1.
|
20 p, 580.7 KB |
Las lenguas artificiales musicales
/
Rodríguez Ponce, María Isabel (Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Hispánica y Lingüística General)
Este trabajo intenta definir el lugar y el valor de las lenguas musicales dentro de una investigación en equipo sobre lenguas artificiales. En este recorrido se enfocará la permanente brecha entre ficción y no ficción en estos constructos lingüísticos y se establecerá un panorama histórico de lenguas. [...] This paper tries to define the place and the value of the musical languages within a group research on artificial languages. In this path we will focus on the permanent gap between fiction and nonfiction in these linguistic constructs, and a historical panorama of languages will be established. [...]
2020
Estudios de lingüística del español, Vol. 41 (2020) , p. 149-168 (Artículos)
|
|
2.
|
|
3.
|
6 p, 114.3 KB |
El Context en la Recerca sobre l'Ensenyament i l'Aprenentatge de les Ciències i de les Matemàtiques [43930]
/
Badillo Jiménez, Edelmira Rosa ;
Sanmartí Puig, Neus ;
Sala Sebastià, Gemma ;
Hernandez Rodriguez, Maria Isabel ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències de l'Educació
Aquest mòdul abordarà de manera transversal alguns dels principals processos relacionats amb l'educació científica i matemàtica com son el treball pràctic, els projectes escolars, les tecnologies per a l'aprenentatge i la comunicació a l'aula, la resolució de problemes i l'avaluació. [...] Este módulo abordará de manera transversal algunos de los principales procesos relacionados con la educación científica y matemática como son el trabajo práctico, los proyectos escolares, las tecnologías para el aprendizaje y la comunicación en el aula, la resolución de problemes y la evaluación. [...]
2019-20 Màster Universitari en Recerca en Educació [1169]
3 documents
|
|
4.
|
5 p, 108.2 KB |
Ensenyament i aprenentatge del coneixement del medi natural, social i cultural [102046]
/
Junyent Pubill, Merce ;
Valdés Sánchez, Laura ;
Domenech Casal, Jordi ;
Canals Cabau, Maria Roser ;
Hernandez Rodriguez, Maria Isabel ;
Anguera Cerarols, Carles ;
Gil Carmona, Francisco ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències de l'Educació
Analitzar el currículum d'Educació Primària en relació al Coneixement del Medi Natural, Social i Cultural. Interpretar el currículum en funció dels diversos criteris que es poden tenir en compte per seleccionar, organitzar o seqüenciar els continguts escolars relatius a l'estudi de la natura i la societat. [...] Analizar el currículo de Educación Primaria relacionado con el Conocimiento del Medio Natural, Social y Cultural. Interpretar el currículo en función de los diversos criterios que se deben considerar para seleccionar, organizar o secuenciar los contenidos escolares relativos al estudio de la naturaleza y la sociedad. [...]
2019-20 Grau en Educació Primària [896]
3 documents
|
|
5.
|
14 p, 580.3 KB |
El cicle de modelització com a eina d'anàlisi d'una unitat didàctica sobre energia
/
Solé, Caterina (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Hernández Rodríguez, María Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Márquez, Conxita (Universitat Autònoma de Barcelona)
En aquesta recerca es reflexiona sobre com el cicle de modelització proposat per Couso i Garrido-Espeja (2017) per al disseny de seqüències didàctiques, pot servir per analitzar com una unitat didàctica tracta de promoure la modelització. [...] En esta investigación se reflexiona sobre cómo el ciclo de modelización propuesto por Couso y Garrido-Espeja (2017) para el diseño de secuencias didácticas puede servir para analizar cómo una unidad didáctica trata de promover la modelización. [...] In this research we reflect on how the modelling cycle proposed by Couso and Garrido-Espeja (2017) for the design of teaching sequences can be used to analyse how a teaching and learning sequence tries to promote modelling. [...]
2019 - 10.1344/did.2019.5.43-56
Didacticae, Núm. 5 (2019) , p. 43-56
|
|
6.
|
10 p, 426.2 KB |
Com a docents de ciències, avaluem la nostra pràctica?
/
Hernández Rodríguez, María Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica)
El títol d'aquest article pretén convidar a reflexionar al professorat de ciències sobre per què, què i com avaluem la nostra pràctica docent. Vivim immersos en un context educatiu on es parla - i molt - sobre innovació educativa, canvis metodològics, organitzatius, de l'avaluació, etc. [...] The title of this article is intended to invite science teachers to reflect on why, what and how we evaluate our teaching practice. We live immersed in an educational context where a lot is said about educational innovations, methodological, organizational, and assessment changes, etc. [...]
2018 - 10.5565/rev/ciencies.397
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Num. 36 (2018) , p. 20-29 (Reflexions i recerques sobre l'ensenyament de les ciències)
|
|
7.
|
|
8.
|
28 p, 2.9 MB |
Effect of agro-climatic conditions on near infrared spectra of extra virgin olive oils
/
Sánchez Rodríguez, María Isabel (Universidad de Córdoba. Departamento de Estadística, Econometría) ;
Sánchez López, Elena M. (Universidad de Córdoba. Departamento de Química Orgánica) ;
Caridad, José Mª (Universidad de Córdoba. Departamento de Estadística, Econometría) ;
Marinas, Alberto (Universidad de Córdoba. Departamento de Química Orgánica) ;
Urbano, Francisco José (Universidad de Córdoba. Departamento de Química Orgánica)
Authentication of extra virgin olive oil requires fast and cost-effective analytical procedures, such as near infrared spectroscopy. Multivariate analysis and chemometrics have been successfully applied in several papers to gather qualitative and quantitative information of extra virgin olive oils from near infrared spectra. [...]
2018 - 10.2436/20.8080.02.75
SORT : statistics and operations research transactions, Vol. 42 Núm. 2 (July-December 2018) , p. 209-236 (Articles)
|
|
9.
|
|
10.
|
|