Depósito Digital de Documentos de la UAB Encontrados 88 registros  1 - 10siguientefinal  ir al registro: La búsqueda tardó 0.00 segundos. 
1.
3 p, 110.7 KB Editorial : Behavior and self-similarity between nano and human scales: from T-pattern and T-string analysis (TPA) with THEME to T-societies / Magnusson, Magnus S. (University of Iceland. Human Behavior Laboratory) ; Jonsson, Gudberg K. (University of Iceland. Human Behavior Laboratory) ; Portell Vidal, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Anguera Argilaga, María Teresa (Universitat de Barcelona. Institut de Neurociències) ; Casarrubea, Maurizio (University of Palermo. Laboratory of Behavioral Physiology) ; Schwab, Frank (University of Würzburg. Department of Media Psychology)
2023 - 10.3389/fpsyg.2023.1248233
Frontiers in psychology, Vol. 14 (july 2023)  
2.
7 p, 113.2 KB Prevenció i Promoció de la Salut [43422] / Álvarez Moleiro, María ; Capdevila Ortís, Lluís ; Portell Vidal, Mariona ; Cubells Serra, Jenny ; Gutiérrez Rosado, María Teresa ; Fernandez Sanchez, Ana ; Gómez Romero, María José ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
Un cop finalitzat el mòdul l'estudiant hauria de ser capaç de: • Delimitar conceptualment que és la prevenció i la promoció de la salut. Identificar els diferents nivells de cadascuna d'elles. [...]
Once finished the module, the student should be able to: • Conceptually define prevention and health promotion. Identify the different levels of each of these. • Identify the different determinants that influence risk behaviours and behaviours promoting health. [...]
Una vez finalizado el módulo el/la estudiante debería ser capaz de: Delimitar conceptualmente que es la prevención y la promoción de la salud. Identificar los diferentes niveles de cada una de ellas. [...]

2023-24
Màster Universitari en Psicologia General Sanitària [1272]
Màster Universitari en Psicologia General Sanitària [1507]
3 documentos
3.
8 p, 117.8 KB Mètodes, Dissenys i Tècniques d'Investigació [102566] / Granero Perez, Rosario ; Fornieles Deu, Albert ; Portell Vidal, Mariona ; Ayala-Rojas, Rocío Elena ; Vives Brosa, Jaume ; Pardo Garrido, Alfredo ; Redolar Ripoll, Diego ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
"Mètodes, dissenys i tècniques d'investigació" és la primera assignatura metodològica del pla d'estudis de Psicologia i pertany a la matèria "Estadística". S'imparteix el segon semestre de primer curs. [...]
"Methods, Designs and Research Techniques" is the first methodological subject of the Psychology syllabus, and it belongs to the area of "Statistics". It is scheduled for the second semester of the first year of the syllabus, in order to facilitate transfer of the methodological competences to the other subjects. [...]
"Métodos, diseños y técnicas de investigación" es la primera asignatura metodológica del plan de estudios de psicología, y pertenece a la materia "Estadística". Se imparte en el segundo semestre de primer curso. [...]

2023-24
Grau en Psicologia [1485]
Grau en Psicologia [954]
3 documentos
4.
13 p, 1.4 MB New insights into the behavioral structure of Pikler educators : An application of T-pattern detection and analysis with THEME / Belza, Haizea (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Portell Vidal, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Herrán, Elena (University of the Basque Country UPV/EHU. Department of Developmental Psychology and Education) ; Anguera Argilaga, María Teresa (Universitat de Barcelona. Institut de Neurociències)
The recent generalization of early childhood schooling has given rise to a need for the development of rigorous, specific training programs aimed at early education professionals (0-3 years of age). This work emanates from the unique nature of Pikler-Lóczy education as a reference for early childhood education centers, and its expertise in providing quality care in an everyday classroom situation. [...]
2023 - 10.3389/fpsyg.2023.1081785
Frontiers in psychology, Vol. 14 (february 2023)  
5.
14 p, 2.3 MB T-pattern detection in the scientific literature of this century : A systematic review / Anguera Argilaga, María Teresa (Universitat de Barcelona. Institut de Neurociències) ; Jonsson, Gudberg K. (University of Iceland. Human Behavior Laboratory) ; Escolano-Pérez, Elena (Universidad de Zaragoza. Facultad de Educación) ; Sánchez-Lopez, Carmen Rosa (Universidad de La Laguna. Departamento de Psicología Clínica) ; Losada López, José Luis (Universitat de Barcelona. Facultat de Psicologia) ; Portell Vidal, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut)
Scientific literature contains mainly systematic reviews focused on substantial aspects, but there are also approaches that have combined both substantial and methodological aspects, which is our preferred option since it undeniably adds value. [...]
2023 - 10.3389/fpsyg.2023.1085980
Frontiers in psychology, Vol. 14 (march 2023)  
6.
19 p, 2.1 MB Observational analysis of corner kicks in high-level football : A mixed methods study / Maneiro, Rubén (Universidad de Salamanca. Departamento de Ciencias de la Actividad Física y del Deporte) ; Losada, José Luis (Universitat de Barcelona. Departament de Psicologia Quantitativa i Social) ; Portell Vidal, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Ardá Suárez, Antonio (Universidad de A Coruña. Departamento de Educación Física y Deportiva)
Corner kicks are one of the most important set pieces in high-level football. The present study aimed to analyze the evolution of the tactical approach to corner kicks in high-performance football. For this, a total of 1704 corner kicks executed in the 192 matches corresponding to the 2010, 2014 and 2018 FIFA World Cups were analyzed. [...]
2021 - 10.3390/su13147562
Sustainability, Vol. 13 Núm. 14 (february 2021) , p. 7562  
7.
14 p, 1.4 MB Structural analyses in the study of behavior : From rodents to non-human primates / Casarrubea, Maurizio (University of Palermo. Laboratory of Behavioral Physiology) ; Leca, Jean-Baptiste (University of Lethbridge, (Canadà). Department of Psychology) ; Gunst, Noëlle (University of Lethbridge, (Canadà). Department of Psychology) ; Jonsson, Gudberg K. (University of Iceland. Human Behavior Laboratory) ; Portell Vidal, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Di Giovanni, Giuseppe (University of Malta. Department of Physiology and Biochemistry) ; Aiello, Stefania (University of Palermo. Laboratory of Behavioral Physiology) ; Crescimanno, Giuseppe (University of Palermo. Laboratory of Behavioral Physiology) ; National Institute of Advanced Studies (Bangalore, Índia). School of Natural and Engineering Sciences
The term " structure " indicates a set of components that, in relation to each other, shape an organic complex. Such a complex takes on essential connotations of functionally unitary entity resulting from the mutual relationships of its constituent elements. [...]
2022 - 10.3389/fpsyg.2022.1033561
Frontiers in psychology, Vol. 13 (november 2022)  
8.
14 p, 702.0 KB Transformative learning experience among nursing students with patients acting as teachers : Mixed methods, non-randomized, single-arm study / Feijoo Cid, Maria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Infermeria) ; García-Sierra, Rosa (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Infermeria) ; García García, Rubén (Hospital Universitari Vall d'Hebron) ; Ponce Luz, Helena (Hospital Universitari Vall d'Hebron) ; Fernández-Cano, María Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Infermeria) ; Portell Vidal, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut)
Aim: To examine the effects of expert HIV patients acting as teachers to Spanish nursing students both on their HIV-related knowledge, attitudes and practices and on their approach to the care model as well as to explore their learning experience. [...]
2022 - 10.1111/jan.15364
Journal of Advanced Nursing, 2022  
9.
7 p, 115.8 KB Mètodes, Dissenys i Tècniques d'Investigació [102566] / Granero Pérez, Rosario ; Fornieles Deu, Albert ; Portell Vidal, Mariona ; Vall-llovera Llovet, Montse ; Ordeix Cordón, Lídia ; Zamora Solé, Rocio ; Vives Brosa, Jaume ; Pardo Garrido, Alfredo ; Redolar Ripoll, Diego ; Lorente Sanchez, Sonia ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
"Mètodes, dissenys i tècniques d'investigació" és la primera assignatura metodològica del pla d'estudis de Psicologia i pertany a la matèria "Estadística". S'imparteix el segon semestre de primer curs. [...]
"Methods, Designs and Research Techniques" is the first methodological subject of the Psychology syllabus, and it belongs to the area of "Statistics". It is scheduled for the second semester of the first year of the syllabus, in order to facilitate transfer of the methodological competences to the other subjects. [...]
"Métodos, diseños y técnicas de investigación" es la primera asignatura metodológica del plan de estudios de psicología, y pertenece a la materia "Estadística". Se imparte en el segundo semestre de primer curso. [...]

2022-23
Grau en Psicologia [1485]
Grau en Psicologia [954]
3 documentos
10.
6 p, 113.2 KB Prevenció i Promoció de la Salut [43422] / Álvarez Moleiro, María ; Capdevila Ortís, Lluís ; Portell Vidal, Mariona ; Cubells Serra, Jenny ; Gutiérrez Rosado, Teresa ; Fernández Sánchez, Anna ; Gómez-Romero, María José ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
Un cop finalitzat el mòdul l'estudiant hauria de ser capaç de: •Delimitar conceptualment que és la prevenció i la promoció de la salut. Identificar els diferents nivells de cadascuna d'elles. [...]
Once finished the module, the student should be able to: • Conceptually define prevention and health promotion. Identify the different levels of each of these. • Identify the different determinants that influence risk behaviours and behaviours promoting health. [...]
Una vez finalizado el módulo el/la estudiante debería ser capaz de: Delimitar conceptualmente que es la prevención y la promoción de la salud. Identificar los diferentes niveles de cada una de ellas. [...]

2022-23
Màster Universitari en Psicologia General Sanitària [1272]
Màster Universitari en Psicologia General Sanitària [1507]
3 documentos

Depósito Digital de Documentos de la UAB : Encontrados 88 registros   1 - 10siguientefinal  ir al registro:
¿Le interesa recibir alertas sobre nuevos resultados de esta búsqueda?
Defina una alerta personal vía correo electrónico o subscríbase al canal RSS.