UAB Digital Repository of Documents 3 records found  Search took 0.00 seconds. 
1.
48 p, 1.0 MB EMI Security Architecture / White, J. (UH) ; Benedyczak, K. (UWAR) ; Ceccanti, A. (CNAF) ; Fuhrmann, P. (DESY) ; Groep, D. (FOM Institute for Subatomic Physics Nikhef) ; Heymann Pignolo, Elisa (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Arquitectura de Computadors i Sistemes Operatius) ; Koeroo, O. (FOM Institute for Subatomic Physics Nikhef) ; Konstantinov, Aleksandr (University of Oslo. Department of Physics) ; Kouril, D. (Masaryk University) ; Leinen, Simon (SWITCH Serving Swiss Universities, Zurich) ; Mikkonen, H. (UH) ; Millar, P. (DESY) ; Qiang, W. (University of Oslo) ; Salle, M. (FOM Institute for Subatomic Physics Nikhef) ; Schuller, Bernd (Jülich Supercomputing Centre (JSC)) ; Sustr, Z. (CEZNET) ; Tschopp, V. (SWITCH Serving Swiss Universities, Zurich)
This document describes the various architectures of the three middlewares that comprise the EMI software stack. It also outlines the common efforts in the security area that allow interoperability between these middlewares. [...]
Geneva CERN 2013 - 10.5281/ZENODO.5959  
2.
19 p, 150.9 KB Las TIC en la enseñanza : un estudio de casos desde el enfoque biográfico-narrativo / Elgue Patiño, Mara (Consejo de Formación en Educación (Uruguay)) ; Sallé Leiva, María Cristina (Consejo de Formación en Educación (Uruguay))
Esta investigación pone el foco en el uso educativo y en la apropiación de las TIC a partir de la distribución gratuita de una computadora para cada niño uruguayo (Plan Ceibal). Se realiza una indagación, desde una mirada crítica, acerca de cómo los docentes, en tanto sujetos autores en sus prácticas de enseñanza, se han resistido a ellas, las han articulado, las han incluido en el aula o se las han apropiado. [...]
Aquesta recerca posa el focus en l'ús educatiu i l'apropiació de les TIC a partir de la distribució gratuïta d'un ordinador per a cada nen uruguaià (Pla CEIBAL). S'hi proposa una indagació, des d'una mirada crítica, sobre com els docents, en tant que subjectes autors en les seves pràctiques d'ensenyament, s'hi han resistit, les han articulades, les han incloses a l'aula o se n'han apropiat. [...]
This research focuses on the educational use and acquisition of ICT, started by the free distribution of one computer to each Uruguayan child (CEIBAL plan), which showed the need for a critical study of how teachers, subjects authors of teaching practices, have acquired, articulated and included or rejected them. [...]

2014 - 10.5565/rev/educar.114
Educar, Vol. 50, Núm. 1 (Gener-Juny 2014) , p. 83-101  
3.
10 p, 558.3 KB Perspectivas laborales de la mujer en España / Casas, José Ignacio ; Sallé, M. Angeles
1988 - 10.5565/rev/papers/v30n0.1477
Papers : revista de sociologia, N. 30 (1988) p. 109-118  

See also: similar author names
2 Sallé, M. Angeles
2 Sallé, M. Ángeles
1 Sallé, María Cristina
Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.