UAB Digital Repository of Documents 7 records found  Search took 0.00 seconds. 
1.
4 p, 102.1 KB Estratégias de aprendizagem em Ciências : leitura e compreensão de textos / Vasconcelos, Clara (Universidade do Porto. Departamento de Geociências, Ambiente e Ordenamento do Território) ; Praia, J. (Universidade de Aveiro. Departamento de Geologia)
2005
Enseñanza de las ciencias, Núm. Extra ( 2005) , p. 1-4  
2.
5 p, 194.2 KB A investigação como instrumento de mudança de práticas : um plano de formação contínua de professores : o trabalho de campo como mediador da formação / Marques, L. (Universidade de Aveiro. Departamento de Didáctica e Tecnologia Educativa) ; Rebelo Henriques Valente, D. (Escola Secundária de Estarreja) ; Praia, J. (Universidade de Aveiro.) ; Leite, A. (Universidade do Porto. Departamento de Engenharia de Minas) ; Marques, E. (Escola Secundária Garcia de Orta) ; Vasconcelos, Clara (Universidade do Porto. Departamento de Geociências, Ambiente e Ordenamento do Território) ; Vasconcelos, C. (Universidade do Porto. Departamento de Geologia)
2005
Enseñanza de las ciencias, Núm. Extra (2005) , p. 1-5  
3.
4 p, 65.3 KB Epistemologia da Didáctica das Ciências : um estudo sobre o Estado da Arte da Investigação / Lopes, Joaquim Bernardino (Universidade de Trás-os-Montes e Alto Douro) ; Paixão, Fátima (Instituto Politécnico de Castelo Branco. Escola Superior de Educação) ; Praia, João (Universidade do Porto. Faculdade de Ciências) ; Guerra, Cecília (Universidade de Aveiro. Departamento de Didáctica e Tecnologia Educativa) ; Cachapuz, Antonio (Universidade de Aveiro. Departamento de Didáctica e Tecnologia Educativa)
2005
Enseñanza de las ciencias, Núm. Extra (2005) , p. 1-4  
4.
5 p, 251.4 KB Un análisis de las concepciones acerca de la naturaleza del conocimiento científico de los profesores portugueses de la enseñanza secundaria / Praia, J. ; Cachapuz, Antonio
Secondary science teachers play an important role in forming the imagt: of science that is held by theirpupils. However, research suggests that quite often science teachers' conceptions of thr: nature of scientific knowledge are little better that of their students. [...]
1994 - 10.5565/rev/ensciencias.4421
Enseñanza de las ciencias, V. 12 n. 3 (1994) p. 350-354  
5.
9 p, 101.8 KB Actitudes y hábitos de estudio en ciencias naturales : validación de una escala y su utilización práctica / Vasconcelos, Clara (Universidade do Porto. Departamento de Geoclogia) ; Praia, João (Universidade do Porto. Departamento de Geoclogia) ; Almeida Leandro, S. (Universidade do Minho. Instituto de Educação e Psicologia)
En este artículo se presenta un instrumento sobre actitudes y hábitos de estudio en Ciencias (Escala de Estrategias de Estudio en Ciencias naturales -3ECN) así como los estudios realizados para su validación. [...]
In this article we present an instrument of evaluation of studying methods in Sciences (3SNS - Scale of Studying Strategies in Natural Science), as well as the studies undertaken to its validation. The Scale is directed to pupils between 11 and 15 years old, and has the intention of helping the teachers to diagnose the studying methods of the pupils. [...]

2005 - 10.5565/rev/ensciencias.3844
Enseñanza de las ciencias, V. 23 n. 2 (2005) p. 227-235  
6.
18 p, 114.2 KB La atención a la situación del mundo en la educación científica / Edwards Schachter, Mónica (Universitat de València) ; Gil Pérez, Daniel (Universitat de València) ; Vilches Peña, Amparo (Universitat de València) ; Praia, João (Universidade do Porto)
El propósito de este trabajo es presentar una visión global de la actual situación de emergencia planetaria, estudiando sus causas y posibles soluciones, con objeto de evitar los tratamientos reduccionistas de este componente esencial de la educación ciudadana. [...]
The purpose of this paper is to present a global picture of the current situation of planetary emergency, studying the possible causes and remedies in order to avoid reductionist approaches to this essential component of citizens' education. [...]

2004 - 10.5565/rev/ensciencias.3902
Enseñanza de las ciencias, V. 22 N. 1 (2004) , p. 47-64  
7.
12 p, 52.7 KB Visiones deformadas de la ciencia transmitidas por la enseñanza / Fernández, Isabel ; Gil, Daniel ; Carrascosa Alís, Jaime ; Cachapuz, Antonio ; Praia, Joao
Numerosas investigaciones han mostrado que la enseñanza de las ciencias, incluso en el nivel universitario, apenas proporciona ocasión a los estudiantes de familiarizarse con las estrategias características del trabajo científico. [...]
Many studies have shown that science education, even at university level, rarely gives students the opportunity to practise the strategies characteristic to the scientific approach. This results in the fact that students' and even science teachers' conceptions about the nature of science don't differ from so-called «folk» or «naïve» views, acquired by social impregnation. [...]

2002 - 10.5565/rev/ensciencias.3962
Enseñanza de las ciencias, V. 20 N. 3 (2002) , p. 477-488  

See also: similar author names
8 Praia, Joao
8 Praia, João
Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.