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1.
46 p, 876.6 KB Academic Writing in L2 English : a look at schematic and discursive features of research articles / Sánchez Muñoz, Marvin ; Oliver del Olmo, Sònia, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
This dissertation explores several macrostructural and microlinguistic features of research articles. In order to get at them, first, the difference between speech and writing is provided. Then, it is argued how writing abilities can be acquired. [...]
Aquesta tesis explora varis aspectes macroestructurals i microlingüístics pertinents a articles de recerca. Per a arribar-hi, primer s'esmenen les diferències entra la parla i l'escriptura i s'explora com es poden adquirir habilitats en aquest últim codi. [...]
Esta tesis explora varios aspectos macroestructurales y microlingüísticos pertinentes a los artículos académicos. Para poder concretar, primero se mencionan las diferencies entra el habla y la escritura i se explora como se pueden adquirir habiidades en este segundo código. [...]

2019
Graduat o Graduada en Estudis Anglesos [801]  
2.
13 p, 631.7 KB La voz del autor en la escritura académica : una propuesta para su análisis / Castelló, Montserrat (Universitat Ramon Llull) ; Corcelles Seuba, Mariona (Universitat Ramon Llull) ; Iñesta, Anna (Universitat Ramon Llull) ; Bañales, Gerardo (Universidad Autónoma de Tamaulipas (Mèxic)) ; Vega, Norma (Universidad Autónoma de Tamaulipas (Mèxic))
La escritura académica ha perdido gradualmente su etiqueta tradicional de discurso objetivo e impersonal y se ha convertido en una empresa persuasiva que implica la interacción entre escritor y lector. [...]
Academic writing has gradually lost its traditional label of objective and impersonal discourse becoming a persuasive endeavour involving the interaction between writer and reader. Despite its popularity, the notion of voice is far from being a univocal concept and its meaning varies according to the perspective adopted. [...]

2011 - 10.4067/S0718-09342011000200001
Revista Signos: estudios de lingüística, Vol. 44, num. 76 (2011) , p. 105-117  
3.
26 p, 407.7 KB Lexical bundles in learner and expert academic writing / Navarro Gil, Noelia (Universidad Complutense de Madrid) ; Martínez Caro, Elena (Universidad Complutense de Madrid)
Lexical bundles (LBs) have been described as the 'building blocks of discourse'; in addition to being highly frequent in writing and reducing processing time for readers and writers, they also perform important functions in language. [...]
Els paquets lèxics (LBs) s'han descrit com a 'blocs de construcció del discurs'. A més de ser molt freqüents en l'escriptura, i de reduir el temps de processament per a lectors i escriptors, també exerceixen funcions importants en el llenguatge. [...]
Los paquetes léxicos (LBs) se describen como 'bloques de construcción del discurso'. Además de ser muy frecuentes en el habla y la escritura, y de reducir el tiempo de procesamiento para lectores y escritores, también desempeñan funciones importantes en el lenguaje. [...]
Les segments répétés (Lexical bundles, LBs) ont été décrits comme les « blocs de construction du discours » ; en plus d'être très fréquents à l'écrit et de réduire le temps procédural lors de la lecture et de l'écriture, ils remplissent également des fonctions importantes dans le langage. [...]

2019 - 10.5565/rev/jtl3.794
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 12 Núm. 1 (february-march2019) , p. 65-90 (Articles)  
4.
43 p, 472.8 KB Academic English L2 Writing : The Case of Undergraduate Students in Spain / Nicholson Guix, Jennifer ; Oliver del Olmo, Sonia, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
The purpose of this study is to examine the main differences between the conventions of academic writing of English and Spanish. Most specifically, the present study bases its analysis on native speakers of Spanish in their process of writing academic English as a Foreign Language (FLA). [...]
El propòsit d'aquest estudi és examinar les principals diferències entre l'anglès i l'espanyol pel que fa a l'escriptura acadèmica. Més concretament, l'estudi basa la seva anàlisis en parlants natius d'espanyol en el seu procés d'escriure anglès acadèmic. [...]
El objetivo de este estudio es examinar las principales diferencies entre las convenciones de la escritura académica del inglés y el español. Más específicamente, este estudio basa su análisis en hablantes nativos de español en su proceso de escritura académica en inglés como lengua extranjera (LE). [...]

2018
Graduat o Graduada en Estudis Anglesos [801]  
5.
15 p, 1.0 MB Interazione nativo e non nativo durante un corso di scrittura accademica in italiano LS : ruolo e funzioni del code-switching / Ferroni, Roberta (Universidade de São Paulo) ; Birello, Marilisa (Universitat Autònoma de Barcelona)
The article analyzes the use of code-switching for interaction management between an Italian native language teacher and students whose native language is Brazilian Portuguese and, in some cases, Italian, during a Cycle of seminars aimed at the elaboration of a scientific article in Italian foreign language. [...]
2017
RiCognizioni. Rivista di Lingue e Letterature straniere e Culture moderne, Vol. 4, núm. 8 (2017) , p. 91-105  
6.
53 p, 562.8 KB La escritura académica : 14 recomendaciones prácticas / Bassi Follari, Javier Ernesto (Universidad Andrés Bello (Xile))
En este trabajo doy 14 recomendaciones prácticas para mejorar la escritura académica. Sostengo que las dificultades para escribir académicamente se deben, en primer lugar, a una formación deficiente y, en segundo, al intento de asumir una pose que vincula escritura académica con grandilocuencia y oscuridad. [...]
On this I paper I provide 14 tips to improve academic writing. I argue that problems to write academically stem firstly from a weak training and secondly from an attempt by authors to sustain a pose that ties academic writing to grandiloquence and obscurity. [...]

2017 - 10.5565/rev/athenea.1986
Athenea digital : revista de pensamiento e investigación social, Vol. 17 Núm. 2 (julio 2017) , p. 95-147 (Artículos)  
7.
70 p, 992.0 KB Contrastive Studies : Strategies to Mitigate or Intensify Criticism in Catalan and English Book Reviews / Carcamo Rodriguez, Kimberly Nicole ; Oliver del Olmo, Sonia, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística.) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
Contrastive studies (Connor 1996) is the field of research which compares two languages to find out similarities and differences across cultures. As English has become the lingua Franca, non-native scholars are trying to publish their work in English. [...]
La lingüística contrastiva (Connor 1996) és el camp de recerca que compara dues llengües per trobar similituds i diferències culturals. L'Anglès s'ha convertit en la llengua franca, per això els escriptors no nadius volen publicar els seus treballs en anglès. [...]

2016
Graduat o Graduada en Estudis Anglesos [801]  
8.
43 p, 412.0 KB Contrastive Studies : Strategies to Mitigate or Intensify Criticism in Catalan and English Book Reviews / Useleti Clapés, Marina ; Oliver del Olmo, Sonia, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
Resum/abstract (100 paraules) en anglès: Contrastive studies (Connor 1996) is the field of research which compares two languages to find out similarities and differences across cultures. As English has become the lingua Franca, non-native scholars are trying to publish their work in English. [...]
La lingüística contrastiva (Connor 1996) és el camp de recerca que compara dues llengües per trobar similituds i diferències culturals. L'Anglès s'ha convertit en la llengua franca, per això els escriptors no nadius volen publicar els seus treballs en anglès. [...]

2016
Graduat o Graduada en Estudis Anglesos [801]  
9.
24 p, 396.7 KB La escritura académica : 30 errores habituales y cómo abordarlos / Bassi Follari, Javier Ernesto (Pontificia Universidad Católica de Valparaíso)
En este trabajo discuto 30 errores habituales en la escritura académica, presentes en textos de estudiantes, tesistas y algunos/as académicos/as. A nivel teórico, distingo entre una escritura conscientemente refractaria a las normas lingüísticas, que opera como una declaración política, y otra simplemente errónea, que expresa desconocimiento de tales normas. [...]
On this paper I discuss 30 usual mistakes found in academic writing within texts written by students, master or PhD candidates and junior academics. From a theoretical standpoint, I tell self-consciously disobedient-to-norms writing (that can be considered a political statement) from simply improper writing (that signals ignorance of such norms). [...]

2016 - 10.5565/rev/qpsicologia.1342
Quaderns de psicologia, Vol. 18 Núm. 1 (2016) , p. 119-142 (Artículos)  
10.
24 p, 312.1 KB Is There a Place for Cross-cultural Contastive Rhetoric in English Academic Writing Courses? / Zhou, Lin (University of Illinois at Urbana-Champaign)
This is a primary study investigating the pedagogical approach of employing cross-cultural contrastive rhetoric (CCCR) comparisons in graduate-level writing courses. Two 501-level (advanced) classes were recruited to participate in this study: one class received CCCR instruction and participated in CCCR discussions, and the other class did not receive CCCR instruction and discussions. [...]
Aquest article es tracta d'un estudi dissenyat per investigar l'enfocament pedagògic d'emprar la retòrica contrastiva i la comparació entre cultures (cross-cultural contrastive rhetoric o CCCR en anglès) en els cursos d'escriptura a nivell de postgrau. [...]
Este artículo se trata de un estudio diseñado para investigar el enfoque pedagógico de emplear la retórica contrastiva y la comparación entre culturas (cross-cultural contrastive rhetoric o CCCR en inglés) en los cursos de escritura a nivel de postgrado. [...]
Cet article est une étude visant à examiner l'approche pédagogique utilisé la rhétorique contrastive et la comparaison entre les cultures (la rhétorique contrastive interculturelle en anglais ou CCRC) en cours d'écriture au niveau d'études supérieures. [...]

2016 - 10.5565/rev/jtl3.645
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 9 Núm. 1 (february-march 2016) , p. 47-70 (Articles)  

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