Depósito Digital de Documentos de la UAB Encontrados 33 registros  1 - 10siguientefinal  ir al registro: La búsqueda tardó 0.00 segundos. 
1.
6 p, 195.7 KB Propostes i orientacions per a la lectura del Prometeu encadenat / Torné i Teixidó, Ramon (Institut Ferran Casablancas (Sabadell))
L'autor proposa cinc aspectes que, al seu parer, caldria abordar a les aules d'ensenyament secundari per a la lectura de la tragèdia d'Èsquil, El Prometeu encadenat. Es tracta d'una variada riquesa antropològica, religiosa, artística que convé mostrar als joves lectors mitjançant algunes notes. [...]
2019
Methodos, Núm. 4 (2019) , p. 41-46  
2.
12 p, 988.8 KB Pensament crític. Guia per a l'aprenentatge / Ruiz Bueno, Carme editor literari ; Basart, Josep Maria editor literari ; Álvarez, Maria ; Blanco, Asunción ; Corbella, Laura ; Garcia, Mar ; Marzo, Núria ; Montaña, Montserrat ; Mor-Mur, Montserrat ; Pla, Reyes ; Prat, Maria ; Puente, Silvia ; Quilabert, Edgar ; Urrea, Aida
Guia per a l'aprenentatge del pensament crític. La guia és el resultat d'una avaluació de l'impacte de propostes docents innovadores per al desenvolupament de les competències transversals pensament crític i compromís ètic.
Universitat Autònoma de Barcelona : Fundació Autònoma Solidària, 2019  
3.
11 p, 677.7 KB Classroom Interaction and Language Learning in CLIL contexts / Evnitskaya, Natalia (Universitat Internacional de Catalunya)
This article provides a comprehensive overview of the key aspects of classroom interaction in L2 and CLIL contexts and its effects on students' academic and language development in such educational settings. [...]
Aquest article presenta aspectes clau de la interacció a l'aula en contextos de L2 i AICLE, i dels seus efectes sobre el desenvolupament acadèmic i lingüístic dels estudiants. També té com a objectiu despertar la consciència del lector sobre el paper de la llengua i del discurs en l'ensenyament integrat del contingut i de la llengua estrangera a les aules AICLE. [...]
Este artículo presenta aspectos clave de la interacción en el aula en contextos de L2 y AICLE, y de sus efectos sobre el desarrollo académico y lingüístico de los estudiantes. También tiene como objetivo despertar la conciencia del lector sobre el papel de la lengua y del discurso en la enseñanza integrada del contenido y de la lengua extranjera en las aulas AICLE. [...]

2018 - 10.5565/rev/clil.3
CLIL : Journal of Innovation and Research in Plurilingual and Pluricultural Education, Vol. 1 Núm. 1 (2018) , p. 7-17 (Articles)  
4.
11 p, 386.9 KB Pauta per a l'avaluació de la contribució individual dels membres al procés grupal en el treball en equip universitari / Agud Morell, Ingrid (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Alcalde, Rosa ; Armengol Asparó, Carme ; Barrera-Corominas, Aleix ; Borras Izquierdo, Alexis ; Buñuel Azor, Immaculada ; Castro Ceacero, Diego ; Díaz Vicario, Anna ; Duran Bellonch, Maria del Mar ; González Fernández, Henar ; Ion, Georgeta ; Marzo Ruiz, Lourdes ; Mercader Juan, Cristina ; Muñoz Moreno, José Luís ; Orta Trepat, María ; Parera Garcia, Mònica ; Pérez-Maldonado, Cristina ; Rodríguez Gómez, David ; Salat Llorente, Esther ; Sánchez Martí, Angelina ; Zolle-Valero, Txell, col·laboradora
La pauta que es presenta a continuació parteix d'un projecte que es fonamenta en la necessitat d'assegurar una avaluació més individualitzada quan el mètode de treball escollit pel professorat és el treball en equip. [...]
Bellaterra 2018 (ARPA-Aula de Recursos per a l'Avaluació)  
5.
45 p, 2.1 MB Guia de Recursos per a persones que surten de presó a través del projecte de recerca "De la presó a la comunitat" / Cid Moliné, Josep (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Andrés Pueyo, Antonio (Universitat de Barcelona)
Una persona que arriba a la comunitat després de passar un període de la seva vida a presó pot ser que tingui més dificultats que la resta de persones d'aconseguir la seva integració social. Existeixen diferents àmbits que poden ser problemàtics: la manca de domicili, tenir problemes de salut o d'addicció a substàncies, no disposar de treball, no gaudir de mitjans econòmics de supervivència, no disposar d'una situació regular al territori, no gaudir d'una família d'acolliment, estar poc vinculat a la comunitat o tenir altres problemes amb la justícia. [...]
2017 (Guia de recursos per a persones que surten de presó a través del projecte de recerca "De la presó a la comunitat")  
6.
134 p, 2.6 MB Guía de estilo para el uso de palabras de origen chino / Casas-Tost, Helena ; Fustegueres i Rosich, Sílvia ; Qu, Xianghong ; Rovira-Esteva, Sara ; Vargas-Urpi, Mireia
Esta obra pretende poner al alcance de los profesionales, las instituciones y el público en general una guía de estilo que establezca unos criterios claros y consensuados sobre cómo tratar los términos y referentes chinos en un texto en español para estandarizar su uso. [...]
Madrid : Adeli Ediciones, 2015  
7.
20 p, 2.8 MB Guía de estilo para el uso de palabras de origen chino en español / Rovira-Esteva, Sara (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental) ; Casas-Tost, Helena (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental)
En los últimos años hemos sido testigos de un crecimiento notable de los contactos con China y de su peso en la sociedad española, no solo en el ámbito de la economía y de la política, sino también en cuanto a intercambios de carácter sociocultural. [...]
2015
Congreso Iberoamericano de Estudios Chinos. Barcelona, 2n : 2015  
8.
34 p, 719.5 KB Comunicando ciencia en talleres experimentales para estudiantes de educación primaria y secundaria. Aportaciones de la didáctica de las ciencias experimentales al diseño, implementación y evaluación de talleres de comunicación científica / Hernández Rodríguez, María Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica) ; Couso, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca per a l'Educació Científica i Matemàtica)
Esta guía propone unas orientaciones para el diseño, implementación y evaluación de talleres experimentales destinados a estudiantes de primaria y secundaria, que puedan resultar de utilidad a aquellos/as profesionales que decidan asumir su co-responsabilidad como comunicadores y educadores científicos organizando o desarrollando este tipo de iniciativas desde cualquier institución científica o Unidad de Cultura Científica.
2016  
9.
21 p, 200.8 KB Formación del docente en competencias genéricas : un instrumento para su planificación y desarrollo / Poblete, Manuel (Universidad de Deusto) ; Bezanilla, María José (Universidad de Deusto) ; Fernández-Nogueira, Donna (Universidad de Deusto) ; Campo, Lucía (Universidad de Deusto)
El Espacio Europeo de Educación Superior (EEES) exige que en el desarrollo de sus titulaciones, las universidades incorporen un enfoque del aprendizaje basado en competencias. Una de las dificultades con las que se encuentra el docente es la incorporación de las competencias genéricas en su materia: cómo planificarlas, trabajarlas y evaluarlas. [...]
The European Higher Education Area (EHEA) requires universities to include a competence- based framework in their degree programs. One of the difficulties teachers find is the incorporation of the generic competences in their class: how to plan, implement and assess them. [...]
L'Espai Europeu d'Educació Superior (EEES) exigeix que en el desenvolupament de les seves titulacions, les universitats incorporin un enfocament de l'aprenentatge basat en competències. Una de les dificultats amb què es troba el docent és la incorporació de les competències genèriques en la seva matèria: com planificar-les, treballar-les i avaluar-les. [...]

2016 - 10.5565/rev/educar.713
Educar, Vol. 52 Núm. 1 (2016) , p. 71-91 (Monográfico)  
10.
53 p, 1.9 MB Dificultades de la traducción periodística (árabe-castellano) / Terraf Halili, Laila ; Abu-Sharar, Hesham, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Traducció i d'Interpretació
En este trabajo analizamos y clasificamos los diferentes problemas de traducción que pueden surgir cuando traducimos textos periodísticos del árabe al castellano. El trabajo termina con dos anexos que contienen un glosario (AR>ES, CA, EN, FR, IT, PT) y una guía de traducción periodística árabe-castellano para estudiantes de cuarto curso de Traducción e Interpretación.
En aquest treball analitzem i classifiquem els diferents problemes de traducció que poden sorgir quan traduïm textos periodístics de l'àrab al castellà. El treball finalitza amb dos annexos que contenen un glossari (AR>ES, CA, EN, FR, IT, PT) i una guia de traducció periodística àrab-castellà per a estudiants de quart curs de Traducció i Interpretació.
In this paper we analyze and classify the different translation problems that may arise when translating journalistic texts from Arabic into Spanish. Attached to this paper are two annexes that contain a glossary (AR> ES, CA, EN, FR, IT, PT) and a journalistic translation guide (Spanish-Arabic) aimed at fourth-year students of Translation and Interpretation.

2015
Graduat o Graduada en Traducció i Interpretació [1202]  

Depósito Digital de Documentos de la UAB : Encontrados 33 registros   1 - 10siguientefinal  ir al registro:
¿Le interesa recibir alertas sobre nuevos resultados de esta búsqueda?
Defina una alerta personal vía correo electrónico o subscríbase al canal RSS.