438.
|
5 p, 108.3 KB |
Vacunes i Fàrmacs [105064]
/
Pérez Pons, Josep Antoni ;
Piñol Ribas, Jaume ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Biociències
Els primers fàrmacs biotecnològics van ser purament "molècules de substitució". Aquestes eren substàncies del propi organisme humà o d'animals (hormones, etc. ), de les quals es disposava en quantitats molt limitades, i que les tècniques de DNA recombinant van permetre obtenir en quantitats importants. [...] The first biotechnological drugs were simply "substitution molecules". These drugs were substances from human or animal organisms (hormones, etc. ), which were available in very limited quantities, and that the recombinant DNA techniques allowed to obtain in large amounts. [...] Los primeros fármacos biotecnológicos fueron puramente "moléculas de sustitución". Estas eran sustancias del propio organismo humano o de animales (hormonas, etc. ), de las que se disponía en cantidades muy limitadas, y que las técnicas de ADN recombinante permitieron obtener en cantidades importantes. [...]
2021-22 Grau en Genètica [833]
3 documents
|
|
439.
|
5 p, 105.9 KB |
Física II [105036]
/
Perez-Calero Yzquierdo, Antonio ;
Carretero Palacios, Jorge ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències
Aquesta assignatura pretén que els alumnes coneguin els principis bàsics de la Natura, des del més petit (nucli atòmic i partícules elementals) al més gran (planetes i estels), i que siguin capaços d'aplicar-los a la descripció qualitativa i quantitativa dels fenòmens físics. [...] The aim of this course is that students know the basic principles of Nature, from the smallest (atomic nucleus and elementary particles) to the largest (planets and stars), and also that students will be able to apply them and describe physical phenomena in a quantitative and qualitative way. [...] Esta asignatura pretende que los alumnos conozcan los principios básicos de la Naturaleza, desde lo más pequeño (núcleo atómico y partículas elementales) a lo más grande (planetas y estrellas), y que sean capaces de aplicarlos a la descripción cualitativa y cuantitativa de fenómenos físicos. [...]
2021-22 Grau en Química [1431]
3 documents
|
|
440.
|
|
441.
|
|
442.
|
5 p, 107.1 KB |
Connexions i contextos en matemàtiques [102060]
/
Fuente Pérez, José Abraham de la ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències de l'Educació
Davant la llum blanca, Isaac Newton, va idear un pla per fer-la passar a traves d'un prisma de vidre que va revelar un preciós arc de sant Martí que va deixar meravellats als experts de la Royal Society. [...] With the white light, Isaac Newton, he devised a plan to make it pass through a prism of glass revealed a beautiful rainbow that left astonished the experts of the Royal Society. This generated a direct question; white light is composed of all colors or was it the prism which colored it light? No more complexity than passing the multicolored light with an identical prism reversed the effect, returning to the vision of white light. [...] Ante la luz blanca, Isaac Newton, ideó un plan para hacerla pasar a través de un prisma de cristal que reveló un precioso arcoíris que dejó maravillados a los expertos de la Royal Society. Esto generó una pregunta directa, ¿está la luz blanca compuesta por todos los colores o era el prisma el que tintaba la luz? Sin más complejidad que hacer pasar la luz multicolor por otro prisma idéntico, revertió el efecto, regresando a la visión de la luz blanca. [...]
2021-22 Grau en Educació Primària [1140] Grau en Educació Primària [896]
3 documents
|
|
443.
|
6 p, 109.3 KB |
Necessitats educatives específiques afectives, emocionals i de conducta [102028]
/
Sanahuja Gavaldà, José María ;
Cuxart, Francesc ;
Pérez Romero, Antonio ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències de l'Educació
En el marc de l'escola inclusiva actual, es fa necessari un context en el que el docent com agent d'innovació i gestió de la diversitat faciliti la transformació de l'escola ordinària a fi i efecte d'augmentar la seva capacitat per atendre a tot l'alumnat posant l'èmfasi en l'alumnat amb necessitats educatives relacionades amb l'afectivitat, les emocions i la conducta. [...] This subject is part of the Inclusive Education subject. In the context of the current inclusive school, it is necessary to have a context in which the teacher is an innovator agent and manager of the diversity that eases the transformation of the ordinary school with the aim to increase its capability to attend all the students giving emphasis to students with specific cognitive learning needs. [...] En el marco de la escuela inclusiva actual, se hace necesario un contexto en el que el docente como agente de innovación y gestión de la diversidad facilite la transformación de la escuela ordinaria a fin y efecto de aumentar su capacidad para atender a todo el alumnado poniendo el énfasis en el alumnado con necesidades educativas relacionadas con la afectividad, las emociones y la conducta. [...]
2021-22 Grau en Educació Primària [1140] Grau en Educació Infantil [847] Grau en Educació Primària [896]
3 documents
|
|
444.
|
5 p, 106.0 KB |
Manteniment, mantenibilitat i fiabilitat [101740]
/
Juan Perez, Angel Alejandro ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Escola d'Enginyeria ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Escola Tècnica Superior d'Enginyeria
És un fet reconegut pels professionals del sector industrial que la incorporació de característiques de Fiabilitat , Disponibilitat i Mantenibilitat (Reliability, Availability and Maintainability) en l'etapa de disseny d'un sistema i els seus components és la millor manera d'assegurar que aquest sistema tingui una adequada relació efectivitat-cost a llarg termini. [...] It is widely known by professionals in the industrial sector that the incorporation of Reliability, Availability and Maintainability characteristics in the design stage of a system and its components is the best way to ensure that this system has an adequate long-term cost-effectiveness ratio. [...] Es un hecho reconocido por los profesionales del sector industrial que la incorporación de características de Fiabilidad, Disponibilidad y Mantenibilidad (Reliability, Availability and Maintainability) en la etapa de diseño de un sistema y sus componentes es la mejor manera de asegurar que este sistema tenga una adecuada relación efectividad-coste a largo plazo. [...]
2021-22 Pla d' Estudis de Gestió Aeronàutica [829]
3 documents
|
|
445.
|
6 p, 114.6 KB |
Traducció B-A 1 (anglès-castellà) [101341]
/
Rodríguez Inés, Patricia ;
Gómez Goikoetxea, Amaya ;
Aznar Alemany, Òscar ;
Hermosa Ramírez, Irene ;
Alcaina Pérez, Ana Carmen ;
Bestué, Carmen ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Traducció i d'Interpretació
La funció d'aquesta assignatura es iniciar l'estudiant en la resolució de problemes de traducció de textos no especialitzats en llengua estàndard de diferents tipus (narratius, descriptius, conceptuals, argumentatius i instructius). [...] The aim of this subject is to introduce students to solving translation problems in different types (narrative, descriptive, conceptual, argumentative, instructive) of non-specialised texts in standard language. [...] La función de esta asignatura es iniciar al alumnado en la resolución de problemas de traducción de textos no especializados en lengua estándar de diferentes tipos (narrativos, descriptivos, conceptuales, argumentativos e instructivos). [...]
2021-22 Grau en Traducció i Interpretació [1202] Grau en Traducció i Interpretació [1203] Grau en Traducció i Interpretació [1204]
3 documents
|
|
446.
|
5 p, 109.1 KB |
Vacunes i fàrmacs biotecnològics [100973]
/
Pérez Pons, Josep Antoni ;
Piñol Ribas, Jaume ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Biociències
Els primers fàrmacs biotecnològics van ser purament "molècules de substitució". Aquestes eren substàncies del propi organisme humà o d'animals (hormones, etc. ), de les quals es disposava en quantitats molt limitades, i que les tècniques de DNA recombinant van permetre obtenir en quantitats importants. [...] The first biotechnological drugs were simply "substitution molecules". These drugs were substances from human or animal organisms (hormones, etc. ), which were available in very limited quantities, and that the recombinant DNA techniques allowed to obtain in large amounts. [...] Los primeros fármacos biotecnológicos fueron puramente "moléculas de sustitución". Estas eran sustancias del propio organismo humano o de animales (hormonas, etc. ), de las que se disponía en cantidades muy limitadas, y que las técnicas de ADN recombinante permitieron obtener en cantidades importantes. [...]
2021-22 Grau en Biotecnologia [815]
3 documents
|
|
447.
|
9 p, 119.5 KB |
Laboratori integrat 3 [100926]
/
Villegas Hernández, Sandra ;
Pérez Pons, Josep Antoni ;
Rodriguez Carmona, Escarlata ;
Antoine Riolobos, Ramon ;
Moral Vico, Javier ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Biociències
El Laboratori Integrat 3 és la tercera assignatura d'un conjunt de 6 que es distribueixen a llarg del 6 semestres corresponents als tres primers cursos del Grau en Biotecnologia. Els objectius formatius d'aquestes assignatures es centren en l'adquisició de competències en el marc de la formació pràctica de l'alumne. [...] The Integrated Laboratory 3 is the third subject of a group of 6 that are distributed over the 6 semesters corresponding to the first three years of the Degree in Biotechnology. The training objectives of these subjects focus on the acquisition of competences within the framework of the practical training of the student. [...] El Laboratorio Integrado 3 es la tercera asignatura de un conjunto de 6 que se distribuyen a lo largo del 6 semestres correspondientes a los tres primeros cursos del Grado en Biotecnología. Los objetivos formativos de estas asignaturas se centran en la adquisición de competencias en el marco de la formación práctica del alumno. [...]
2021-22 Grau en Biotecnologia [815]
3 documents
|
|