Depósito Digital de Documentos de la UAB Encontrados 4 registros  La búsqueda tardó 0.00 segundos. 
1.
13 p, 485.3 KB MIL competences : from theory to practice. Measuring citizens' competences on media and information literacy / Giraldo Luque, Santiago (Universitat Autònoma de Barcelona. Gabinet de Comunicació i Educació) ; Durán Becerra, Tomás (Universitat Autònoma de Barcelona. Gabinet de Comunicació i Educació) ; Esteban Abengozar, Almudena (Universitat Autònoma de Barcelona. Gabinet de Comunicació i Educació) ; Villegas Simón, Isabel María (Universitat Autònoma de Barcelona. Gabinet de Comunicació i Educació)
This article presents the analysis and classification of different studies carried out to measure the media literacy skills of citizens. The text is presented in three parts. The first part presents the main theoretical categories of the analysis that define the concept of media literacy and the major frameworks designed for the study of media competences. [...]
2014
eLearning papers, Núm. 38 (May 2014) , p. 18-30  
2.
19 p, 345.9 KB Las misiones de la universidad y su influencia en las prácticas docentes / Troiano i Gomà, Helena (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Elias Andreu, Marina (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Amengual, Antònia (Universitat Autònoma de Barcelona)
En este artículo se presenta una investigación sobre el impacto de la implementación de los créditos europeos ligados al proceso de Bolonia en una universidad española. Pretendemos analizar la actividad del docente universitario desde la vertiente normativa -creencias y preferencias- y la operativa -capacidades y metodologías docentes- intentando entrever la coherencia entre las dos. [...]
In this article we present a piece of research showing the impact of the implementation of the European credits related to the Bolonia process in one Spanish university. We want to analyse the lecturer activity from the normative side -believes and preferences- and the operative side -capacities and teaching methodologies- trying sight of coherence among themselves. [...]

2006
Revista de Investigación Educativa (RIE), Vol. 24 Núm. 2 (2006) , p. 595-613  
3.
11 p, 53.4 KB La construcció conjunta d'una guia per a la implementació de la carpeta d'aprenentatge en l'àmbit de l'educació superior / Blanch Gelabert, Sílvia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Bosco, Alejandra (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Fuentes Agustí, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Gimeno Soria, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; González Monfort, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura, i de les Ciències Socials) ; Jariot, Mercè (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Jiménez Pelayo, Javier (Universitat Autònoma de Barcelona. Escola Tècnica Superior d'Enginyeria) ; Oliver del Olmo, Sònia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística) ; Rifà, Montserrat (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'expressió musical, plàstica i corporal) ; Santiveri Papiol, Noemí (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Segura Aliaga, Dídac (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Medicina i Cirurgia Animals) ; Trafí Prats, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'expressió musical, plàstica i corporal)
Els autors d'aquesta comunicació formen part del grup GI-CAES 1(Carpetes d'Aprenentatge en l'Educació Superior) emmarcat en l'IDES des de l'any 2004. En l'actualitat el configuren 14 professors i professores de 7 departaments diferents i una professora d'una Escola Normal de Mèxic. [...]
The authors of this communication are members of the GI-CAES (Learning Portfolios in Higher Education) group within IDES (Teaching Innovation Unit in Higher Education) framework since 2004. Nowadays, in GI-CAES there are 14 professors from 7 different departments in this University (UAB) besides from a teacher based in a Mexican school. [...]

2007
Jornades d'Innovació Docent de la UAB, 4es : 2007  
4.
31 p, 168.8 KB Participación cualitativa y evaluación integrada del medio ambiente y de la sostenibilidad : aspectos metodológicos en cuatro estudios de caso / Tàbara, J. David 1964- (Joan David), (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals)
La adecuada gestión de problemas complejos y de alta relevancia pública, como los relativos a la mejora del medio ambiente y de los estándares de sostenibilidad, requiere de la utilización de metodologías participativas e integradoras. [...]
L'adequada gestió de problemes complexes i d'alta rellevància pública com els relatius a la millora del medi ambient i dels estàndars de sostenibilitat requereix la utilització de metodologies participatives i integradores. [...]
La gestion correcte des problèmes complexes et de grand intérêt public comme ceux portant sur l'amélioration de l'environnement et des standards de développement durable requiert l'utilisation de méthodologies participatives et intégratives. [...]
The adequate management of complex problems having a high degree of public relevance, such as those concerning the improvement of the environment or standards of sustainability, require the use of participatory and integrated methodologies. [...]

2003
Documents d'analisi geografica, N. 42 (2003) , p. 183-213  

¿Le interesa recibir alertas sobre nuevos resultados de esta búsqueda?
Defina una alerta personal vía correo electrónico o subscríbase al canal RSS.