Depósito Digital de Documentos de la UAB Encontrados 14 registros  1 - 10siguiente  ir al registro: La búsqueda tardó 0.00 segundos. 
1.
7 p, 2.4 MB El Concurs de còpies de l'Exposició d'Art Antic de l'any 1902 / Quílez i Corella, Francesc M. (Museu Nacional d'Art de Catalunya)
Peralada : Fundació Castell de Peralada, 2022
Passió per l'art d'alta època: estudis en record de Jaume Barrachina Navarro (1951-2020), 2022, p. 126-139  
2.
107 p, 50.4 MB Passió per l'art d'alta època: estudis en record de Jaume Barrachina Navarro (1951-2020) / Bassegoda i Hugas, Bonaventura, 1954- , ed. ; González, Maribel, ed. ; Barrachina, Jaume (Museu del Castell de Peralada) ; García, Susana (Museu del Castell de Peralada) ; Velasco Gonzàlez, Alberto (Museu Nacional d'Art de Catalunya) ; Ramon, Artur ; Quílez i Corella, Francesc M. (Museu Nacional d'Art de Catalunya) ; Piera Miquel, Mónica (Associació per a l'Estudi del Moble) ; Pastor, Paloma (Real Fábrica de Cristales de La Granja) ; Lorés, Immaculada (Universitat de Lleida) ; Guardia, Milagros (Universitat de Barcelona) ; de Déu Domènech, Joan ; Domènech i Vives, Ignasi (Museus de Sitges) ; Castiñeiras, Manuel, 1964- (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Carreras Barreda, Jordi ; Suqué Mateu, Isabel ; Suqué Mateu, Javier ; Suqué Mateu, Miguel
Recull d'escrits de catorze autors en homenatge a Jaume Barrachina, una de les figures més destacades dins la historiografia artística medieval catalana.
Recopilación de escritos de catorce autores en homenaje a Jaume Barrachina. una de las voces más destacadas dentro de la historiografía artística medieval catalana.
Compilation of writings by fourteen authors in homage to Jaume Barrachina. one of the most outstanding voices within Catalan medieval artistic historiography.

Peralada : Fundació Castell de Peralada, 2022  
3.
33 p, 2.5 MB Un episodi rellevant de la història de l'humor gràfic català: la Col·lecció Agell del Museu Nacional d'Art de Catalunya (Barcelona) / Laborda, Adela (Museu Nacional d'Art de Catalunya) ; Quílez i Corella, Francesc M. (Museu Nacional d'Art de Catalunya)
Bellaterra-Sitges : Museus de Sitges; Universitat Autònoma de Barcelona, 2021
Mercat de l'art, col·leccionisme i museus 2020, 2021, p. 59-91  
4.
233 p, 7.6 MB Mercat de l'art, col·leccionisme i museus 2020 / Bassegoda i Hugas, Bonaventura 1954- ed. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Art i de Musicologia) ; Domènech i Vives, Ignasi ed. (Consorci del Patrimoni de Sitges) ; Aparicio Vega, Juan Carlos (Universidad de Oviedo) ; Duran Vall-Llosera, Pere (Col·lecció Duran Farell) ; Laborda, Adela (Museu Nacional d'Art de Catalunya) ; Quílez i Corella, Francesc M. (Museu Nacional d'Art de Catalunya) ; Puigdollers, Bernat (Museu de Montserrat) ; Velasco González, Alberto (Universitat de Lleida) ; Vila Gomà, Sara ; Yeguas i Gassó, Joan (Museu Nacional d'Art de Catalunya)
Des de l'octubre de 2012 s'han fet regularment de manera anual unes jornades o seminaris científics amb el títol de Mercat de l'Art, Col·leccionisme i Museus, que han donat com a resultat permanent la publicació d'uns volums amb les ponències presentades. [...]
Bellaterra ; Sitges : Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Publicacions ; Consorci del Patrimoni de Sitges, 2021  
5.
20 p, 589.1 KB La contribució d'Alexandre Planella (ca. 1830-1900) a la història de la restauració i el col·leccionisme catalans del vuit-cents / Quílez i Corella, Francesc (Museu Nacional d'Art de Catalunya)
Al llarg del segle XIX, la ciutat de Barcelona va veure l'aparició d'una gran quantitat de professionals amb un perfil heterodox i polièdric. En aquest sentit, Alexandre Planella i Roura, membre d'una prolífica nissaga d'artistes, esdevingué un dels models més representatius de l'activitat patrimonial vuitcentista. [...]
Throughout the nineteenth century, the city of Barcelona saw the emergence of a large number of multi-faceted and heterodox professionals. In this sense, Alexandre Planella i Roura, member of a prolific lineage of artists, became one of the most representative models of 19th-century estate art collecting. [...]
A lo largo del siglo XIX, la ciudad de Barcelona vio la aparición de una gran cantidad de profesionales con un perfil heterodoxo y poliédrico. En este sentido, Alexandre Planella i Roura, miembro de una prolífica estirpe de artistas, fue uno de los modelos más representativos de la actividad patrimonial ochocentista. [...]

2015 - 10.5565/rev/locus.242
Locus amoenus, Núm. 13 (2015) , p. 107-125 (Articles)  
6.
32 p, 1.0 MB Ramon Martí Alsina, entre la inercia romántica y la pulsión realista. Lecturas interpretativas para un escenario pictórico ecléctico / Quílez i Corella, Francesc M. (Museu Nacional d'Art de Catalunya)
Abrumados por el peso de los convencionalismos estilísticos, los historiadores del arte aceptamos los modelos teóricos sin cuestionarnos la validez universal de los mismos. Esta refl exión viene al hilo de un artículo que profundiza en el legado artístico del pintor Ramon Martí Alsina (1826-1894), cuya veta realista, más que discutible, sometemos a revisión. [...]
Overwhelmed by the weight of stylistic conventionalisms, art historians accept theoretical models without questioning their universal validity. This consideration serves as a basis for an article on the artistic legacy of the painter Ramon Martí Alsina (1826-1894), whose arguably realistic vein we consider. [...]

2012 - 10.5565/rev/locus.229
Locus amoenus, Núm. 11 (2011-2012) , p. 225-256  
7.
16 p, 1.1 MB Els referents culturals i iconogràfics d'El col·leccionista d'estampes, de Marià Fortuny / Quílez i Corella, Francesc M. (Museu Nacional d'Art de Catalunya)
Entre les diferents temàtiques conreades per Fortuny, la pintura de gènere va ocupar un lloc molt destacat al ser molt ben valorada per la clientela de l'època. Amb la realització de les tres versions del col·leccionista d'estampes, una de les seves produccions més emblemàtiques, el pintor es va consagrar com a un reconegut especialista en aquest tipus de composicions. [...]
Among the different thematics used by Fortuny, the genre painting was one of the most valued by his contemporary clientele. Producing three versions of The stamps collector, one of his most emblematics works, the artist was consecrated as a specialist in this kind of creations. [...]

2010 - 10.5565/rev/locus.212
Locus amoenus, Núm. 10 (2009-2010) , p. 243-258  
8.
1 p, 85.2 KB Art del segle XIX-II [22698] / Quilez i Corella, Francesc (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Art i de Musicologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
2004-05
Llicenciat en Història de l'Art [499]  
9.
5 p, 77.3 KB Art Hispànic del Segle XIX [28909] / Quilez i Corella, Francesc (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Art i de Musicologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
2005-06
Llicenciat en Història de l'Art [499]  
10.
6 p, 56.6 KB Art Hispànic del Segle XIX [28909] / Quilez i Corella, Francesc (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Art i de Musicologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
2008-09
Llicenciat en Història de l'Art [499]  

Depósito Digital de Documentos de la UAB : Encontrados 14 registros   1 - 10siguiente  ir al registro:
¿Le interesa recibir alertas sobre nuevos resultados de esta búsqueda?
Defina una alerta personal vía correo electrónico o subscríbase al canal RSS.