11.
|
|
12.
|
|
13.
|
17 p, 952.9 KB |
Promoviendo la apropiación del modelo de energía en estudiantes de 4º de ESO a través del diseño didáctico
/
Soto, Macarena (Universidad de Santiago de Chile) ;
Couso, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ;
López Simó, Víctor (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ;
Hernández Rodríguez, María Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica)
Presentamos una investigación sobre la apropiación del modelo de energía por parte de estudiantes de 4º de ESO que participan de un taller experimental centrado en la modelización (ideas de transferencia, conservación y degradación de la energía), identificando los grados de sofisticación en el uso del modelo y las fronteras conceptuales que superan, y usando este análisis para orientar el refinamiento iterativo del diseño del taller (perspectiva de diseño basado en la investigación). [...] We present a research about the appropriation of the model of energy by 4th ESO students that participate in a modeling labwork-based workshop dealing with the ideas of energy transfer, conservation and degradation, identifying different degrees of sophistication in the use of the model of energy by students and some conceptual boundaries necessary to be crossed. [...]
2017 - 10.17979/arec.2017.1.1.2003
Ápice, Vol. 1, núm. 1 (2017) , p. 90-106
|
|
14.
|
6 p, 85.5 KB |
El Context en la Recerca sobre l'Ensenyament i l'Aprenentatge de les Ciències i de les Matemàtiques [43930]
/
Couso, Digna ;
Sanmartí Puig, Neus ;
Albarracín Gordo, Lluís ;
Badillo Jiménez, Edelmira Rosa ;
Hernandez Rodriguez, Maria Isabel ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències de l'Educació
Aquest mòdul abordarà de manera transversal alguns dels principals processos relacionats amb l'educació científica i matemàtica com son el treball pràctic, els projectes escolars, les tecnologies per a l'aprenentatge i la comunicació a l'aula, la resolució de problemes i l'avaluació. [...] This module tackles some of the main transversal processes related to science and mathematics education, such as practical work, school projects, ICTs for learning and communication in schools, problem solving and assessment. [...] Este módulo abordará de manera transversal algunos de los principales procesos relacionados con la educación científica y matemática como son el trabajo práctico, los proyectos escolares, las tecnologías para el aprendizaje y la comunicación en el aula, la resolución de problemes y la evaluación. [...]
2018-19
3 documentos
|
|
15.
|
15 p, 122.8 KB |
Biologia i Geologia i la seva Didàctica [42084]
/
Márquez Bargalló, Conxita ;
Bach i Plaza, Joan ;
Gené Torrabadella, Jordi ;
Roqué, Xavier ;
Barquinero Estruch, Joan Francesc ;
Tabernero Holgado, Carlos ;
Grimalt-Álvaro, Carme ;
Canet Pladevall, Roser ;
García Viloca, Mireia ;
Alvarez Calafell, Xavier ;
Couso, Digna ;
Marbà Tallada, Anna ;
Oliveras Prat, Begoña ;
Saura Mas, Sandra ;
Hernandez Rodriguez, Maria Isabel ;
Lopez Simo, Victor ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències de l'Educació
1 L'objectiu de l'assignatura és completar els coneixements de biologia, geologia, física i química dels llicenciats, enginyers o graduats futurs professors de ciències així com apropar-los al coneixement de la didàctica de les ciències, i a les didàctiques específiques de cada disciplina. [...] GOALS 1 GOALS The aim of the course is to complete the knowledge of future science teachers of biology, geology, physics and chemistry graduates, engineers or graduates and bring them to the knowledge of science education and the specific teaching of each discipline. [...] 1 El objetivo de la asignatura es completar los conocimientos de biología, geología, física y química de los licenciados, ingenieros o graduados futuros profesores de ciencias, así como acercarlos al conocimiento de la didáctica de las ciencias, y en las didácticas específicas de cada disciplina. [...]
2018-19 Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [930]
3 documentos
|
|
16.
|
14 p, 117.1 KB |
Física i Química i la seva Didàctica [42087]
/
Márquez Bargalló, Conxita ;
Bach i Plaza, Joan ;
Gené Torrabadella, Jordi ;
Roqué, Xavier ;
Barquinero Estruch, Joan Francesc ;
Tabernero Holgado, Carlos ;
Grimalt-Álvaro, Carme ;
Canet Pladevall, Roser ;
García Viloca, Mireia ;
Alvarez Calafell, Xavier ;
Couso, Digna ;
Marbà Tallada, Anna ;
Oliveras Prat, Begoña ;
Saura Mas, Sandra ;
Hernandez Rodriguez, Maria Isabel ;
Lopez Simo, Victor ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències de l'Educació
1 L'objectiu de l'assignatura és completar els coneixements de biologia, geologia, física i química dels llicenciats, enginyers o graduats futurs professors de ciències així com apropar-los al coneixement de la didàctica de les ciències, i a les didàctiques específiques de cada disciplina. [...] 1 The aim of the course is to complete the knowledge of future science teachers of biology, geology, physics and chemistry graduates, engineers or graduates and bring them to the knowledge of science education and the specific teaching of each discipline. [...] 1 El objetivo de la asignatura es completar los conocimientos de biología, geología, física y química de los licenciados, ingenieros o graduados futuros profesores de ciencias, así como acercarlos al conocimiento de la didáctica de las ciencias, y en las didácticas específicas de cada disciplina. [...]
2018-19 Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [930]
3 documentos
|
|
17.
|
|
18.
|
8 p, 524.8 KB |
El papel de las TIC en la enseñanza de las ciencias en secundaria desde la perspectiva de la práctica científica
/
López Simó, Víctor (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ;
Couso, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ;
Simarro Rodríguez, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ;
Garrido Espeja, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ;
Grimalt-Álvaro, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ;
Hernández Rodríguez, María Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ;
Pintó Casulleras, Roser (Roser) (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica)
Ante el amplio abanico de TICs disponibles en las clases de ciencia, el marco de la práctica científica y sus tres dimensiones (modelización, indagación y argumentación) ayudan a definir el papel de estas herramientas digitales en la enseñanza y aprendizaje de las ciencias en secundaria. [...]
2017
Enseñanza de las ciencias, Núm. Extra (2017) , p. 691-698
|
|
19.
|
|
20.
|
5 p, 80.1 KB |
Didàctica de les ciències socials [102042]
/
Llobet Roig, Cecilia ;
Alcázar Salas, Antoni ;
Hernandez Rodriguez, Maria Isabel ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències de l'Educació
-Analitzar els principals conceptes de les ciències socials i els problemes que plantegen en l'ensenyament i aprenentatge de les Ciències Socials en l'Educació Primària. -Analitzar i valorar críticament propostes i materials didàctics de l'àrea de Ciències Socials per a l'educació primària. [...] Analyze the main concepts of social sciences and the problems teachers of social sciences in primary education have to face. Analyze and assess critically didactic materials of the social science subject in primary education. [...] - Analizar los principales conceptos de las ciencias sociales. - Analizar y valorar los problemas que plantea la enseñanza y el aprendizaje de las ciencias sociales en Educación Primaria. - Analizar y valorar críticamente propuestas y materiales didácticos del Área de Ciencias Sociales de Educación Primaria. [...]
2017-18 Grau en Educació Primària [896]
3 documentos
|
|