UAB Digital Repository of Documents 22 records found  beginprevious13 - 22  jump to record: Search took 0.00 seconds. 
13.
18 p, 208.7 KB Spanish public broadcasting. Defining traits and future challenges following analogue television switch-off / Fernández Alonso, Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Bonet Bagant, Montse (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Guimerà i Orts, Josep Àngel (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Díez Jiménez, Mercè (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Alborch, Federica (Universitat Autònoma de Barcelona)
This article describes and analyses the defining traits of the Spanish public broadcasting system (radio and television stations with local, regional and national coverage) at a time when analogue television had been switched off and the digitalisation process of terrestrial radio was in a state of stagnation. [...]
2010
Observatorio (OBS*) Journal, Vol. 4, Núm. 3 (2010) , p. 301-318  
14.
24 p, 310.4 KB The influence of Infotainment in the role of TV newscasts' main characters / Monclús Blanco, Belén (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Imatge, So i Síntesi) ; Vicente Mariño, Miguel
Newscasts are one of the most easily recognisable elements of any TV channel. In Spain there is a tough battle for the audience between all open air stations in this field. Despite the increasing quantity of available newscasts, their content is still walking towards a higher homogenization (Vicente-Mariño & Monclús, 2009). [...]
2010
Observatorio (OBS*) Journal, Vol. 4, N. 2 (2010) , p. 67-90  
15.
16 p, 137.8 KB La imagen de las mujeres en la publicidad rechazada por la audiencia en Cataluña / García Muñoz, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Martínez García, Luisa del Carmen (Universitat Autònoma de Barcelona)
El presente artículo analiza la publicidad que ha sido denunciada en Cataluña en el 2007. El estudio forma parte de un proyecto más amplio iniciado en el 2005 y trata de conocer los estereotipos sexistas a partir de la percepción de las personas consumidoras de los contenidos de los medios. [...]
The aim of this article is to analyze the publicity that has been denounced or in Catalonia in 2007. The study is part of a larger project that started in 2005 and tries to know the gender stereotypes from the perception of people who consume media. [...]

2009
Observatorio (OBS*) Journal, Vol. 8 (2009) , p. 260-274  
16.
22 p, 149.7 KB Una década de políticas de gestión del espectro radioeléctrico en la Unión Europea (1997-2007). Análisis de las consultas públicas, el marco normativo y las prioridades estratégicas / Bonet Bagant, Montse (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Civil i Serra, Marta (Institut de la Comunicació) ; Llinés, Montserrat (Universitat Autònoma de Barcelona)
En este artículo se repasan los principales documentos que, en la última década, han contribuido a iniciar el proceso de liberalización del espectro radioeléctrico en Europa y a situarlo como eje y motor de desarrollo social y, especialmente, económico. [...]
In this article, the authors review the main documents that, in the last decade, have contributed to initiate the process of liberalization of radio spectrum in Europe and to situate it as an axe and motor of social and especially economic development. [...]

2008
Observatorio (OBS*) Journal, Vol. 7 (2008) , p. 40-61  
17.
20 p, 193.2 KB Políticas de implantación de la TDT local en España (2005-2006) : los casos de las Comunidades Autónomas de Islas Baleares, Madrid, Región de Murcia, Comunidad Valenciana, Galicia, Cataluña y Aragón / Fernández Alonso, Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Bonet Bagant, Montse (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Corominas, Maria 1961- (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Guimerà i Orts, Josep Àngel (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Sanmartín Navarro, Julián (Universitat Autònoma de Barcelona)
Este texto describe y analiza las políticas de implantación de la TDT local que se están llevando a cabo en las siete comunidades autónomas españolas que en diciembre de 2006 tenían total o casi totalmente configurado el nuevo mapa de televisión local, al haber definido cuántos y cuáles son los operadores públicos y privados presentes su territorio: Islas Baleares, Madrid, Región de Murcia, Comunidad Valenciana, Galicia, Cataluña y Aragón.
This paper describes and analyzes the different public policies addressed to the implementation of local Digital Terrestrial Television (DTT) that have been carried out at the regional-local level, in seven Spanish autonomous communities that by December 2006 had totally or almost shaped their new local television map. [...]
Este texto descreve e analisa as políticas de implementação local da Televisão Digital Terrestre (TDT), a partir do estudo da implantação que tem decorrido em sete comunidades autonómicas espanholas - Ilhas Baleares, Madrid, Região de Múrcia, Comunidade Valenciana, Galiza, Catalunha e Aragão – as quais contribuíram para configurar o mapa da televisão digital local existente em Espanha até Dezembro de 2006.

2007
Observatorio (OBS*) Journal, Vol. 1, Núm. 1 (2007) , p. 205-224  
18.
28 p, 149.4 KB Plan Integral de Comunicación para un sector económico en crisis : estudio de caso de la Comunidad de Pescadores de Corumbá (MS, Brasil) / Rodríguez Bravo, Ángel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i de Publicitat) ; Montoya Vilar, Norminanda (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Mas Manchón, Lluís (Universitat Autònoma de Barcelona)
En el marco de un proyecto de cooperación entre un equipo de investigadores españoles y la UFMS1, los autores nos trasladamos al estado brasileño de Mato Grosso do Sul para estudiar el caso de la comunidad de pescadores del Río Paraguay (principalmente de la ciudad de Corumbá), que está viviendo una grave crisis debido a diferentes factores económicos, políticos y medioambientales. [...]
In the Framework of a cooperation Project between a team of researchers from Spain and the UFMS2, the authors moved to the Brazilian State Mato Grosso do Sul to study the case of the fishermen community in the River Paraguay (mainly in the city Corumbá), which are suffering big crisis du to different economic, politic and environmental factors. [...]

2010
Observatorio (OBS*) Journal, Vol. 4, Núm. 4 (2010) , p. 1-28  
19.
19 p, 109.8 KB Migración hacia nuevas pantallas : transformaciones estéticas, narrativas en los productos de ficción para telefonía móvil y dispositivos personales en España / Morales Morante, Fernando (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual)
Los teléfonos móviles 3G, 4G y los dispositivos personales vienen siendo utilizados cada vez más intensamente por los jóvenes como medios para comunicarse y consumir contenidos multimediáticos. Los creativos audiovisuales han visto en esta nueva forma de relación interpersonal y social una oportunidad nueva de negocio y han lanzado al mercado algunas experiencias de productos de ficción diseñadas expresamente para su emisión a través de este tipo de plataforma. [...]
The cellular phones 3G, 4G and the personal devices are being use more and more as communication and multimedia contents devices by youngsters. The audiovisual content creators have seen in this new form of interpersonal and social relation a new opportunity for business and have launched fiction experienced products specifically designed for their transmission in those applications. [...]

2011
Observatorio (OBS*) Journal, Vol. 5, Núm. 1 (2011) , p. 103-121  
20.
28 p, 701.7 KB Strategies of transnational media corporations in the Spanish television industry / Fernández Quijada, David (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat)
This article analyses the presence of large-scale transnational communication groups in the Spanish television industry through an analysis of several television markets: free-to-air television (both nationwide and autonomous regional channels), independent production, pay television and the production of thematic channels. [...]
2009
Observatorio (OBS*) Journal, Vol. 3, N. 2 (2009) , p. 85-112  
21.
15 p, 167.8 KB El apagón analógico... ¿y después qué? : estrategias de la TDT en España / Fernández Quijada, David (Grup de Recerca en Imatge, So i Síntesi)
El apagón analógico y el desarrollo de un mercado completamente digital dibujan un nuevo escenario para la TDT en España. En ese momento, los servicios digitales deberían desplegar todo su potencial y la búsqueda del valor añadido en un mercado hipercompetitivo podría incentivar la diferenciación a través de las aplicaciones interactivas, la mayor calidad de la alta definición y los servicios de televisión en movilidad. [...]
2007
Observatorio (OBS*) Journal, Vol. 1, N. 2 (2007) , p. 65-79  
22.
18 p, 205.1 KB Del uso individual al efecto social : evidencias detectadas en el empleo del SMS / Salido Andrés, Noelia (Universidad de A Coruña) ; Fernández Quijada, David (Universitat Autònoma de Barcelona)
La proliferación del empleo del SMS (Short Message Service) como canal alternativo de comunicación para la articulación de expresiones de lo colectivo, nos sitúa ante un nuevo escenario donde el individuo en términos de usuario, y a través de la personalización de los protocolos, reinventa los usos industrialmente prescritos para los dispositivos de telefonía móvil. [...]
2007
Observatorio (OBS*) Journal, Vol. 1, N. 1 (2007) , p. 55-72  

UAB Digital Repository of Documents : 22 records found   beginprevious13 - 22  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.