Depósito Digital de Documentos de la UAB Encontrados 33 registros  1 - 10siguientefinal  ir al registro: La búsqueda tardó 0.01 segundos. 
1.
7 p, 113.5 KB Tendències de Recerca en l'Ensenyament de l'Escriptura [43214] / Birello, Marilisa ; Salas, Nayme Daniela ; Fontich Vicens, Xavier ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Mòdul obligatori de l'especialitat de Didàctica de la Llengua i la Literatura, i optatiu per a la resta d'especialitats En aquest mòdul es presentarà l'estat actual de la investigació sobre l'escriptura i el seu ensenyament i aprenentatge. [...]
This is a compulsory course for students of the Language and Literature Didactics itinerary, while it is optional for students of other itineraries. This course introduces students to the state-of-the-art in research on the development and teaching of writing. [...]
Módulo obligatorio de la especialidad de Didáctica de la Lengua y la Literatura y optativo del resto de especialidades En este módulo se presentará el estado actual de la investigación sobre la escritura y sobre su enseñanza y aprendizaje. [...]

2023-24
Màster Universitari en Recerca en Educació [1169]
Màster Universitari en Recerca en Educació [1548]
3 documentos
2.
8 p, 120.3 KB Fonaments educatius de la logopèdia [101702] / Salas, Nayme Daniela ; Alvarez Cabrera, Patricia ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
Aquesta assignatura proporciona coneixements sobre els processos d'ensenyament i aprenentatge de la llengua oral i la llengua escrita en l'àmbit escolar, en els primers cicles educatius. Un dels camps possibles d'actuació del logopeda són els centres educatius; per tant, es considera imprescindible oferir una primera panoràmica sobre els fonaments teòrics i les metodologies didàctiques d'intervenció en els processos d'adquisició i producció de la llengua oral i la llengua escrita. [...]
This course provides insights on the teaching and learning processes of spoken and written language at school, particularly in elementary school. Given that one potential profile for speech therapists (ST) is a ST who works in a school environment, it is regarded as fundamental that Speech Therapy students are offered an overview about the theoretical grounds and the didactic approaches for oral language and literacy processes. [...]
Esta asignatura proporciona conocimientos sobre los procesos de enseñanza y aprendizaje de la lengua oral y la lengua escrita en el ámbito escolar, en los primeros ciclos educativos. Uno de los campos posibles de actuación del logopeda son los centros educativos; por tanto, se considera imprescindible ofrecer una primera panorámica sobre los fundamentos teóricos y las metodologías didácticas de interventción en los procesos de adquisición y producción de la lengua oral y la lengua escrita. [...]

2023-24
Grau en Logopèdia [1383]
3 documentos
3.
10 p, 123.7 KB Didàctica de la llengua escrita i la literatura en educació infantil [103680] / Salas, Nayme Daniela ; Fittipaldi, Martina ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
L'assignatura se centra bàsicament en els àmbits següents: a) el coneixement de les característiques de la llengua escrita i de les activitats de llegir i escriure; b) els processos d'aprenentatge de l'infant en referència a la lectura i l'escriptura; c) els coneixements amb relació a l'ensenyament i l'aprenentatge del llenguatge escrit i els aspectes metodològics del treball a l'aula; d) les diferents finalitats de l'educació literària en aquestes edats, amb especial atenció al context d'immersió lingüística a l'escola; e) les característiques dels diferents tipus de llibres i literatura per a infants en els diferents formats i suports impresos i en pantalla; f) els criteris de valoració i selecció escolar dels llibres infantils segons els objectius educatius i la manera d'utilitzar-los en la interacció amb els infants a l'aula; g) la importància de conèixer i aplicar pràctiques basades en evidència científica per a l'ensenyament de la llengua escrita i la literatura. [...]
The course focuses mainly on the following areas, a) the features of written language discourse and the nature of reading and writing; b) children's learning processes concerned with the development of reading and writing skills; c) teaching and learning how to write and how to organize written tasks in the classroom; d) the different purposes of literary education at early ages, especially in the context of language immersion schools; e) the characteristics of children books and literature: types and formats of printed and digital books. [...]
La asignatura se centra básicamente en los siguientes ámbitos: a) el conocimiento de las características de la lengua escrita y de las actividades de leer y escribir; b) los procesos de aprendizaje que hacen referencia a la lectura y la escritura; c) los conocimientos en relación con la enseñanza y el aprendizaje del lenguaje escrito y los aspectos metodológicos del trabajo en el aula; d) las diferentes finalidades de la educación literaria en estas edades, con especial atención al contexto de inmersión lingüística en la escuela; e) las características de los diferentes tipos de libros y literatura para niños en los diferentes formatos y soportes impresos y en pantalla; f) los criterios de valoración y selección escolar de los libros infantiles según los objetivos educativos y la manera de utilizarlos en la interacción con los niños en el aula; g) la importancia de conocer y aplicar prácticas basadas en evidencia científica para la enseñanza de la lengua escrita y la literatura. [...]

2023-24
Grau en Educació Infantil i Grau en Educació Primària [1363]
Grau en Educació Infantil [847]
3 documentos
4.
11 p, 605.0 KB The role of bronchoscopy in patients with sars-cov-2 pneumonia / Arenas-De Larriva, Marisol (Hospital Universitario Reina Sofía (Còrdova, Espanya)) ; Martín-Deleon, Roberto (Hospital Universitario Reina Sofía (Còrdova, Espanya)) ; Urrutia Royo, Blanca (Institut Germans Trias i Pujol. Hospital Universitari Germans Trias i Pujol) ; Fernández-Navamuel, Iker (Instituto de Investigación Sanitaria de la Fundación Jiménez Díaz) ; Gimenez Velando, Andrés (Instituto de Investigación Sanitaria de la Fundación Jiménez Díaz) ; Nuñez García, Laura (Instituto de Investigación Sanitaria de la Fundación Jiménez Díaz) ; Centeno, Carmen (Institut Germans Trias i Pujol. Hospital Universitari Germans Trias i Pujol) ; Andreo García, Felipe (Institut Germans Trias i Pujol. Hospital Universitari Germans Trias i Pujol) ; Rafecas-Codern, Albert (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Fernández-Arias, Carmen (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Pajares Ruiz, Virginia (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Torrego, Alfons (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Rajas, Olga (Hospital Universitario de la Princesa (Madrid)) ; Iturricastillo, Gorane (Hospital Universitario de la Princesa (Madrid)) ; Garcia Lujan, Ricardo (Hospital Universitario 12 de Octubre (Madrid)) ; Comeche Casanova, Lorena (Grupo Quirónsalud (Madrid, Espanya)) ; Sánchez-Font, Albert (Institut Hospital del Mar d'Investigacions Mèdiques) ; Aguilar-Colindres, Ricardo (Hospital del Mar (Barcelona, Catalunya)) ; Larrosa-Barrero, Roberto (Hospital Universitario Clínico San Carlos (Madrid)) ; García García, Ruth (Hospital Universitario de Salamanca) ; Cordovilla, Rosa (Hospital Universitario de Salamanca) ; Núñez-Ares, Ana (Interventional Pulmonology Unit. Pulmonary Dept) ; Briones-Gómez, Andrés (Hospital Universitari i Politècnic La Fe (València)) ; Cases Viedma, Enrique (Hospital Universitari i Politècnic La Fe (València)) ; Franco, José (INCLIVA Health Research Institute) ; Cosano Povedano, Javier (Hospital Universitario Reina Sofía (Còrdova, Espanya)) ; Rodríguez-Perálvarez, Manuel (IMIBIC. CIBERehd) ; Cebrian Gallardo, Jose Joaquin (Agencia sanitaria Costa del Sol) ; Nuñez Delgado, Manuel (Hospital Álvaro Cunqueiro (Vigo)) ; Pavón-Masa, María (Hospital Universitario Virgen Macarena (Sevilla, Andalusia)) ; Valdivia Salas, Maria del Mar (Hospital Universitario Santa Lucía) ; Flandes, Javier (Hospital Universitario Fundación Jiménez Díaz)
Background The role of bronchoscopy in coronavirus disease 2019 (COVID-19) is a matter of debate. Patients and methods This observational multicentre study aimed to analyse the prognostic impact of bronchoscopic findings in a consecutive cohort of patients with suspected or confirmed COVID-19. [...]
2021 - 10.1183/23120541.00165-2021
ERJ Open Research, Vol. 7 Núm. 3 (2021) , p. 165-2021  
5.
7 p, 115.3 KB Tendències de Recerca en l'Ensenyament de l'Escriptura [43214] / Birello, Marilisa ; Salas, Nayme Daniela ; Fontich, Xavier ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Mòdul obligatori de l'especialitat de Didàctica de la Llengua i la Literatura, i optatiu per a la resta d'especialitats En aquest mòdul es presentarà l'estat actual de la investigació sobre l'escriptura i el seu ensenyament i aprenentatge. [...]
This is a compulsory course for students of the Language and Literature Didactics itinerary, while it is optional for students of other itineraries. This course introduces students to the state-of-the-art in research on the development and teaching of writing. [...]
Módulo obligatorio de la especialidad de Didáctica de la Lengua y la Literatura y optativo del resto de especialidades En este módulo se presentará el estado actual de la investigación sobre la escritura y sobre su enseñanza y aprendizaje. [...]

2022-23
Màster Universitari en Recerca en Educació [1169]
3 documentos
6.
10 p, 123.3 KB Didàctica de la llengua escrita i la literatura en educació infantil [103680] / Salas, Nayme Daniela ; Fittipaldi, Martina ; Mañas Navarrete, Iban ; González Manzanero, Remei ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
L'assignatura se centra bàsicament en els àmbits següents: a) el coneixement de les característiques de la llengua escrita i de les activitats de llegir i escriure; b) els processos d'aprenentatge de l'infant i, específicament, els que fan referència a la lectura i l'escriptura; c) els coneixements amb relació a l'ensenyament i l'aprenentatge del llenguatge escrit i els aspectes metodològics del treball a l'aula; d) les diferents finalitats de l'educació literària en aquestes edats, amb especial atenció al context d'immersió lingüística a l'escola; e) les característiques dels diferents tipus de llibres i literatura per a infants en els diferents formats i suports impresos i en pantalla; f) els criteris de valoració i selecció escolar dels llibres infantils segons els objectius educatius i la manera d'utilitzar-los en la interacció amb els infants a l'aula. [...]
The course focuses mainly on the following areas: a) the features of written language discourse and the nature of reading and writing tasks; b) children learning processes, especially those concerned with the development of reading and writing skills; c) teaching and learning how to write and how to organise written tasks in the classroom; d) the different purposes of literary education at early ages, especially in the context of language immersion schools; e) the characteristics of children books and literature: types and formats of printed and digital books. [...]
La asignatura se centra básicamente en los siguientes ámbitos: a) el conocimiento de las características de la lengua escrita y de las actividades de leer y escribir; b) los procesos de aprendizaje del niño y, específicamente, los que hacen referencia a la lectura y la escritura; c) los conocimientos en relación con la enseñanza y el aprendizaje del lenguaje escrito y los aspectos metodológicos del trabajo en el aula; d) las diferentes finalidades de la educación literaria en estas edades, con especial atención al contexto de inmersión lingüística en la escuela; e) las características de los diferentes tipos de libros y literatura para niños en los diferentes formatos y soportes impresos y en pantalla; f) los criterios de valoración y selección escolar de los libros infantiles según los objetivos educativos y la manera de utilizarlos en la interacción con los niños en el aula. [...]

2022-23
Grau en Educació Infantil i Grau en Educació Primària [1283]
Grau en Educació Infantil i Grau en Educació Primària [1363]
Grau en Educació Infantil [847]
3 documentos
7.
8 p, 119.8 KB Fonaments educatius de la logopèdia [101702] / Salas, Nayme Daniela ; Mañas Navarrete, Iban ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
Aquesta assignatura proporciona coneixements sobre els processos d'ensenyament i aprenentatge de la llengua oral i la llengua escrita en l'àmbit escolar, en els primers cicles educatius. Un dels camps possibles d'actuació del logopeda són els centres educatius; per tant, es considera imprescindible oferir una primera panoràmica sobre els fonaments teòrics i les metodologies didàctiques d'intervenció en els processos d'adquisició i producció de la llengua oral i la llengua escrita. [...]
This course provides insights on the teaching and learning processes of spoken and written language at school, particularly in elementary school. Given that one potential profile for speech therapists (ST) is a ST who works in a school environment, it is regarded as fundamental that Speech Therapy students are offered an overview about the theoretical grounds and the didactic approaches for oral language and literacy processes. [...]
Esta asignatura proporciona conocimientos sobre los procesos de enseñanza y aprendizaje de la lengua oral y la lengua escrita en el ámbito escolar, en los primeros ciclos educativos. Uno de los campos posibles de actuación del logopeda son los centros educativos; por tanto, se considera imprescindible ofrecer una primera panorámica sobre los fundamentos teóricos y las metodologías didácticas de interventción en los procesos de adquisición y producción de la lengua oral y la lengua escrita. [...]

2022-23
Grau en Logopèdia [1383]
Grau en Logopèdia [828]
3 documentos
8.
178 p, 102.7 MB Biografía pictórica valentina : o vida de los pintores, arquitectos, escultores y grabadores valencianos : obra filológica ; Ed. preparada por Xavier de Salas / Orellana, Marcos Antonio de, 1731-1813 ; Salas, Xavier de, 1907-1982
Biografia dels artistes valencians escrita per Orellana el 1930 basant-se en informacions directes.
Biografia de los artistas valencianos escrita por Orellana en 1930 basándose en informaciones directas.
Biography of Valencian artists written by Orellana in 1930 based on direct informations.

Madrid : Ministerio de Instrucción Pública y Bellas Artes, 1930 (Biblioteca Digital d'Història de l'Art Hispànic)
Fundació Amatller
4 documentos
9.
111 p, 1.4 MB Annotated Translation of the Video Game Rocket League / Díez Salas, Daniel ; Hernández García, Elena, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Traducció i d'Interpretació
Aquesta tesi s'emmarca dins de l'àmbit de la localització de videojocs. L'objectiu principal és fer una traducció crítica de la localització de Rocket League al castellà. Per dur-ho a terme, aquesta tesi primer farà un repàs de la història dels videojocs i de la seva localització. [...]
Esta tesis se enmarca en el ámbito de la localización de videojuegos. El objetivo principal es hacer una traducción crítica de la localización de Rocket League al español. Así pues, esta tesis primero hará un resumen de la historia de los videojuegos y de su localización. [...]
This master's thesis is englobed inside the video game localisation field. Its main objective is to provide translation criticism to Rocket League's localisation into Spanish. To carry this out, this thesis will first provide a historical overview video games and their localisation. [...]

2021
Traducció Audiovisual [1349]  
10.
10 p, 425.4 KB Impact of Risk Factors on Different Interval Cancer Subtypes in a Population-Based Breast Cancer Screening Programme / Blanch, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pediatria, Obstetrícia i Ginecologia i Medicina Preventiva i Salut Pública) ; Sala, Maria (Institut Hospital del Mar d'Investigacions Mèdiques) ; Ibáñez, Josefa (Centre for Public Health Research (València)) ; Domingo, Laia (Institut Hospital del Mar d'Investigacions Mèdiques) ; Fernandez, Belén (Galician Breast Cancer Screening Programme) ; Otegi, Arantza (Osakidetza Breast Cancer Screening Programme) ; Barata, Teresa (General Directorate of Health Care Programmes (Illes Canàries)) ; Zubizarreta Alberdi, Raquel (Galician Breast Cancer Screening Programme) ; Ferrer, Joana (Hospital de Santa Caterina (Salt, Girona)) ; Castells, Xavier (Institut Hospital del Mar d'Investigacions Mèdiques) ; Rué, Montserrat (Institut de Recerca Biomèdica de Lleida) ; Salas, Dolores (Generalitat Valenciana. Centro Superior de Investigación en Salud Pública)
Interval cancers are primary breast cancers diagnosed in women after a negative screening test and before the next screening invitation. Our aim was to evaluate risk factors for interval cancer and their subtypes and to compare the risk factors identified with those associated with incident screen-detected cancers. [...]
2014 - 10.1371/journal.pone.0110207
PloS one, Vol. 9 (october 2014)  

Depósito Digital de Documentos de la UAB : Encontrados 33 registros   1 - 10siguientefinal  ir al registro:
¿Le interesa recibir alertas sobre nuevos resultados de esta búsqueda?
Defina una alerta personal vía correo electrónico o subscríbase al canal RSS.