Depósito Digital de Documentos de la UAB Encontrados 757 registros  inicioanterior742 - 751siguiente  ir al registro: La búsqueda tardó 0.01 segundos. 
742.
3 p, 66.6 KB Anàlisi del Discurs en Llengua Francesa [28542] / Cabezas González, Manuel Ignacio (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Francesa i Romànica) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
2006-07
Llicenciat en Filologia Francesa [502]  
743.
3 p, 65.2 KB Morfosintaxi de la Llengua Francesa [28568] / Cabezas González, Manuel Ignacio (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Francesa i Romànica) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
2006-07
Llicenciat en Filologia Francesa [502]  
744.
14 p, 49.0 KB Challenges for the New Century Schools for All and Narrowing Gaps through Transformation Pedagogies / González Davies, Maria
Have Pedagogy Studies addressed the concerns of Gender and Education? If so, how? What are the outcomes? At the turn of the twentieth century, both gender and educational values were questioned and revised. [...]
La pedagogia ha tractat la qüestió de gènere i d'educació? I si és el cas, de quina manera? Quins han estat els resultats? Tant el valor de l'educació com el de gènere foren qüestionats i revisats al començament del segle XX. [...]

2006
Quaderns : revista de traducció, N. 13 (2006) p. 41-54  
745.
22 p, 676.2 KB La Tutoría entre iguales y la orientación universitaria : una experiencia de formación académica y profesional / Álvarez Pérez, Pedro Ricardo (Universidad de La Laguna. Facultad de Educación) ; González Afonso, Miriam Catalina (Universidad de La Laguna. Facultad de Educación)
La tutoria d'iguals (peer tutoring) en l'ensenyament universitari constitueix en l'actualitat una estratègia important d'orientació amb la qual es pretén facilitar els processos d'adaptació i promoció del alumnat de nou ingrés. [...]
Nowadays peer tutoring is an important strategy in university guidance aimed to facilitate the adaptation and promotion processes of first year students. One basic precondition for the development of this strategy is the training of students in the last two years of their university studies that will advise novel students as fellow tutors. [...]
La tutoría de iguales (peer tutoring) en la enseñanza universitaria constituye en la actualidad una importante estrategia de orientación con la que se pretende facilitar los procesos de adaptación y promoción del alumnado de nuevo ingreso. [...]

2005 - 10.5565/rev/educar.200
Educar, N. 36 (2005) p. 107-128  
746.
5 p, 20.9 KB Experimental training in the application of translation strategies : an empirical study / Scott-Tennent, Christopher ; González Davies, María ; Rodríguez Torras, Fernanda
2001
Quaderns : revista de traduccio, N. 6 (2001) , p. 22-26  
747.
10 p, 50.9 KB Seasonal variations of Bacillus isolated from the rhizosphere of Elaeagnus angustifolia L. / Ramos, B. (Fundación Universitaria San Pablo. C.E.U.) ; Pozuelo González, José Manuel (Fundación Universitaria San Pablo. C.E.U.) ; Acero de Mesa, Nuria (Fundación Universitaria San Pablo. C.E.U.) ; Gutiérrez Mañero, Francisco Javier (Fundación Universitaria San Pablo. C.E.U.)
The rhizosphere of Elaeagnus angustifolia L. was sampled monthly during one year and the genera of the isolated bacteria were determined. Bacillus predominated in all seasons. Eight groups of Bacillus were identified according to biochemical tests described in the Bergey's Manual, from which, group VII, with B. [...]
Se muestreó la rizosfera de E. angustifolia L. durante un año y se determinaron los géneros a los que pertenecían las bacterias aisladas. Bacillus predominó durante todo el año. Se identificaron ocho grupos de Bacillus según las pruebas bioquímicas del Manual Bergey's entre los cuales predominaba el grupo VII (media anual 60. [...]

1998
Orsis : Organismes i Sistemes, V. 13 (1998) , p. 7-16  
748.
13 p, 178.8 KB Hacia una evolución de la concepción de analogía : aplicación al análisis de libros de texto / Fernández González, José ; González González, Benigno M. ; Moreno Jiménez, Teodomiro
Las analogías han contribuido a la construcción y desarrollo del conocimiento científico y a su posterior comunicación, por lo que se consideran fundamentales en el proceso de enseñanza-aprendizaje de las ciencias. [...]
Analogies have contributed to the construction and development of scientific knowledge and to its ulterior presentation, because they are essential in the scientific teaching-learning process. In this work the positions about the idea of analogy are analysed and a suggestion about conception and structure analogy is proposed. [...]

2005
Ensenanza de las Ciencias, V. 23 N. 1 (2005) , p. 33-46  
749.
22 p, 355.4 KB Aprendizaje significativo y educación ambiental : análisis de los resultados de una práctica fundamentada teóricamente / Guruceaga, Arantzazu ; González García, Fermín M.
Se presenta en este artículo una aplicación de la teoría de Ausubel, Novak y Gowin al ámbito de la educación ambiental, concretada en el tema de la desertificación. Se pretende mostrar la utilidad de este marco teórico y de los instrumentos emanados de él, el mapa conceptual y el diagrama uve, para favorecer un aprendizaje significativo en alumno/as de 3º de ESO de un centro concertado de la comarca de Pamplona. [...]
This article describes the application of the Ausubel, Novak and Gowin theory in an environmental education setting, with desertification as the focal theme. The aim is to demonstrate how this theoretical approach and the concept map and V diagram, which are the tools derived from it, were used to promote meaningful learning among third grade secondary pupils in a state-assisted school in the Pamplona area. [...]

2004
Ensenanza de las Ciencias, V. 22 N. 1 (2004) , p. 115-136  
750.
11 p, 90.0 KB La resolución de problemas en física y su representación : un estudio en la escuela media / Buteler, Laura ; Gangoso, Zulma ; Brincones Calvo, Isabel ; González Martínez, Mercedes
The present study explores: a) the relationship between certain characteristics of physics (problem statements and the internal representation that students form after reading the statement; b) the correlation between this representation and the equation generation stage. [...]
2001
Ensenanza de las Ciencias, V. 19 N. 2 (2001) , p. 285-295  
751.
11 p, 108.0 KB Reflexiones sobre la enseñanza de la física universitaria / Ferreyra, Adriana ; González, Eduardo M.
In spite of the scientific and technological development and a worldwide increment in the number of university students, it is evident a decrease in the number of students of physics in this level. This work brings out some features of the university education, particularly the teaching of the firsts courses. [...]
2000
Ensenanza de las Ciencias, V. 18 N. 2 (2000) , p. 189-199  

Depósito Digital de Documentos de la UAB : Encontrados 757 registros   inicioanterior742 - 751siguiente  ir al registro:
¿Le interesa recibir alertas sobre nuevos resultados de esta búsqueda?
Defina una alerta personal vía correo electrónico o subscríbase al canal RSS.