1.
|
10.5 MB |
La enseñanza y aprendizaje de léxico portugués por hablantes de español : los equivalentes dobles Español-Portugués
/
Moreno Herrero, Noelia ;
Vázquez Diéguez, José Ignacio, dir. ;
Cerdà, Jordi, dir.
Enquadrat en els estudis de Lingüística Aplicada, el present treball de recerca pretén realitzar una contribució a la Didàctica de Llengües Segones (L2), concretament en l'àmbit de l'ensenyament i aprenentatge de lèxic en la classe de Portuguès Llengua Estrangera per Parlants d'Espanyol (PLE-HE), mitjançant una proposta metodològica per a l'ensenyament dels equivalents dobles espanyol-portuguès. [...] Encuadrado en los estudios de Lingüística Aplicada, el presente trabajo de investigación pretende realizar una contribución a la Didáctica de Lenguas Segundas (en adelante, L2), concretamente en el ámbito de la enseñanza y aprendizaje de léxico en la clase de Portugués Lengua Extranjera por Hablantes de Español (en adelante, PLE-HE), mediante una propuesta metodológica para la enseñanza de los equivalentes dobles español-portugués. [...] Within the field of Applied Linguistics, this research work aims to make a modest contribution to Second Language Didactics (L2), specifically in the field of lexical teaching and learning in the Portuguese as a Foreign Language class for Spanish Speakers, by means of a methodological proposal for the teaching of the double equivalents Spanish-Portuguese. [...]
2023
|
|
2.
|
8 p, 1.2 MB |
La nova etapa pedagògica de la Mentora Alsina : documentació i divulgació del patrimoni científic i tècnic al mNACTEC
/
Valentines-Álvarez, Jaume (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Vallmitjana i Rico, Santiago (Universitat de Barcelona. Departament de Física Aplicada i Òptica) ;
D'Argenio, Stefano (Museu de la Ciència i de la Tècnica de Catalunya) ;
Muñoz, Joan (Museu de la Ciència i de la Tècnica de Catalunya) ;
Perarnau i Llorens, Jaume (Museu de la Ciència i de la Tècnica de Catalunya)
The Mentora Alsina permanent exhibition was inaugurated on 23th May 2006 at mNACTEC. Reproducing the Physics Experimental Laboratory Mentora Alsina (1906-1991) objects, practices, spaces, educational methodologies, we have tried to reproduce knowledge, skills, interests and amazements in the new audienc of the new century. [...]
2008 - 10.2436/20.2006.01.12
Actes d'història de la ciència i de la tècnica, Vol. 1 (2008) , p. 103-109
|
|
3.
|
17 p, 344.8 KB |
What do we know so far about the research-teaching nexus in Initial Teacher Training? Findings from a systematic review
/
Wang, Yuqian (Durham University. School of Education) ;
Newton, Douglas (Durham University. School of Education) ;
Moger, Pauline (Durham University. School of Education) ;
Ion, Georgeta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ;
Arnau-Sabatés, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social)
Initial Teacher Education (ITE) Programmes comprise campus-based teaching sessions and school practice. This article carries out a systematic review from the context of Initial Teacher Education programmes in Higher Education, using the term 'nexus' to summarise the various ways research is integrated into campus-based teaching, and the various forms of research-informed teaching in school placement within ITE programmes. [...]
2023 - 10.1002/rev3.3405
Review of Education, Vol. 11,e.3405, Núm. 2 (2023) , p. 1-17
|
|
4.
|
19 p, 477.1 KB |
Unlocking the potential of research-informed practice : Insights into benefits, challenges, and significance among teachers in Catalonia, Poland, and England
/
Ion, Georgeta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ;
Kowalczuk-Walędziak, Marta (University of Białystok. Faculty of Education) ;
Brown, Chris (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Dret)
This survey-based study delves into the intricate interplay of research utilisation in the pedagogical approaches of a sample of 534 teachers across Catalonia (Spain), Poland, and England. Applying Baudrillard's Theory of Consumption lenses, we present novel insights into the multifaceted aspects of research use, including its benefits, costs, and significance within the teaching profession. [...]
Wiley-Blackwell, 2024 - 10.1111/ejed.12639
European journal of education, 2024, p.1-19
|
|
5.
|
|
6.
|
14 p, 376.3 KB |
Antropologia i literatura : l'ús de Perdra de tartera com a material etnogràfic
/
Clua i Fainé, Montserrat (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Jornada La dimensió social de la literatura (1a : 2018 : Barcelona, Catalunya)
Aquest article recull la comunicació presentada a la Jornada «La dimensió social de la literatura. A propòsit de Pedra de tartera de Maria Barbal», celebrada a Barcelona l'octubre de 2018. L'objectiu és mostrar el valor etnogràfic de la literatura a partir de la meva pròpia experiència docent, on utilitzo obres literàries per ensenyar Antropologia Social i Cultural als meus estudiants de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB, Espanya). [...] This article offers the communication presented at the Conference "The Social Dimension of Literature. Concerning Maria Barbal's Stone in a Landslide", held in Barcelona in October 2018. The objective is to show the ethnographic value of literature, based on the author's own experience of using literary works to teach Social and Cultural Anthropology at Barcelona Autonomous University. [...]
2019 - 10.30687/Ri/2037-6588/2019/112/010
Rassegna iberistica, Vol. 42 Núm. 112 (2019) , p. 447-460
|
|
7.
|
|
8.
|
53 p, 616.7 KB |
Aprenentatge basat en la investigació en educació superior : un model d'aprenentatge seqüencial en les assignatures de grau de la Facultat de Ciències de l'Educació de la UAB
/
Jariot, Mercè, coord. (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Rodríguez Parrón, Montserrat (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Arnau-Sabatés, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Quesada Pallarès, Carla (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Sánchez Martí, Angelina (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Martínez Melo, Montserrat (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Sala Roca, Josefina (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Tello Sánchez, Jose (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Castell Escuer, Tona (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
López-Crespo, Saida (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Nieva, Carolina (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Martínez Mínguez, Maria Lourdes (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Ortega, Daniel (Universitat Autònoma de Barcelona)
Aquest document es divideix en dues parts, en la primera es presenta un model seqüenciat d'aprenentatge basat en la investigació des de primer curs fins a quart, per tal que l'alumnat vagi desenvolupant competències de recerca de manera vivencial durant la seva formació. [...]
2024
|
|
9.
|
|
10.
|
1 p, 254.2 KB |
Què ens fa humans? Un programa alternatiu de ciències socials
/
Anguera Cerarols, Carles (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ;
Benejam, Pilar, 1937- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ;
Bosch Mestres, Dolors ;
Canals i Cabau, Roser (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ;
Garcia Ruiz, Carles ;
González-Monfort, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials)
Les 10 propostes i la Caixa d'Eines. Aquest llibre ofereix una programació per a l'ensenyament de les ciències socials que tracta de comprendre i interpretar els grans problemes de la humanitat. És, però, una programació "alternativa" al currículum oficial, que vol superar la vella escola transmissora i reproductiva i que trenca la compartimentació tradicional de les diferents assignatures. [...]
Associació de Mestres Rosa Sensat, 2016 (GRICCSO)
|
|