Depósito Digital de Documentos de la UAB Encontrados 12 registros  1 - 10siguiente  ir al registro: La búsqueda tardó 0.00 segundos. 
1.
132 p, 1.7 MB Guia per treballar i avaluar les competències generals de la UAB / Ros i Badosa, Josep (Universitat Autònoma de Barcelona. Vicerectorat de Programació Acadèmica i Qualitat) ; Valderrama Vallés, Elena (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Microelectrònica i Sistemes Electrònics) ; Basart i Muñoz, Josep M. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria de la Informació i de les Comunicacions) ; Castells, Eva (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Farmacologia, de Terapèutica i de Toxicologia) ; García, Gemma (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Física) ; Curell, Hortènsia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística) ; Cònsul Giribet, Maria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Infermeria) ; Álvarez del Castillo, Mari Paz (Universitat Autònoma de Barcelona. Oficina de Qualitat Docent) ; Marzo Cabero, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona. Oficina de Qualitat Docent) ; Ponferrada Arteaga, Maribel (Universitat Autònoma de Barcelona. Observatori per a la Igualtat) ; Cabrera Corchos, Rosa María (Universitat Autònoma de Barcelona. Àrea de Comunicació i Promoció) ; Valdés Gázquez, María (Universitat Autònoma de Barcelona. Vicerectorat de Programació Acadèmica i Qualitat) ; Moreno Colom, Sara, 1978- (Universitat Autònoma de Barcelona. Vicerectorat d'Alumnat i d'Ocupabilitat) ; Martínez, Marius, 1966- (Universitat Autònoma de Barcelona. Vicerectorat de Relacions Internacionals) ; Gallego Ayala, Joana (Universitat Autònoma de Barcelona. Observatori per a la Igualtat) ; Ruíz Bueno, Carmen (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Márquez Cebrián, Ma. Dolores (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia i d'Història Econòmica)
La UAB va encetar fa un parell d'anys un projecte de revisió de les competències generals que haurien d'incloure tots els seus estudis de grau amb aquesta idea d'adaptar els estudis a la realitat canviant de la societat. [...]
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2021  
2.
370 p, 13.3 MB Diagnosi per a l'elaboració del Quart Pla d'acció per a la igualtat entre dones i homes de la UAB (IV PAG). Avaluació del grau d'implementació del tercer pla, revisió de la normativa vigent i proposta de mesures / Duarte Campderrós, Laura ed. ; Cascales Tortajada, Marta ; Cervantes Nogales, Berta ; Ponferrada Arteaga, Maribel ; Universitat Autònoma de Barcelona. Observatori per a la Igualtat
El document és un informe dels resultats obtinguts de la diagnosi realitzada per l'elaboració del IV Pla d'acció per a la Igualtat de Gènere de la UAB. Quadrienni 2019-2023. L'informe, a més de l'apartat d'introducció, s'estructura en 7 blocs: 1) presentació de la metodologia d'avaluació; 2) els resultats de l'avaluació de la implementació del III PAG; 3) descripció de la situació de les dones de la UAB 4) la valoració de l'aplicació de les mesures del pla per part de la comunitat de la UAB; 5) marc normatiu vigent; 6) referents europeus en matèria d'igualtat de gènere a l'àmbit universitari; 7) conclusions i proposta de mesures.
2020  
3.
30 p, 156.5 KB Fronteras visibles y barreras ocultas : aproximación comparativa a la experiencia escolar del alumnado marroquí en Cataluña y mexicano en California / Carrasco, Sílvia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Antropologia Social i Cultural) ; Pàmies Rovira, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ; Ponferrada Arteaga, Maribel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social)
Este artículo compara los procesos de exclusión social y educativa que se desarrollan en las escuelas de Cataluña y California que afectan a los hijos e hijas de aquellos grupos inmigrantes con una historia de contacto más larga y problemática con las sociedades receptoras. [...]
This paper comparatively focuses on the processes of social and educational exclusion of Moroccan and Mexican students in California and Catalonia. These children belong to immigrant groups that have traditionally been ill-integrated in their respective host countries. [...]

2011
Migraciones, Núm. 29 (2011) , p. 31-60 (Estudios)  
4.
21 p, 381.4 KB Guia per a la introducció de la perspectiva de gènere en la docència / Ponferrada Arteaga, Maribel (Universitat Autònoma de Barcelona. Observatori per a la Igualtat) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Observatori per a la Igualtat
Guia de suport al professorat i a altres agents de la universitat implicats en la qualitat docent per tal d'introduir la perspectiva de gènere a les guies docents i plans d'estudi, així com per a coordinar la implementació de la mesura 3. [...]
Bellaterra 2017  
5.
304 p, 2.4 MB Mujeres indígenas rarámuri en la ciudad de Chihuahua : su construcción de género y etnicidad como universitarias / González Rodríguez, Norma Luz ; Ponferrada Arteaga, Maribel, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Antropologia Social i Cultural
Esta tesis se basa en una etnografía realizada en torno a la Universidad Autónoma de Chihuahua, en la ciudad de Chihuahua, México. Aborda la forma en que las mujeres indígenas rarámuri construyen y reconstruyen sus identidades étnicas y de género, a través de su experiencia como universitarias. [...]
This thesis is based on an ethnographic survey in the Universidad Autónoma de Chihuahua in the city of Chihuahua, Mexico. It addresses the way that rarámuri women construct and re-construct their ethnical and gender identities, through their experience as university students. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2016  
6.
77 p, 2.1 MB La mediació en l'àmbit escolar / Carrasco, Sílvia (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Villà Taberner, Rita (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Ponferrada Arteaga, Maribel (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Casañas Adam, Elisenda (Universitat Autònoma de Barcelona)
Aquest capítol presenta els resultats de l'estudi sobre l'estat actual de la mediació en l'àmbit escolar a Catalunya. Els resultats s'han obtingut a partir d'un doble abordatge quantitatiu i qualitatiu que ens permet obtenir dades de la seva implantació i de les seves característiques i alhora conèixer les motivacions, percepcions i valoracions concretes dels diferents actors dels centres escolars i de l'administració educativa que estan liderant la introducció de la mediació en aquest àmbit. [...]
Barcelona Generalitat de Catalunya, Departament de Justícia 2010
Llibre Blanc de la mediació a Catalunya, 2010, p. 437-515
2 documentos
7.
13 p, 732.4 KB Investigació amb perspectiva de gènere : investigació feminista i amb perspectiva de gènere, punts claus i eines / Freixes Sanjuán, Teresa ; Ponferrada Arteaga, Maribel ; Universitat Autònoma de Barcelona. Observatori per a la Igualtat
Material de sensibilització i formació en la perspectiva de gènere en la recerca per a professorat i personal investigador de la UAB.
2016
Jornada sobre la Recerca i Innovació Responsable (RRI). Bellaterra, Cerdanyola del Vallès, 1a : 2016  
8.
64 p, 2.0 MB Guia de recomanacions per la millora dels models i actuacions de gestió de la diversitat en els àmbits d'educació, mercat laboral i salut / Solé, Carlota, 1944- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Alcalde, Rosa ; Ballestín González, Beatriz ; Carrasco, Sílvia ; Bertran, Marta ; Flecha Fernandez Sanmamed, Ainhoa ; Hernando Davalillo, Cristina ; Pàmies Rovira, Jordi ; Parella Rubio, Sònia ; Petroff, Alisa ; Ponferrada Arteaga, Maribel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ; Roca, Núria ; Serradell Pumareda, Olga ; Sordè i Martí, Teresa ; Vega, Carme ; Márquez, Jennifer ; Segura, Óscar ; Girona, Marina ; Universitat Autònoma de Barcelona. Grup d'Estudis sobre Immigració i Minories Ètniques (GEDIME) ; Centre d'Estudis i Recerca en Migracions (CER-Migracions)
Aquesta recerca ha utilitzat diverses tècniques de recollida i anàlisi de la informació, tals com l'explotació de fonts secundàries, entrevistes focalitzades a experts i entrevistes en profunditat a joves amb experiències familiars d'immigració d'origen marroquí, romanès i equatorià en dos municipis: Badalona i El Vendrell. [...]
A team of researchers, part of the CER-Migracions and specialists in migration studies from a wide range of disciplinary backgrounds, has elaborated this guide of recommendations. The CER-Migrations is a research center of the UAB, founded in 2009 and focused on interdisciplinary research in international migrations. [...]

Bellaterra Universitat Autònoma de Barcelona. CER MIGRACIONS, Servei de Publicacions 2016 (Focus on international migration ; 3)
3 documentos
9.
17 p, 193.1 KB Trajectòries d'èxit i continuïtat acadèmica entre joves marroquins a Catalunya / Pàmies Rovira, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ; Bertran, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ; Ponferrada Arteaga, Maribel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ; Narciso Pedro, Laia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ; Aoullad Sellam, Mustapha (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ; Casalta, Vicenç (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social)
La literatura sobre l'aprofitament escolar de joves d'origen marroquí a Catalunya permet constatar la seva situació de desavantatge i el seu impacte en un menor rendiment i continuïtat acadèmica en nivells postobligatoris. [...]
La littérature sur la mise à profit de la scolarité de jeunes d'origine marocaine en Catalogne permet de constater leur situation de désavantage et l'impact de celle-ci sur un rendement et une continuité académiques moindres aux niveaux post-obligatoires. [...]

2013
Temps d'educació, Núm. 44 (2013) , p. 191-207  
10.
512 p, 2.8 MB Chicas y poder en la escuela. Identidades académicas, sociales y de género entre jóvenes de la periferia / Ponferrada Arteaga, Maribel ; Carrasco, Sílvia, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Antropologia Social i Cultural
El aparente mayor éxito escolar de las jóvenes en la mayoría de niveles educativos enmascara la permanencia de dificultades y de exclusiones que todavía viven las chicas a su paso por la escuela. [...]
The apparently greater success at school of girls at most levels of education mask the permanence of difficulties and exclusions that they still experience as they go through school. Also, young working-class youths, now of different origins and in a context of old and new migrations, as is the case in Catalonia, suffer greater school failure and find it harder to find employment in relation to their level of studies and in comparison with other social classes. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2011  

Depósito Digital de Documentos de la UAB : Encontrados 12 registros   1 - 10siguiente  ir al registro:
¿Le interesa recibir alertas sobre nuevos resultados de esta búsqueda?
Defina una alerta personal vía correo electrónico o subscríbase al canal RSS.