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7 p, 706.6 KB Post-Synthetic Anisotropic Wet-Chemical Etching of Colloidal Sodalite ZIF Crystals / Avci, Civan (Institut Català de Nanociència i Nanotecnologia) ; Aríñez Soriano, Javier (Institut Català de Nanociència i Nanotecnologia) ; Carné Sánchez, Arnau (Institut Català de Nanociència i Nanotecnologia) ; Guillerm, Vincent (Institut Català de Nanociència i Nanotecnologia) ; Carbonell Fernández, Carlos (Institut Català de Nanociència i Nanotecnologia) ; Imaz, Inhar (Institut Català de Nanociència i Nanotecnologia) ; Maspoch Comamala, Daniel (Institut Català de Nanociència i Nanotecnologia)
Controlling the shape of metal-organic framework (MOF) crystals is important for understanding their crystallization and useful for myriad applications. However, despite the many advances in shaping of inorganic nanoparticles, post-synthetic shape control of MOFs and, in general, molecular crystals remains embryonic. [...]
2015 - 10.1002/anie.201507588
Angewandte Chemie - International Edition, Vol. 54, Issue 48 (November 2015) , p. 14417-14421  
2.
20 p, 363.5 KB La valoración que los graduados tienen sobre su formación universitaria desde su situación laboral actual / Sánchez-Gelabert, Albert (Universitat de Barcelona. Departament de Sociología) ; Navarro-Cendejas, José (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Educació i Treball)
En este artículo analizamos la valoración que hacen los titulados universitarios sobre la formación recibida, así como la utilidad de ésta en su ocupación actual. El objetivo es analizar si existen diferencias en la valoración a partir del nivel formativo familiar y el sexo de los estudiantes. [...]
The present article analyzes graduates‟ evaluation of their training its usefulness in their current occupation. The aim is to analyze if there are differences in the evaluation depending on students‟ gender and family educational background. [...]

2019 - 10.5209/rev_RCED.2016.v27.n2.47007
Revista Complutense de Educación, Vol. 27 Núm. 2 (2019) , p. 669-688  
3.
Novel experimental strategies to treat multiple sclerosis / Sánchez Fernández, Alba, autor. ; López Vales, Rubén, supervisor acadèmic. ; Navarro, X. (Xavier) supervisor acadèmic. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Biologia Cel·lular, de Fisiologia i d'Immunologia.
A pesar de que la esclerosis múltiple fue descrita por el Dr. Jean-Martin Charcot en el siglo XIX, todavía sigue siendo una enfermedad neurológica desafiante. La etiología de la enfermedad es desconocida, pero se sabe que la degeneración de las vainas de mielina y de las neuronas tiene su origen en la activación aberrante de las células inmunes en las lesiones del sistema nervioso central. [...]
Despite multiple sclerosis was described by Dr. Jean-Martin Charcot in the 19th century, it is currently a challenging neurological disorder. The etiology of this pathology is not fully understood but the degeneration that occurs in myelin sheaths and neurons in individual suffering from multiple sclerosis is linked to aberrant presence of immune cells in the lesioned central nervous system. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2019.  
4.
3 p, 830.2 KB Motivated Strategies for Learning Questionnaire: Task value, Metacognitive self-regulation, Effort regulation : traducció al català i adaptació per a estudiants d'FP / Ciraso Calí, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup EFI-GIPE) ; Quesada Pallarès, Carla (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup EFI-GIPE) ; Sánchez-Martí, Angelina (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup EFI-GIPE) ; Pineda i Herrero, Pilar (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup EFI-GIPE) ; Fernández-Sequi, Héctor (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup EFI-GIPE)
Dins del projecte "Necessitats de formació a la Catalunya del futur (2030) i canvis necessaris al sistema de formació professional reglat per cobrir-les" es pretén analitzar quin tipus de formació professional pot ajudar millor a assolir els reptes de futur, valorant la formació professional tradicional, la modalitat virtual i la dual, en funció també amb les característiques dels aprenents. [...]
2019  
5.
21 p, 693.2 KB Amor, posmodernidad y perspectiva de género : entre el amor romántico y el amor líquido / Sánchez-Sicilia, Alejandro (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Cubells Serra, Jenny (Universitat Autònoma de Barcelona)
Bauman acuñó el término modernidad líquida para conceptualizar y visibilizar la nueva manera de relacionarnos y vincularnos interpersonalmente. En el trabajo que aquí presentamos hemos querido analizar esta transición, mediante análisis del discurso, en concreto de repertorios interpretativos del programa de adolescentes para la búsqueda del amor Chicos y Chicas de YouTube, identificando las características que conforman el repertorio del amor líquido tanto en sus elementos teóricos como retóricos. [...]
Bauman coin the term liquid modernity to conceptualize and visualize the new form that we use to implicate and link us interpersonally. In this article we have wanted to analyze this transition, by means of discourse analysis, in concrete of the interpretative repertories of the searching love program Boys and Girls issued on the YouTube platform, identifying the characteristics that make up the liquid love repertoire, in both cases, theoretical and rhetorical elements. [...]

2018 - 10.5209/INFE.58143
Investigaciones feministas, Vol. 9, núm. 1 (2018) , p. 151-171  
6.
14 p, 687.3 KB Formación del profesorado en Tecnología Educativa : de cómo las realidades generan los mitos / Sancho Gil, Juana Mª (Universitat de Barcelona) ; Bosco, Alejandra (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Alonso Cano, Cristina (Universitat de Barcelona) ; Sánchez i Valero, Joan-Anton (Universitat de Barcelona)
En este artículo explicitamos, en primer lugar, nuestro posicionamiento en torno a la Tecnología Educativa (TE) como ámbito de estudio y aplicación, desde una noción que nos puede ayudar tanto a entender la dificultad de introducir cambios sustantivos en la educación, como a situar el origen de algunos mitos sobre la formación del profesorado. [...]
In this paper we firstly explain our positioning regarding Educational Technology (ET) as a field of study and application, from a notion that can help us both understand the difficulty of introducing substantive changes in education, and place the origin of some myths about teachers' professional development and technology. [...]

2015 - 10.17398/1695-288X.14.1.17
RELATEC: Revista Latinoamericana de Tecnología Educativa, Vol. 14, núm. 1 (2015) , p. 17-30  
7.
13 p, 826.8 KB La formación del profesorado en el uso educativo de las TIC : una aproximación desde la política educativa. / Sancho Gil, Juana Mª (Universitat de Barcelona) ; Ornellas, Adriana (Universitat de Barcelona) ; Sánchez i Valero, Joan-Anton (Universitat de Barcelona) ; Alonso Cano, Cristina (Universitat de Barcelona) ; Bosco, Alejandra (Universitat Autònoma de Barcelona)
En los últimos años, el ingente desarrollo de las tecnologías digitales de la información y la comunicación, que han sido presentadas como la panacea de la educación, ha captado una gran dosis de atención. [...]
2008
Praxis educativa, Vol. 12, núm. 12 (2008) , p. 10-22  
8.
255 p, 2.5 MB Educación para la convivencia y la cultura de paz a través de las TAC : un estudio multicasos en el contexto bogotano / Vargas Sánchez, Ana Dolores, autor. ; Bosco Paniagua, María Alejandra, supervisor acadèmic. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada.
La presente investigación tuvo como propósito explorar las experiencias de aula mediadas por Tecnologías para Aprendizaje y el Conocimiento (TAC), como apoyo a los procesos relacionados con la Educación para la Convivencia y la Cultura de Paz en seis colegios distritales en la ciudad de Bogotá Colombia. [...]
The purpose of this research was to explore the classroom experiences mediated by Technologies for Learning and Knowledge (TAC), as support for the processes related to Education for Coexistence and Culture of Peace in six district schools in Bogotá city, Colombia. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2019.  
9.
29 p, 1.3 MB Highly sensitive dendrimer-based nanoplasmonic biosensor for drug allergy diagnosis / Soler Aznar, Maria (Institut Català de Nanociència i Nanotecnologia) ; Mesa Antúnez, Pablo (Universidad de Málaga) ; Estévez Alberola, Maria Carmen (Institut Català de Nanociència i Nanotecnologia) ; Ruiz Sánchez, Antonio Jesús (Universidad de Málaga) ; Otte Ortiz, Marinus Albertus (Institut Català de Nanociència i Nanotecnologia) ; Sepúlveda Martínez, Borja (Institut Català de Nanociència i Nanotecnologia) ; Collado, Daniel (Universidad de Málaga) ; Mayorga, Cristobalina (Andalusian Centre for Nanomedicine and Biotechnology-BIONAND) ; Torres, María José (Andalusian Centre for Nanomedicine and Biotechnology-BIONAND) ; Pérez Inestrosa, Ezequiel (Universidad de Málaga) ; Lechuga, Laura M. (Institut Català de Nanociència i Nanotecnologia)
A label-free biosensing strategy for amoxicillin (AX) allergy diagnosis based on the combination of novel dendrimer-based conjugates and a recently developed nanoplasmonic sensor technology is reported. [...]
2015 - 10.1016/j.bios.2014.10.081
Biosensors and bioelectronics, Vol. 66 (April 2015) , p. 115-123  
10.
13 p, 3.0 MB Protecting metal-organic framework crystals from hydrolytic degradation by spray-dry encapsulating them into polystyrene microspheres / Carné Sánchez, Arnau (Institut Català de Nanociència i Nanotecnologia) ; Stylianou, Kyriakos C. (Institut Català de Nanociència i Nanotecnologia) ; Carbonell Fernández, Carlos (Institut Català de Nanociència i Nanotecnologia) ; Naderi, Majid (Surface Measurement Systems) ; Imaz, Inhar (Institut Català de Nanociència i Nanotecnologia) ; Maspoch Comamala, Daniel (Institut Català de Nanociència i Nanotecnologia)
A one-step, alternative, rapid, and scalable spray-drying (SD) synthesis of metal-organic frameworks (MOF)@polymer composites with enhanced hydrolytic stabilities was reported. SD was used to encapsulate preformed MOF crystals in a polymeric matrix to generate microscale MOF@polymer spheres. [...]
2015 - 10.1002/adma.201403827
Advanced materials, Vol. 27, Issue 5 (February 2015) , p. 869-873  

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