Depósito Digital de Documentos de la UAB Encontrados 6 registros  La búsqueda tardó 0.01 segundos. 
1.
21 p, 626.8 KB Liderazgo y e-liderazgo en las historias de vida de líderes educativos a través del mundo / Tintoré Espuny, Mireia (Universitat Internacional de Catalunya) ; Cantón Mayo, Isabel (Universidad de León) ; Quiroga, Marta (Pontificia Universidad Católica de Valparaíso) ; Parés, Isabel (Universidad Panamericana México)
El liderazgo en los centros educativos ha de tener cada vez más en cuenta el papel de las nuevas tecnologías de la información y la comunicación, como medio para mejorar las organizaciones. En consecuencia, el objetivo de la presente investigación es analizar las historias de vida de 5 líderes educativos en 5 contextos diferentes: España, Guatemala, Chile, Kazajistán y Estados Unidos; y describir cómo las nuevas tecnologías se engarzan con sus prácticas de liderazgo. [...]
Leadership in educational centers must increasingly consider the role of advanced information technologies to improve organizations. Consequently, the objective of this research is to analyze the life histories of 5 educational leaders in 5 different contexts: Spain, Guatemala, Chile, Kazakhstan and the United States; and describe how new technologies are linked with their leadership practices. [...]

2019 - 10.21071/edmetic.v8i2.11700
Revista de Educación Mediática y TIC (EDMETIC), Vol. 8 Núm. 2 (2019) , p. 17-36  
2.
23 p, 356.5 KB Líderes educativos y justicia social : un estudio comparativo / Tintoré Espuny, Mireia (Universitat Internacional de Catalunya)
En los últimos dieciocho años el liderazgo para la justicia social se ha convertido en un área de investigación preferente dentro del ámbito de los estudios sobre liderazgo. El objetivo del presente artículo es analizar qué hacen los líderes educativos para crear instituciones más inclusivas y si han recibido preparación específica para ello. [...]
In the past eighteen years, leadership for social justice has become a crucial area of research within the field of leadership studies. For this reason, the aim of this study is to find out how educational leaders contribute to create more inclusive schools, and if they have received the adequate training to do so. [...]

2018 - 10.4151/07189729-Vol.57-Iss.2-Art.736
Perspectiva educacional, Vol. 57 Núm. 2 (2018) , p. 100-122  
3.
20 p, 5.9 MB Creating the habit of recycling in early childhood : a sustainable practice in Spain / Buil, Pilar (Universitat Internacional de Catalunya) ; Roger-Loppacher, Olga (Universitat Internacional de Catalunya) ; Tintoré Espuny, Mireia (Universitat Internacional de Catalunya)
Early childhood education on sustainability has been an issue of high relevance in the last decade. In Spain, many different efforts have been made to increase children's knowledge, skills, and awareness related to sustainability issues. [...]
2019 - 10.3390/su11226393
Sustainability, Vol. 11 Núm. 22 (january 2019) , p. 6393  
4.
23 p, 2.4 MB Giving voice to problems faced by school leaders in Portugal / Tintoré Espuny, Mireia (Universitat Internacional de Catalunya. Facultat d'Educació) ; Serrão Cunha, Rosário (Universidade Católica Portuguesa. Faculdade de Educação e Psicologia) ; Cabral, Ilídia (Universidade Católica Portuguesa. Faculdade de Educação e Psicologia) ; Alves, José Joaquim (Universidade Católica Portuguesa. Faculdade de Educação e Psicologia)
Worldwide, leadership stories are narratives of principals facing very different problems. The purpose of this study was to identify the current problems faced by Portuguese school principals, through these actors' voice. [...]
2020 - 10.1080/13632434.2020.1719400
School Leadership and Management, Vol. 40 Núm. 4 (july 2020) , p. 352-372  
5.
17 p, 1.1 MB Portuguese principals' professional development needs and preferred learning methods / Serrão Cunha, Rosário (Universidade Católica Portuguesa. Faculdade de Educação e Psicologia) ; Tintoré Espuny, Mireia (Universitat Internacional de Catalunya. Facultat d'Educació) ; Cabral, Ilídia (Universidade Católica Portuguesa. Faculdade de Educação e Psicologia) ; Alves, José Joaquim (Universidade Católica Portuguesa. Faculdade de Educação e Psicologia)
Due to the crucial role principals have on school outcomes, investing in their training is a cost-effective approach for schools' improvement. Research shows that principals attribute pertinence to their ongoing professional development. [...]
2020 - 10.3390/educsci10090219
Education sciences, Vol. 10 Núm. 9 (september 2020) , p. 1-16  
6.
4 p, 284.2 KB Educational leadership to change the world / Tintoré Espuny, Mireia (Universitat Internacional de Catalunya)
2014 - 10.447/ijelm.2014.13
International journal of educational leadership and management - IJELM, Vol. 2, núm. 2 (2014) , p. 121-123  

¿Le interesa recibir alertas sobre nuevos resultados de esta búsqueda?
Defina una alerta personal vía correo electrónico o subscríbase al canal RSS.