Depósito Digital de Documentos de la UAB Encontrados 14 registros  1 - 10siguiente  ir al registro: La búsqueda tardó 0.00 segundos. 
1.
7 p, 70.6 KB Llengua catalana, mitjans i mercat / Caminal, Ramon (Institut d'Anàlisi Econòmica)
En aquest capítol l'autor estudia des del punt de vista econòmic la presència de la llengua catalana als mitjans de comunicació i a d'altres béns culturals, i considera la seva viabilitat, posant en relació el mercat i les polítiques públiques en matèria de comunicació i cultura. [...]
Barcelona: Generalitat de Catalunya, 2011 (Lexikon Informes; 2)
Informe de la comunicació a Catalunya, 2011, p. 323-329  
2.
71 p, 1.1 MB Your language or mine? / Caminal, Ramon (Institut d'Anàlisi Econòmica) ; Di Paolo, Antonio (Universitat de Barcelona) ; Xarxa de Referència en Economia Aplicada (XREAP)
Do languages matter beyond their communicative beneÖts? We explore the potential role of preferences over the language of use, theoretically and empirically. We focus on Catalonia, a bilingual society where everyone is fully proÖcient in Spanish, to isolate linguistic preferences from communicative beneÖts. [...]
Xarxa de Referència en Economia Aplicada (XREAP) 2015 (XREAP ; 2015-05)  
3.
35 p, 599.1 KB In Google we trust? / Burguet, Roberto ; Caminal, Ramon ; Ellman, Matthew ; Institut d'Anàlisi Econòmica ; Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat de Fonaments de l'Anàlisi Econòmica
In a micro-founded model, we derive novel incentives for a monopoly search engine to distort its organic and its sponsored results on searches for online content and offline products. Distorting organic results towards content publishers with less effective display advertising and/or distorting sponsored results towards higher margin merchants (by underweighting consumer relevance in search auctions) increase per capita revenues but lower participation. [...]
Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat de Fonaments de l'Anàlisi Econòmica 2013 (Working papers ; 935.13)  
4.
34 p, 237.0 KB The economic value of reciprocal bilingualism / Caminal, Ramon ; Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat de Fonaments de l'Anàlisi Econòmica ; Institut d'Anàlisi Econòmica
Some bilingual societies exhibit a distribution of language skills that can- not be explained by economic theories that portray languages as pure commu- nication devices. Such distribution of skills are typically the result of public policies that promote bilingualism among members of both speech commu- nities (reciprocal bilingualism). [...]
Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat de Fonaments de l'Anàlisi Econòmica 2013 (Working papers ; 933.13)  
5.
37 p, 424.6 KB Bargaining failures and merger policy / Burguet, Roberto ; Caminal, Ramon ; Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat de Fonaments de l'Anàlisi Econòmica ; Institut d'Anàlisi Econòmica
In this paper we study the optimal ex-ante merger policy in a model where merger proposals are the result of strategic bargaining among alternative candidates. We allow for firm asymmetries and, in particular, we emphasize the fact that potential synergies generated by a merger may vary substantially depending on the identity of the participating firms. [...]
2012 (Working papers ; 901.12)  
6.
31 p, 233.6 KB Dynamic product diversity / Caminal, Ramon ; Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat de Fonaments de l'Anàlisi Econòmica ; Institut d'Anàlisi Econòmica
The goal of this paper is to study the frequency of new product introductions in monopoly markets where demand is subject to transitory saturation. We focus on those types of goods for which consumers purchase at most one unit of each variety, but repeat purchases in the same product category. [...]
2012 (Working papers ; 891.11)  
7.
41 p, 261.5 KB Simultaneous Nash bargaining with consistent beliefs / Burguet, Roberto ; Caminal, Ramon ; Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat de Fonaments de l'Anàlisi Econòmica ; Institut d'Anàlisi Econòmica
We propose and analyze a new solution concept, the R solution, for three-person, transferable utility, cooperative games. In the spirit of the Nash Bargaining Solution, our concept is founded on the predicted outcomes of simultaneous, two-party negotiations that would be the alternative to the grand coalition. [...]
2011 (Working papers ; 854.10)  
8.
35 p, 409.8 KB Markets and linguistic diversity / Caminal, Ramon ; Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat de Fonaments de l'Anàlisi Econòmica ; Institut d'Anàlisi Econòmica
The choice of language is a crucial decision for firms competing in cultural goods and media markets with a bilingual or multilingual consumer base. To the extent that multilingual consumers have preferences over the intrinsic characteristics (content) as well as over the language of the product, we can examine the efficiency of market outcomes regarding linguistic diversity. [...]
2009 (Working papers ; 781.09)  
9.
30 p, 200.6 KB The Design and efficiency of loyalty rewards / Caminal, Ramon ; Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat de Fonaments de l'Anàlisi Econòmica ; Institut d'Anàlisi Econòmica
The goal of this paper is to reexamine the optimal design and efficiency of loyalty rewards in markets for final consumption goods. While the literature has emphasized the role of loyalty rewards as endogenous switching costs (which distort the efficient allocation of consumers), in this paper I analyze the ability of alternative designs to foster consumer participation and increase total surplus. [...]
2010 (Working papers ; 789.09)  
10.
39 p, 363.3 KB Multi-product firms and product variety / Caminal, Ramon ; Granero, Luis M. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat de Fonaments de l'Anàlisi Econòmica ; Institut d'Anàlisi Econòmica
The goal of this paper is to study the role of multi-product firms in the market provision of product variety. The analysis is conducted using the spokes model of non-localized competition proposed by Chen and Riordan (2007). [...]
2008 (Working papers ; 734.08)  

Depósito Digital de Documentos de la UAB : Encontrados 14 registros   1 - 10siguiente  ir al registro:
¿Le interesa recibir alertas sobre nuevos resultados de esta búsqueda?
Defina una alerta personal vía correo electrónico o subscríbase al canal RSS.