Depósito Digital de Documentos de la UAB Encontrados 27 registros  1 - 10siguientefinal  ir al registro: La búsqueda tardó 0.00 segundos. 
1.
10 p, 298.0 KB Predictive factors of the psychological impact of the COVID-19 pandemic on university students : a study in six Ibero-American countries / Jiménez-Villamizar, María Paola (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Muro Rodríguez, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Navarro, J. B (José Blas) (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Carmona Cervelló, Meritxell (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Cladellas, Ramon. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Feliu-Soler, Albert (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Reche-Camba, Elvira (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Lopez-Fernandez, Daniel (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Mendez-Ulrich, Jorge Luis (Universitat de Barcelona) ; Selva, Clara (Universitat Oberta de Catalunya) ; Sanz, Antoni (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
Background/Objective: During Covid-19, high prevalences of anxiety and depression were reported among university students, suggesting that they may be at higher risk than the general population of developing psychological disorders in lockdown situations. [...]
Antecedentes/Objetivo: Durante el Covid-19, se informaron altas prevalencias de ansiedad y depresión entre estudiantes universitarios, lo que sugiere que pueden tener un mayor riesgo que la población general de desarrollar trastornos psicológicos en situaciones de encierro. [...]

2023 - 10.5093/ANYES2023A19
Ansiedad y Estres, Vol. 29 Núm. 3 (2023) , p. 153-162  
2.
12 p, 1.1 MB The Kids aren't Alright : A Brief Positive Psychological Intervention During the COVID-19 Pandemic in a Spanish Sample of Adolescents / Muro Rodríguez, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Tejada-Gallardo, Claudia (Universitat de Lleida. Departament de Psicologia) ; Illa, Júlia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Gomà-i-Freixanet, Montserrat (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Méndez Ulrich, Jorge Luis (Universitat de Barcelona. Departament de Mètodes d'Investigació i Diagnòstic d'Educació) ; Chellew, Karin (Mount Holyoke College) ; Sanz Ruiz, Antoni (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Cladellas, Ramon (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
Previous studies have reported that adolescents were at higher risk for mental health disorders during and after the COVID-19 pandemic due to the characteristics of their developmental period and to the impact of social and mobility restrictions on their daily routines. [...]
2023 - 10.1007/s12310-023-09613-x
School mental health, Vol. 15 Núm. 4 (december 2023) , p. 1173-1184  
3.
8 p, 451.7 KB Predictive factors of hesitancy to vaccination against SARS-CoV-2 virus in young adults in Spain : Results from the PSY-COVID study / Mateo Canedo, Corel (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Sanabria-Mazo, Juan Pablo (Parc Sanitari Sant Joan de Déu) ; Comendador Vázquez, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Rojas, Juan Sebastián (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Carmona Cervelló, Meritxell (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Crespo-Puig, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Anyosa, Fiorella (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Selva Olid, Clara (Universitat Oberta de Catalunya) ; Feliu-Soler, Albert (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Cardoner, N. (Narcís) (Hospital de la Santa Creu i Sant Pau (Barcelona, Catalunya)) ; Deus Yela, Juan (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Luciano, Juan V. (Parc Sanitari Sant Joan de Déu) ; Méndez-Ülrich, Jorge Luis (Universitat de Barcelona) ; Sanz Ruiz, Antoni (Universitat Autònoma de Barcelona)
Widespread population vaccination against the SARS-CoV-2 virus is a matter of great interest to public health as it is the main pharmacological measure to contain the COVID-19 pandemic. Hesitancy/reluctance to vaccination has become a main barrier to containing the pandemic. [...]
2023 - 10.1016/j.jvacx.2023.100301
Vaccine: X, Vol. 14 (april 2023) , p. 100301  
4.
41 p, 791.6 KB Intraocular Pressure Reactivity to Social Stressors : The Role of Self-Efficacy, Perceived Threat, and Aversiveness of Non-Contact Tonometry / Sanz Ruiz, Antoni (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Méndez Ulrich, Jorge Luis (Universitat de Barcelona. Departament de Mètodes d'Investigació i Diagnòstic)
A field study was carried out in an optometry clinic, aimed at assessing the role of perceived control and aversiveness of non-contact tonometry in intraocular pressure (IOP) reactivity to psychosocial stressors, and analyzing the covariation with cardiovascular and affective reactivity. [...]
2021 - 10.1027/0269-8803/a000264
Journal of Psychophysiology, Vol. 35 Núm. 2 (2021) , p. 89-101  
5.
3 p, 482.7 KB MOTEMO-OUTDOOR : una experiència docent als espais exteriors del campus de la UAB a prova de pandèmies / Sanz Ruiz, Antoni (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Mateo Canedo, Corel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Crespo-Puig, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Cladellas, Ramon (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Méndez Ulrich, Jorge Luis (Universitat de Barcelona. Departament de Mètodes d'Investigació i Diagnòstic d'Educació)
Arran de la pandèmia de COVID-19, professors del Grau en Psicologia de la UAB van implementar una nova experiència docent en una assignatura de primer. MOTEMO-OUTDOOR és un programa d'aprenentatge actiu aplicat a tres entorns, l'aula, l'aire lliure i en línia. [...]
A raíz de la pandemia de COVID-19, profesores del Grado en Psicología de la UAB implementaron una nueva experiencia docente en una asignatura de primero. MOTEMO-OUTDOOR es un programa de aprendizaje activo aplicado a tres entornos: en el aula, al aire libre y en línea. [...]
As a result of the COVID-19 pandemic, professors of the Psychology Degree at UAB implemented a new teaching experience in a first year subject. MOTEMO-OUTDOOR is an active learning program applied to three environments: indoors, outdoors and online. [...]

2023
UAB divulga, Maig 2023, p. 1-2
3 documentos
6.
19 p, 1.3 MB MOTEMO-OUTDOOR: ensuring learning and health security during the COVID-19 pandemic through outdoor and online environments in higher education / Mateo Canedo, Corel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Crespo-Puig, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Cladellas, Ramon (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Méndez Ulrich, Jorge Luis (Universitat de Barcelona. Departament de Mètodes d'Investigació i Diagnòstic d'Educació) ; Sanz Ruiz, Antoni (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
The restriction measures put in place during the COVID-19 pandemic posed notable challenges for formal teaching-learning processes because they had to be adapted to ensure health security. An active learning programme applied to three environments (indoors, outdoors, and online) was tested with 273 undergraduate university students in a within-subjects experimental study. [...]
2023 - 10.1007/s10984-023-09456-y
Learning Environments Research, 2023
2 documentos
7.
17 p, 723.2 KB Discapacitat intel·lectual i quarantena : els efectes del confinament en el benestar subjectiu d'infants i joves / Argemí i Baldich, Rafel (Universitat de Barcelona. Departament de Mètodes d'Investigació i Diagnòstic d'Educació) ; Sánchez Martí, Angelina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Méndez Ulrich, Jorge Luis (Universitat de Barcelona. Departament de Mètodes d'Investigació i Diagnòstic d'Educació) ; Cano Hila, Ana Belén (Universitat de Barcelona. Departament de Sociologia)
La COVID-19 ha generat una crisi sanitària sense precedents que ha tingut un impacte en el benestar i la salut mental, especialment per a infants i joves, que han experimentat les condici-ons més estrictes de confinament a la llar. [...]
Barcelona: Edicions UB, 2022
Temps d'educació, Vol. 63 (2022) , p. 129-145  
8.
34 p, 442.7 KB Proof of concept of a treatment for fibromyalgia based on physical activity, psychological support, and exposure to nature (NAT-FM) / Sanabria-Mazoa, Juan P. (Universitat Autònoma de Barcelona. Research Group on Stress and Health) ; Serrata, Mayte (Universitat Autònoma de Barcelona. Research Group on Stress and Health) ; Mateo Canedo, Corel (Universitat Autònoma de Barcelona. Research Group on Stress and Health) ; Feliu-Soler, Albert (Universitat Autònoma de Barcelona. Research Group on Stress and Health) ; Almirall, Míriam (Hospital Universitari Vall d'Hebron) ; Méndez Ulrich, Jorge Luis (Universitat Autònoma de Barcelona. Research Group on Stress and Health) ; Luciano, Juan V (Institut de Recerca Sant Joan de Déu) ; Sanz Ruiz, Antoni (Universitat Autònoma de Barcelona. Research Group on Stress and Health)
Aim: To provide a preliminary assessment of the efficacy of the NAT-FM protocol as a complimentary treatment in patients with fibromyalgia (FM). Methods: A trial was conducted, with two arms: TAU (n = 6) and TAU+NAT-FM (n = 6). [...]
2020 - 10.31234/osf.io/hyc86
, 2020  
9.
42 p, 480.4 KB Effectiveness of a Multicomponent Treatment based on Pain Neuroscience Education, Therapeutic Exercise, Cognitive Behavioural Therapy, and Mindfulness in Patients with Fibromyalgia (FIBROWALK study) : A Randomized Controlled Trial / Serrat, Mayte (Hospital Universitari Vall d'Hebron) ; Sanabria-Mazo, Juan P.. (Parc Sanitari Sant Joan de Déu) ; Almirall, Míriam (Hospital Universitari Vall d'Hebron) ; Musté, Marta (Hospital Universitari Vall d'Hebron) ; Feliu-Soler, Albert (Institut de Recerca Sant Joan de Déu) ; Méndez Ulrich, Jorge Luis (Universitat Autònoma de Barcelona. Research Group on Stress and Health) ; Sanz Ruiz, Antoni (Universitat Autònoma de Barcelona. Research Group on Stress and Health) ; Luciano, Juan V. (Institut de Recerca Sant Joan de Déu)
Methods. A randomised controlled trial (RCT) was carried out to evaluate the effectiveness of a 12-week multicomponent treatment based on pain neuroscience education, therapeutic exercise, cognitive behavioural therapy and mindfulness, in addition to treatment as usual (TAU), compared to TAU only in patients with fibromyalgia (FM). [...]
2021 - 10.1093/ptj/pzab200
, 2021  
10.
13 p, 510.2 KB Social inequities in the impact of COVID-19 lockdown measures on the mental health of a large sample of the Colombian population (PSY-COVID study) / Sanabria-Mazo, Juan P.. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Useche-Aldana, Bernardo (Colombian College of Psychologists) ; Ochoa, Pedro Pablo (Colombian College of Psychologists) ; Rojas-Gualdrón, Diego Fernando (CES University. School of Medicine) ; Mateo Canedo, Corel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Carmona Cervelló, Meritxell (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Crespo-Puig, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Selva Olid, Clara (Universitat Oberta de Catalunya. Estudis de Psicologia i Ciències de l'Educació) ; Muro Rodríguez, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Méndez Ulrich, Jorge Luis (Universitat de Barcelona. Departament de Mètodes d'Investigació i Diagnòstic d'Educació) ; Feliu-Soler, Albert (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Luciano, Juan V. (Parc Sanitari Sant Joan de Déu. Unitat de Docència, Recerca i Innovació) ; Sanz Ruiz, Antoni (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
The identification of general population groups particularly vulnerable to the impact of COVID-19 lockdown measures on mental health and the development of healthcare policies are priority challenges in the current and future pandemics. [...]
2021 - 10.31219/osf.io/bt9p2
Journal of clinical medicine, Vol. 10 Núm. 22 (11-2 2021) , p. 5297  

Depósito Digital de Documentos de la UAB : Encontrados 27 registros   1 - 10siguientefinal  ir al registro:
¿Le interesa recibir alertas sobre nuevos resultados de esta búsqueda?
Defina una alerta personal vía correo electrónico o subscríbase al canal RSS.