1.
|
24 p, 2.7 MB |
Turismo en España, más allá del sol y la playa. Evolución reciente y cambios en los destinos de Litoral hacia un turismo cultural
/
Cànoves, Gemma (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia) ;
Prat Forga, Josep Maria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia) ;
Blanco-Romero, Asunción (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia)
En muchos destinos maduros, el tradicional turismo de litoral necesita productos innovadores que le ayuden a su regeneración. Uno de ellos es el turismo cultural. Así, en este trabajo, después de conocer la situación actual del turismo, en base a los datos disponibles, se profundiza en el caso del turismo cultural en España, entendido como un turismo complementario en los destinos de litoral, y se demuestra que, efectivamente, el país también se está posicionando como un destino internacional de turismo cultural que ayuda a la revitalización de unos destinos tradicionalmente orientados al sol y la playa. In many mature destinations, the traditional tourism of littoral needs innovative products that help him to his regeneration. One of them is the cultural tourism. In this work paper, after knowing the current situation of the tourism, from data information, it is deepened in case of the cultural tourism in Spain, understood as a complementary tourism in the destinations of littoral, and there is demonstrated that, really, the country also is positioned as an international destination of cultural tourism that helps the regeneration of a destinations traditionally orientated to the sun and the beach.
2016 - 10.21138/bage.2289
Boletín de la Asociación de Geógrafos Españoles, Vol. 71 (2016) , p. 431-454 i p. 547-551
2 documents
|
|
2.
|
11 p, 353.4 KB |
Fitcoin Race : una propuesta de gamificación para trabajar los hábitos saludables en la formación inicial del profesorado
/
Escobosa Morera, Glòria (Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal) ;
Carbonero Sánchez, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal) ;
Escriu Mateu, Sergi (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal) ;
Prat Grau, Maria (Universitat Autònoma de Barcelona)
El objetivo de este estudio es valorar el impacto de una propuesta de gamificación denominada Fitcoin Race: supera el reto, para la promoción de hábitos saludables dentro de la formación inicial del profesorado. [...] The objective of this study is to assess the impact of a gamification proposal called Fitcoin Race: overcome the challenge for the promotion of healthy habits within the initial teacher training. Two hundred and fifty-five students enrolled in the subject "Physical Education in primary education" have participated in the experience. [...]
2023 - 10.47197/retos.v51.98807
Retos, Núm. 51 (2023) , p. 1234-1244
|
|
3.
|
|
4.
|
|
5.
|
|
6.
|
|
7.
|
10 p, 421.7 KB |
Prevalence of bullying in grassroots soccer in Spain : victims, bullies, and bystanders
/
Ríos Sisó, Xènia (Universitat de Barcelona) ;
Ventura i Vall·llovera, Carles (Universitat de Barcelona) ;
Lleixà Arribas, Teresa (Universitat de Barcelona) ;
Prat Grau, Maria (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Flores-Aguilar, Gonzalo (Universidad de Sevilla)
Bullying is a social problem that has been studied most in schools but affects other social contexts. However, there is a general lack of studies on bullying in sports. The aim of this study was to determine the prevalence of bullying among youth soccer players. [...]
2022 - 10.2478/pcssr-2022-0002
Physical Culture and Sport. Studies and Research, Vol. 94 Núm. 1 (2022) , p. 11-20
|
|
8.
|
|
9.
|
|
10.
|
7 p, 118.8 KB |
Valors i Diversitat a l'Escola: Investigar des de l'Art i l'Educació Física [43216]
/
Paris Romia, Gemma ;
Prat Grau, Maria ;
Rifa Valls, Maria Montserrat ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències de l'Educació
En aquest mòdul s'estudiaran les epistemologies, metodologies i processos d'investigació sobre diversitat i valors en l'educació de les arts visuals i l'educació física a l'escola. Es considerarà els contextos escolars de les investigacions que abarquen els diferents nivells dels sistemes educatius i també la formació docent, plantejant la idea de comunitat i canvi social des de les nostres àrees en relació amb la diversitat de participants (nens, joves, adults, dones, persones migrades, amb capacitats diverses) i les oportunitats d'aprenentatge Els objectius del mòdul són: a) promoure la reflexió i el debat per a repensar les arts i l'activitat física en la societat actual i en l'educació; b) analitzar críticament les desigualtats i formes d'exclusió en els discursos de l'escola i dels mitjans de comunicació; i c) promoure projectes i models d'investigació que incorporin la diversitat social, cultural i de gènere, i es basin en la intervenció educativa a través i per a les arts i l'activitat física. [...] In this module we will explore epistemologies, methodologies and processes of research about values and diversity in education of the visual arts and physical education at school. We will consider the educational background of the investigations that encompass all levels of education systems and teacher training, raising the idea of community and social change from our areas in relation to the diversity of participants (children, young adults, women , migrant people and people with diverse capacities) and their learning opportunities. [...] En este módulo se estudiarán las epistemologías, metodologías y procesos de investigación sobre diversidad y valores en la educación de las artes visuales y la educación física en la escuela. [...]
2022-23 Màster Universitari en Recerca en Educació [1169]
3 documents
|
|