1.
|
|
2.
|
14 p, 1.0 MB |
El sector cinematogràfic
/
Riambau, Esteve, 1955- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ;
Torreiro, Casimiro, 1953- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat)
La situació del sector cinematogràfic català mostra, a principi del segle XXI, la feblesa que ja el caracteritzava els anys noranta -tot i que s'observa una certa recuperació del gènere documental- i que el fa depenent de polítiques de protecció. [...]
Bellaterra (Cerdanyola del Vallès): Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Publicacions; Publicacions de la Universitat Jaume I; Universitat Pompeu Fabra; Universitat de València. Servei de Publicacions, 2003 (Aldea Global, Documents; 1)
Informe de la comunicació a Catalunya, 2003, p. 103-116
|
|
3.
|
|
4.
|
22 p, 1.5 MB |
Indústries culturals d'edició discontínua: editorial, fonogràfica, videogràfica, multimèdia
/
Jones, Daniel E. (Universitat Ramon Llull. Departament de Periodisme)
A Catalunya, les indústries culturals d'edició discontínua han evolucionat de manera diferent. D'una banda, la indústria editorial autòctona és forta i està ben implantada, tant al mercat interior com a la resta de l'Estat i a l'Amèrica Llatina, encara que la producció en català mostra més feblesa. [...]
Bellaterra (Cerdanyola del Vallès): Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Publicacions; Publicacions de la Universitat Jaume I; Universitat Pompeu Fabra; Universitat de València. Servei de Publicacions, 2003 (Aldea Global, Documents; 1)
Informe de la comunicació a Catalunya, 2003, p. 139-170
|
|
5.
|
14 p, 1.0 MB |
Internet
/
Moragas Spà, Miquel de, 1943- (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Domingo, David (Universitat Rovira i Virgili. Unitat de Comunicació Audiovisual, Publicitat i Periodisme)
Tot i la crisi soferta a principi dels anys dos mil, la implantació d'Internet no s'atura. La seva consolidació com a mitjà de comunicació i com a eina de treball ha plantejat canvis estructurals en molts àmbits, entre ells, la comunicació, el sector educatiu o l'administració pública. [...]
Bellaterra (Cerdanyola del Vallès): Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Publicacions; Publicacions de la Universitat Jaume I; Universitat Pompeu Fabra; Universitat de València. Servei de Publicacions, 2003 (Aldea Global, Documents; 1)
Informe de la comunicació a Catalunya, 2003, p. 171-190
|
|
6.
|
22 p, 1.6 MB |
Les telecomunicacions
/
Vila i Fimàs, Pere (Corporació Catalana de Ràdio i Televisió) ;
Bonhomme i Altable, Gonçal (D'Al-pi telecomunicacions)
Els primers anys dos mil, la liberalització de les telecomunicacions encara no ha tingut els efectes anunciats quant a competència entre operadors i millora dels serveis. Aquest capítol explica la situació desigual de a telefonia fixa i la mòbil, l'estancament del cable i els canvis en les estratègies comercials dels proveïdors d'Internet, tot descrivint les infraestructures de telecomunicacions existents a Catalunya, les empreses que hi operen i les prestacions que ofereixen als usuaris.
Bellaterra (Cerdanyola del Vallès): Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Publicacions; Publicacions de la Universitat Jaume I; Universitat Pompeu Fabra; Universitat de València. Servei de Publicacions, 2003 (Aldea Global, Documents; 1)
Informe de la comunicació a Catalunya, 2003, p. 191-212
|
|
7.
|
16 p, 1.2 MB |
La comunicació local
/
Rabadán Perea, José Vicente ;
Bonet Bagant, Montse ;
Guimerà Orts, Josep Àngel ;
Domingo, David ;
Observatori de la Comunicació Local
A l'inici del segle XXI, la comunicació local a Catalunya es troba en un procés de redefinició i adaptació. La creació de Comit (Coordinadora de Mitjans), com un intent d'expansió dels editors de premsa diària comarcal, i la tendència cap a la concentració d'emissores de ràdio han modificat la fesomia del sector, com també ho han fet la professionalització creixent dels canals de televisió i la consolidació de l'espai comunicatiu local català a Internet.
Bellaterra (Cerdanyola del Vallès): Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Publicacions; Publicacions de la Universitat Jaume I; Universitat Pompeu Fabra; Universitat de València. Servei de Publicacions, 2003 (Aldea Global, Document; 1)
Informe de la comunicació a Catalunya, 2003, p. 213-230
|
|
8.
|
16 p, 1.3 MB |
Les polítiques de comunicació
/
Moragas Spà, Miquel de, 1943- (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Fernández Alonso, Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
López López, Bernat (Universitat Rovira i Virgili)
La regulació de l'audiovisual ha estat un dels punts fonamentals de les polítiques de comunicació a Catalunya el trienni 2000-2002. El reforçament del CAC és una de les primeres mesures, però encara falta la reforma del règim jurídic de la CCRTV i l'elaboració d'una llei de l'audiovisual català. [...]
Bellaterra (Cerdanyola del Vallès): Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Publicacions; Publicacions de la Universitat Jaume I; Universitat Pompeu Fabra; Universitat de València. Servei de Publicacions, 2003 (Aldea Global, Documents; 1)
Informe de la comunicació a Catalunya, 2003, p. 231-246
|
|
9.
|
18 p, 1.3 MB |
La llengua
/
Corominas, Maria, 1961- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació)
Els primers anys dos mil, la llengua catalana ha guanyat presència als mitjans de comunicació per bé que continua darrere del castellà, tot i l'augment de la dotació de les polítiques de foment. [...]
Bellaterra (Cerdanyola del Vallès) Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Publicacions; Publicacions de la Universitat Jaume I; Universitat Pompeu Fabra; Universitat de València. Servei de Publicacions 2003 (Aldea Global, Documents; 1)
Informe de la comunicació a Catalunya, 2003, p. 247
|
|
10.
|
20 p, 1.4 MB |
La premsa
/
Gomez-Mompart, Josep-Lluis (Universitat de València. Departament de Teoria dels Llenguatges i Ciències de la Comunicació) ;
Vidal Castell, David (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació)
Els primers anys dos mil, el mercat català de premsa manté el perfil lingüístic i cultural propi, ja detectat els anys noranta. En aquest període, però, s'apunta un canvi de mercat pel descens de la difusió de diaris d'informació general editats a Barcelona, el manteniment de la premsa esportiva i comarcal i l'eclosió de la gratuïta, en un context en què la centralitat de la televisió en el sistema comunicatiu i la irrupció d'Internet plantegen la necessitat de redefinir el model periodístic dels mitjans impresos.
Bellaterra (Cerdanyola del Vallès): Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Publicacions; Publicacions de la Universitat Jaume I; Universitat Pompeu Fabra; Universitat de València. Servei de Publicacions, 2003 (Aldea Global, Documents; 1)
Informe de la comunicació a Catalunya, 2003, p. 25-43
|
|
11.
|
10 p, 684.3 KB |
Els canvis en el sistema de comunicació
/
a Corbella, Joan M. (Universitat Pompeu Fabra. Departament de Periodisme i de Comunicació Audiovisual)
En un món dominat per la globalització dels mercats i la mercantilització d'activitats com la comunicació, el futur del sistema comunicatiu es troba estretament lligat a la velocitat de la innovació tecnològica. [...]
Bellaterra (Cerdanyola del Vallès): Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Publicacions; Publicacions de la Universitat Jaume I; Universitat Pompeu Fabra; Universitat de València. Servei de Publicacions, 2003 (Aldea Global, Documents; 1)
Informe de la comunicació a Catalunya, 2003, p. 267-275
|
|
12.
|
8 p, 551.6 KB |
Mundialització, opinió pública i identitat
/
Montero Sánchez, Ma. Dolores (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ;
Ferré, Teresa, trad.
Després de l'11 de setembre de 2001, l'esforç per conformar una opinió pública global favorable a una coalició d'estats partidària de les accions encapçalades pels estats Units va topar amb la resistència d'actors en defensa d'identitats col·lectives locals. [...]
Bellaterra (Cerdanyola del Vallès): Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Publicacions; Publicacions de la Universitat Jaume I; Universitat Pompeu Fabra; Universitat de València. Servei de Publicacions, 2003 (Aldea Global, Documents; 1)
Informe de la comunicació a Catalunya, 2003, p. 277-283
|
|
13.
|
10 p, 767.2 KB |
Els estudis sobre gènere i comunicació : una especialitat en auge
/
Gallego Ayala, Joana (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació)
La recerca sobre gènere i comunicació va camí de consolidar-se com un camp d'investigació específic en la majoria de països del món. En aquest capítol s'analitza l'evolució d'aquest àmbit d'estudi i es descriuen les línies d'investigació que més treballs han aportat. [...]
Bellaterra (Cerdanyola del Vallès): Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Publicacions; Publicacions de la Universitat Jaume I; Universitat Pompeu Fabra; Universitat de València. Servei de Publicacions, 2003 (Aldea Global, Documents; 1)
Informe de la comunicació a Catalunya, 2003, p. 285-294
|
|
14.
|
8 p, 609.7 KB |
El paper del periodista i les funcions del periodisme al segle XXI
/
Minobis, Montserrat (Col·legi de Periodistes de Catalunya) ;
Oliva i de la Esperanza, Llúcia ;
Cabanas, Mercè (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació)
La introducció d'avenços tecnològics i la concentració empresarial de mitjans han alterat el paper tradicional de la professió periodística a les societats democràtiques. Amb una anàlisi dels reptes que afronta el periodisme a inicis del segle XXI, aquest capítol descriu quins han de ser els principis d'una cultura periodística democràtica per preservar el dret dels ciutadans a ser informats, i remarca la necessitat d'una normativa dels drets i deures dels professionals de la comunicació.
Bellaterra (Cerdanyola del Vallès): Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Publicacions; Publicacions de la Universitat Jaume I; Universitat Pompeu Fabra; Universitat de València. Servei de Publicacions, 2003 (Aldea Global, Documents; 1)
Informe de la comunicació a Catalunya, 2003, p. 295-302
|
|
15.
|
8 p, 616.7 KB |
Europa i la indústria audiovisual
/
Crusafon Baqués, Carmina (Universitat Internacional de Catalunya)
Els canvis en els àmbits tecnològic, empresarial i dels continguts estan configurant, a inicis dels anys dos mil, un escenari audiovisual europeu en plena transformació. En aquest capítol es fa un petit retrat del sector audiovisual a la Unió Europea, caracteritzat històricament per una doble dimensió industrial i cultural. [...]
Bellaterra (Cerdanyola del Vallès): Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Publicacions; Publicacions de la Universitat Jaume I; Universitat Pompeu Fabra; Universitat de València. Servei de Publicacions, 2003 (Aldea Global, Documents; 1)
Informe de la comunicació a Catalunya, 2003, p. 303-310
|
|
16.
|
|
17.
|
|
18.
|
|
19.
|
|
20.
|
16 p, 1.1 MB |
La ràdio
/
Martí, Josep Maria, 1950- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ;
Bonet Bagant, Montse (Universitat Autònoma de Barcelona)
Els primers anys dos mil, els grups de comunicació, d'implantació estatal i d'origen autòcton, han augmentat la importància en la ràdio a Catalunya amb un increment de freqüències vinculades a les seves cadenes radiofòniques. [...]
Bellaterra (Cerdanyola del Vallès): Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Publicacions; Publicacions de la Universitat Jaume I; Universitat Pompeu Fabra; Universitat de València. Servei de Publicacions, 2003 (Aldea Global, Documents; 1)
Informe de la comunicació a Catalunya, 2003, p. 45-60
|
|
21.
|
22 p, 1.5 MB |
La televisió
/
Prado, Emili (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ;
Delgado, Matilde (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ;
García-Muñoz, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ;
Larrègola Bonastre, Gemma (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat)
Aquest capítol analitza amb precisió l'estat de la televisió a Catalunya, en el context de la política del sector el trienni 2000-2002. Les dades que s'hi presenten descriuen el mapa de recepció de televisió al país i subratllen l'augment dels continguts informatius en l'oferta televisiva. [...]
Bellaterra (Cerdanyola del Vallès): Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Publicacions; Publicacions de la Universitat Jaume I; Universitat Pompeu Fabra; Universitat de València. Servei de Publicacions, 2003 (Aldea Global, Documents; 1)
Informe de la comunicació a Catalunya, 2003, p. 61
|
|
22.
|
20 p, 1.2 MB |
La publicitat
/
Fajula, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ;
Fürst, Philipp (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ;
Roca, David (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat)
En una època en què s'ha alentit el creixement de la inversió publicitària, aquest capítol recull una aproximació al sector català de la publicitat. En la línia encertada a l'Informe de la comunicació a Catalunya 2000, s'aporten dades sobre l'evolució de la inversió publicitària de les empreses amb seu social a Catalunya i el percentatge de tota la inversió publicitària que es fa a l'Estat que reben els mitjans de comunicació al Principal. [...]
Bellaterra (Cerdanyola del Vallès): Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Publicacions; Publicacions de la Universitat Jaume I; Universitat Pompeu Fabra; Universitat de València. Servei de Publicacions, 2003 (Aldea Global, Documents; 1)
Informe de la comunicació a Catalunya, 2003, p. 83-101
|
|
23.
|
|