el segundo semestre de segundo curso, una vez realizadas las dos asignaturas previas del área de metodología, con las que se han adquirido los fundamentos de la metodología de investigación y del análisis de datos. [...]

2023-24
Grau en Estadística Aplicada [1424]
Grau en Estadística Aplicada i Grau en Sociologia [1440]
3 documents
8.
1.4 MB Callous-Unemotional Traits among Children : Developmental and Moderating Factors / Pueyo Ayhan, Natalia ; Ezpeleta, Lourdes, dir. ; Navarro, J. B, (José Blas) dir.
Objectius: Els trets de duresa i insensibilitat afectiva (Callous-Unemotional -CU) estan associats a diferents factors de risc ambientals i personals. Aquesta tesi explora la interacció gen-ambient entre els polimorfismes de MAOA i les pràctiques de criança; analitza les trajectòries de desenvolupament dels nens amb trets CU exposats a diferents esdeveniments de vida estressants; i finalment, estudia punts de tall per a l'Inventory of Callous-Unemotional Traits (ICU), en la versió per al professorat. [...]
Objetivos: Los rasgos de dureza e insensibilidad afectiva (Callous-Unemotional - CU) están asociados a diferentes factores de riesgo ambientales y personales. Esta tesis explora la interacción gen-ambiente entre los polimorfismos de MAOA y las prácticas de crianza; analiza las trayectorias de desarrollo de los niños con rasgos CU expuestos a diferentes eventos de vida estresantes; y finalmente, estudia puntos de corte para el Inventory of Callous-Unemotional Traits (ICU), en su versión para el profesorado. [...]
Objectives: Callous Unemotional (CU) traits are associated with different environmental and personal risk factors. This research explores a gene-by-environment interaction between MAOA polymorphisms and parenting practices and analyses the developmental pathways of children with CU traits and stressful life events. [...]

2022  
9.
14 p, 5.8 MB The earliest Ethiopian wolf : implications for the species evolution and its future survival / Martínez-Navarro, Bienvenido (Universitat Rovira i Virgili. Departament d'Història i Història de l'Art) ; Gossa, Tegenu (Arba Minch University. Department of History and Heritage Management) ; Carotenuto, Francesco (University of Naples "Federico II". Department of Earth, Environment and Resource Sciences) ; Bartolini-Lucenti, Saverio (Institut Català de Paleontologia Miquel Crusafont) ; Palmqvist, Paul (Universidad de Málaga. Departamento de Ecología y Geología) ; Asrat, Asfawossen (Addis Ababa University. School of Earth Sciences) ; Figueirido, Borja (Universidad de Málaga. Departamento de Ecología y Geología) ; Rook, Lorenzo (University of Florence. Earth Science Department, Paleo[Fab]Lab) ; Niespolo, Elizabeth M. (Berkeley Geochronology Center) ; Renne, Paul R. (Berkeley Geochronology Center) ; Herzlinger, Gadi (The Hebrew University of Jerusalem. Institute of Archaeology) ; Hovers, Erella (Arizona State University. Institute of Human Origins)
In 2017, a hemimandible (MW5-B208), corresponding to the Ethiopian wolf (Canis simensis), was found in a stratigraphically-controlled and radio-isotopically-dated sequence of the Melka Wakena paleoanthropological site-complex, on the Southeastern Ethiopian Highlands, ~ 2300 m above sea level. [...]
2023 - 10.1038/s42003-023-04908-w
Communications Biology, Vol. 6 (May 2023) , art. 530  
10.
10 p, 534.0 KB Perfil cognitivo según el subtipo de dislexia del desarrollo / Vinaixa, L. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Navarro, J. B (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Salas, M. (Hospital de Mataró. Consorci Sanitari del Maresme) ; Pujol, J. (Hospital del Mar (Barcelona, Catalunya)) ; Gutiérrez Rosado, Teresa (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Deus Yela, Juan (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut)
Introducción: La dislexia del desarrollo (DD) no se considera una entidad homogénea y se estiman diferentes subtipos. En consecuencia, es factible plantearse perfiles cognitivos distintos en función del subtipo de DD. [...]
Background: Developmental Dyslexia (DD) is not considered a homogeneous entity but involves different subtypes. Consequently, different cognitive profiles may exist depending on the subtype of DD. Objective: The aim of the current study is to define the cognitive profile in five possible subtypes of DD. [...]

2017 - 10.34810/PsicosomPsiquiatrnum0204
Psicosomática y Psiquiatría, Núm. 2 (julio-agosto-septiembre 2017) , p. 24-33  

UAB Digital Repository of Documents : 99 records found   1 - 10nextend  jump to record:
See also: similar author names
1 Navarro, B
1 Navarro, Begoña
1 Navarro, Begoña.
1 Navarro, Blanca
Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.