UAB Digital Repository of Documents 42 records found  beginprevious32 - 41next  jump to record: Search took 0.02 seconds. 
32.
8 p, 72.6 KB La fi de la comunicació de massa? / Tresserras, Miquel
Text de la conferència que el Dr. Miquel Tresserras va llegir el 19 de juny de 2009 al Consell de l'Audiovisual de Catalunya.
2010
Trípodos, Núm. 26 (2010) , p. 109-116  
33.
18 p, 1.6 MB Clasificación del grafismo de contenido en los informativos de televisión / Valero Sancho, José Luis (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat)
In this article we set out a typology of the audiovisual graphic design used by the principal Spanish television stations. The article contains a study of graphics in television news, in which we review the principal functions of graphics and their most common use, to fill certain news deficits. [...]
2009
Trípodos, Núm. 25 (2009) , p. 179-196  
34.
21 p, 4.6 MB Los SMS como elemento de movilización social. Nuevas tecnologías, protestas ciudadanas e impacto mediático. La prensa catalana ante el 13-M y el macrobotellón de Barcelona / Sopena Palomar, Jordi 1983- ; Ginesta Portet, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació)
Our article deals with the topic of the new information and communication technologies (ICT) and their influence on social mobilizations. In recent years, we have witnessed different events which demonstrate the great power of the ICT in the mobilization of social communities. [...]
2208
Trípodos, Núm. 22 (2008) , p. 149-169  
35.
14 p, 12.9 MB La comunicació des de la ciència : una assignatura encara pendent / Ramentol, Santiago, 1948- (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació)
In order to determine the areas in which scientific communication takes place and, in particular, communication from the field of science, this article establishes five circles. The first includes the interactions within each specialization; the second, the relations within the same branch of science; the third, within science as a whole; the fourth, within the society of knowledge, and the fifth, with society in general. [...]
2008
Trípodos, Núm. 22 (2008) , p. 9-22  
36.
15 p, 119.9 KB Las escrituras facticias y su influjo en el periodismo moderno / Chillón, Albert, 1960- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura)
Various texts of a "truthful" nature have projected their long shadow on the genres and styles of journalism today. The immensely varied testimonial literature, on the one hand, and qualitative scientific narrative, on the other, have converged with the press and the mass media to throw light upon forms of literary formulations of reality that blur the presumed borders between fiction and the seditious "non-fiction". [...]
2006
Trípodos, Núm. 19 (2006) , p. 9-23  
37.
3 p, 36.6 KB Pensar al borde del abismo / Català Domènech, Josep M. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat)
Obra ressenyada: Gilles LIPOVETSKY ; Jean SERROY, La pantalla global : cultura mediática y cine en la era hipermoderna. Barcelona: Anagrama, 2009.
2009
Trípodos, Núm. 25 (2009) , p. 209-211  
38.
2 p, 35.7 KB La importància de l'edició / Tous, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació)
Obra ressenyada: Carme FERRÉ PAVÍA, Con faldas y a lo loco. Barcelona: UOC, 2009.
2010
Trípodos, N. 26 (2010) , p. 173  
39.
12 p, 60.8 KB El consumo femenino de la imagen de la mujer en la publicidad : el sexismo en las campañas / García Muñoz, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Martínez García, Luisa del Carmen (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat)
This article presents the results of research into the perceptions and attitudes of women with regard to gender representations in advertising discourse. This study is part of a research project begun in 2005 on the subject of the consumption of the image of women in advertising and the media carried out by the Catalan Institute of Women (ICD) of the Catalan regional government, the Generalitat. [...]
2009
Trípodos, N. 24 (2009) , p. 149-160  
40.
12 p, 129.5 KB Espectáculo informativo en noticias de sociedad : el caso de Madeleine McCann / Luzón Fernández, Virginia (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Imatge, So i Síntesi) ; Ferrer Rodríguez, Iliana
For the definition of the news spectacle, the authors have designed a quantitative and qualitative methodology which permits the application of a series of theoretical instruments to any television news report to determine if this news has been turned into spectacle or not. [...]
2008
Trípodos, Núm. 22 (2008) , p. 137-148  
41.
2 p, 40.0 KB ¿Quién mueve los hilos del periodismo? / Fernández Quijada, David (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat)
Obra ressenyada: R. REIG, Los dueños del periodismo. Claves de la estructura mediática mundial y de España. Barcelona: Gedisa, 2011.
2012
Trípodos, N. 30 (2012) , p. 177-178  

UAB Digital Repository of Documents : 42 records found   beginprevious32 - 41next  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.