Depósito Digital de Documentos de la UAB Encontrados 22 registros  1 - 10siguientefinal  ir al registro: La búsqueda tardó 0.01 segundos. 
1.
7 p, 463.4 KB L'ús de models de formació triàdics per a la millora de la formació dels estudiants del Grau d'Educació Primària : Promovent el desenvolupament de la competència per a l'ensenyament integrat de la ciència indagadora i la llengua estrangera en escoles innovadores / Valdés Sánchez, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Espinet, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
Es presenta un model innovador de formació inicial de mestres de primària desenvolupat per la UAB i el CESIRE de la Generalitat de Catalunya. Es tracta d'un model de formació triàdic basat en les comunitats d'aprenentatge que promou el desenvolupament de la competència dels estudiants del grau d'Educació Primària en anglès per a l'ensenyament integrat de la ciència indagadora i la llengua estrangera en escoles innovadores.
This paper presents a pre-service primary teacher development program developed by the Autonomous University of Barcelona and the CESIRE of the Catalan Government. It is a triadic partnership based on learning communities that promotes the development of the competence of the students of the Primary Education Degree that the UAB offers in English to work in inquiry based science and foreign language integrated learning contexts in innovative schools.

2016
Revista del Congrés Internacional de Docència, Núm. 3 (2016)  
2.
15 p, 134.2 KB Colaboración docente bajo el modelo de comunidades profesionales de aprendizaje / Peña Ruz, Marcela Andrea (Universidad de Chile)
La colaboración entre pares es reconocida como una práctica que fortalece el aprendizaje del profesorado. Es por ello por lo que resulta necesario avanzar hacia una cooperación sistemática que responda a los problemas de la práctica docente y donde se haga público el trabajo de aula hacia la construcción de una comunidad profesional de aprendizaje. [...]
La col·laboració entre iguals és reconeguda com una pràctica que enforteix l'aprenentatge del professorat. Per aquesta raó esdevé necessari avançar vers una cooperació sistemàtica que doni resposta als problemes de la professió docent i que faci públic el treball d'aula cap a la construcció de comunitats professionals d'aprenentatge. [...]
Collaboration among peers is recognized as a practice that strengthens teacher training. Hence it is necessary to move towards systematic collaboration that addresses issues around the practice of teaching, and that makes the work done in the classroom more open, in order to develop a professional learning community. [...]

2023 - 10.5565/rev/educar.1635
Educar, Vol. 59 Núm. 2 (2023) , p. 403-417 (Temas de investigación)  
3.
15 p, 116.2 KB Technology as an influential variable in the development of dialogical learning / Palomares-Montero, Davinia (Universitat de València) ; Chisvert-Tarazona, María José (Universitat de València) ; del Campo Ponz, Cristóbal (Centro de Formación, Innovación y Recursos del Profesorado (CEFIRE))
Schools have a responsibility to prepare new generations born in a globalized and interconnected world. The main objective of this paper is to analyze the role that technology plays in the development of dialogical learning in learning communities. [...]
Les escoles tenen la responsabilitat de preparar les noves generacions que neixen en un món globalitzat i interconnectat. L'objectiu principal d'aquest treball és analitzar el paper de la tecnologia en el desenvolupament de l'aprenentatge dialògic en les comunitats d'aprenentatge. [...]
Las escuelas tienen la responsabilidad de preparar a las nuevas generaciones en un mundo globalizado e interconectado. El objetivo principal de este trabajo es analizar el papel de la tecnología en el desarrollo del aprendizaje dialógico en comunidades de aprendizaje. [...]

2021 - 10.5565/rev/educar.1332
Educar, Vol. 58 Núm. 1 (2022) , p. 157-171 (Temas de investigación)  
4.
23 p, 2.8 MB Comunitats online d'aprenentatge / Palou Catasús, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona. Vicegerència de Recerca) ; El Briyak Ereddam, Hafsa (Parc de Recerca UAB) ; Tort Xirau, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Oficina de Valorització i Patents) ; Gairín Sallán, Joaquín (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
Les comunitats virtuals d'aprenentatge són espais digitals en els que els usuaris comparteixen idees i materials, en processos de construcció de coneixement col·lectiu, interactiu, i organitzat.
Bellaterra (Cerdanyola del Vallès) : Parc de Recerca UAB, 2021 (Informe de Vigilància Tecnològica)  
5.
68 p, 888.0 KB Conexión comunitaria de la escuela con entidades del territorio para la creación de más y mejores oportunidades socioeducativas : Estudio de caso en el barrio de La Prosperitat de Barcelona / Azorín Sotos, Estela María ; Bertran, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ; Sánchez Martí, Angelina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Fruit de la hiperinstitucionalització de l'ensenyament i la manca de coordinació interprofessional, que segmenten a la societat produint una desafecció cap als recursos que ofereix el territori i frenen la generació de capital social que actuï front les desigualtats, sorgeix l'emergent reflexió-acció sobre la connexió comunitària dels diferents agents socioeducatius. [...]
2018  
6.
276 p, 2.0 MB La Comunidad de Pensamiento Mágico : un laboratorio de cambio virtual para experimentar nuevas formas de aprender a leer y escribir en secundaria / Ramírez Molina, Catalina ; Ribas Seix, Teresa, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials
La present recerca analitza de quina manera una metodologia d'intervenció formativa, dins una comunitat virtual, contribueix a la construcció col·lectiva de coneixement entre professors i professores per tal de reorientar la pràctica de la lectura i l'escriptura, des d'un enfocament sociocultural. [...]
La presente investigación analiza cómo una metodología de intervención formativa, en una comunidad virtual, contribuye en la construcción colectiva de conocimiento entre profesores para reorientar las prácticas de escritura y lectura desde un enfoque sociocultural. [...]
This research analyzes how a methodology of formative intervention in a virtual community contributes to the collective construction of knowledge among teachers to reorient writing and reading practices from a sociocultural approach. [...]

[Bellaterra] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2017.  
7.
353 p, 3.7 MB La Formació continuada del professorat de llengua en una comunitat d'aprenentatge : estudi de cas sobre les concepcions dels docents amb relació a l'ensenyament de la composició escrita / Casadellà, Marina ; Fontich, Xavier, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Ribas Seix, Teresa, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials
El nostre estudi aborda la temàtica de la formació professorat. Atès que els docents han de rebre formació continuada durant la seva trajectòria professional, és important considerar quins mecanismes cal emprar per desenvolupar aquests processos formatius. [...]
Nowadays, teachers must receive in-service education during their professional trajectory. Therefore, it is important to consider which mechanisms should be used to develop those training processes. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2017
2 documentos
8.
6 p, 228.3 KB L'aprenentatge informal i la pedagogia dels canvis de fase / Úcar, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social)
2015
Fòrum. Revista d'organització i gestió educativa, Núm. 36 (2015)  
9.
22 p, 97.3 KB L'educació com a creació de microcultures : de la comunitat local a la xarxa virtual / Lalueza Sazatornil, José Luis (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Desenvolupament Humà, Intervenció Social i Interculturalitat (DEHISI)) ; Bria Ramírez, Marc (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Desenvolupament Humà, Intervenció Social i Interculturalitat (DEHISI)) ; Crespo García, Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Desenvolupament Humà, Intervenció Social i Interculturalitat (DEHISI)) ; Sànchez Busqués, Sònia (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Desenvolupament Humà, Intervenció Social i Interculturalitat (DEHISI)) ; Luque Cubero, María José (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Desenvolupament Humà, Intervenció Social i Interculturalitat (DEHISI))
Este artículo presenta el trabajo llevado a cabo por un grupo multidisciplinario que comprende investigadores del campo de la psicología, la educación y la tecnología, dado que se quieren desarrollar nuevas herramientas virtuales para el aprendizaje colaborativo. [...]
Cet article présente le travail mené à terme par un groupe multidisciplinaire qui comprend des chercheurs des domaines de la psychologie, de l'éducation et de la technologie, afi n de développer de nouveaux outils virtuels pour l'apprentissage en collaboration. [...]
This paper presents the study carried out by a multi-disciplinary group encompassing psychology, education and technology field researchers with the aim of developing new virtual tools for collaborative learning. [...]

2005
Temps d'educació, Núm. 29 (2005) , p. 53-74  
10.
16 p, 460.2 KB Les comunitats d'aprenentatge com a model educatiu de l'escola del segle XXI / Valentí Casadellà, Anna ; Serradell Pumareda, Olga, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Les comunitats d'aprenentatge (CA) són un model d'escola inclusiva, vinculada amb el barri i un espai on les famílies participen en l'educació dels infants. Les seves actuacions d'èxit es fonamenten en la literatura científica, i els resultats acadèmics i socials que s'obtenen són clars reveladors del seu èxit. [...]
2013
Grau en Educació Primària [1140]  

Depósito Digital de Documentos de la UAB : Encontrados 22 registros   1 - 10siguientefinal  ir al registro:
¿Le interesa recibir alertas sobre nuevos resultados de esta búsqueda?
Defina una alerta personal vía correo electrónico o subscríbase al canal RSS.