Depósito Digital de Documentos de la UAB Encontrados 7 registros  La búsqueda tardó 0.00 segundos. 
1.
26 p, 440.4 KB Sexualitat i infància a Catalunya, Espanya : significacions governades / Malgosa Gasol, Estel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Antropologia Social i Cultural) ; Alvarez, Bruna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Antropologia Social i Cultural) ; Marre, Diana (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Antropologia Social i Cultural)
Mitjançant el llenguatge, els nens i nenes participen activament en la significació de la sexualitat, un tema molt sensible a occident governat de manera diferencial segons edat i gènere. A partir de l'anàlisi de les narratives de 208 infants d'entre 9 i 12 anys de tres escoles públiques de diferents municipis de la província de Barcelona, aquest article reflexiona sobre com els nens i nenes signifiquen i representen la sexualitat, i com aquestes son governades per les construccions socials dominants de la sexualitat i la infància.
Through language, children actively participate in the signification of sexuality, a sensitive topic in the West that is governed differently by age and gender. This article analyses the narratives of 208 children between 9 and 12 years of age from three public schools in different municipalities in the province of Barcelona and reflects on how children signify and represent sexuality, and how these are governed by the dominant social constructions of sexuality and childhood.
A través del lenguaje, los niños participan activamente en la significación de la sexualidad, un tema sensible en Cataluña que se rige de forma diferente según la edad y el género. Este artículo analiza las narrativas de 208 niños de entre 9 y 12 años de tres escuelas públicas de diferentes municipios de la provincia de Barcelona enmarcadas en el proyecto SexAFIN, y reflexiona sobre cómo los niños significan y representan la sexualidad, y cómo esto se rige por las construcciones sociales dominantes de la sexualidad y la infancia.
À travers le langage, les enfants participent activement au sens de la sexualité, une question sensible en Catalogne qui est régie différemment selon l'âge et le sexe. Cet article analyse les récits de 208 enfants âgés de 9 à 12 ans de trois écoles publiques de différentes municipalités de la province de Barcelone dans le cadre du projet SexAFIN, et réfléchit sur la façon dont les enfants signifient et représentent la sexualité, et comment celle-ci est régie par les constructions sociales dominantes de la sexualité et de l'enfance.
Através da linguagem, as crianças participam ativamente do significado da sexualidade, uma questão delicada na Catalunha que é regida de forma diferente dependendo da idade e do sexo. Este artigo analisa as narrativas de 208 crianças entre 9 e 12 anos de três escolas públicas de diferentes municípios da província de Barcelona no âmbito do projeto SexAFIN e reflete sobre como as crianças significam e representam a sexualidade e como ela é governada pelas construções sociais dominantes da sexualidade e da infância.

2022 - 10.5565/rev/periferia.894
Perifèria : revista de recerca i formació en antropologia, Vol. 27 Núm. 2 (2022) , p. 4-29 (Artículos)  
2.
28 p, 1.2 MB La interrupció voluntària de l'embaràs a la Catalunya del segle XXI / Ferrer Serret, Laia ; Solsona, Montserrat
Es descriu el procés de la interrupció voluntària de l'embaràs (IVE), combinant l'anàlisi quantitativa i qualitativa. En primer lloc, es descriu la pràctica de la IVE a Catalunya en el marc de la salut sexual i reproductiva a l'any 2008; en segon lloc s'estima la incidència de la IVE i s'identifiquen els factors associats a la IVE a Catalunya a partir de les dades del registre d'avortaments; i, finalment, s'analitza el procés de decisió d'IVE a partir del discurs de dones embarassades de 25-34 anys, tenint en compte les diverses etapes del procés (sexualitat, anticoncepció, embaràs, decisió d'IVE, accés al serveis de salut). [...]
Se describe el proceso de la interrupción voluntaria del embarazo (IVE) combinando el análisis cuantitativo y cualitativo. En primer lugar, se describe la práctica de la IVE en Cataluña en el marco de la salud sexual y reproductiva en el año 2008; en segundo lugar se estima la incidencia de la IVE y se identifican los factores asociados a la IVE en Cataluña a partir de los datos del registro de abortos; y, finalmente, se analiza el proceso de decisión de IVE a partir del discurso de mujeres embarazadas de 25-34 años, teniendo en cuenta las diversas etapas del proceso (sexualidad, anticoncepción, embarazo, decisión de IVE, acceso a los servicios de salud). [...]
Induced abortion in Catalonia on XXI century. This paper describes the induced abortion process combining quantitative and qualitative perspectives. First, it describes the abortion practice in Catalonia in the context of sexual and reproductive health system in 2008; secondly, it estimates the incidence of abortion and it identifies factors associated with induced abortion in Catalonia from national abortion register; and finally, it analyzes the abortion decision making process at individual level among pregnant women aged 25-34 years, taking into account the different steps of the process (sex, contraception, pregnancy, decision to undergo an abortion, access to health services). [...]

Bellaterra : Centre d'Estudis Demogràfics, 2013 (Papers de demografia (Centre d'Estudis Demogràfics) ; 418)  
3.
15 p, 428.0 KB Identitats "queer", cossos i sexualitat en les narratives fílmiques de la infància de Kore-eda Hirokazu / Rifà Valls, Montse (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal)
En aquest article s'interpreta la relació entre la construcció de les identitats a la infància i l'educació en el cinema de Kore-eda Hirokazu. L'estudi de les identitats es fonamenta a partir de la teoria queer, els estudis de masculinitats i la teoria postcolonial, aplicats a la infància. [...]
En este artículo se interpreta la relación entre la construcción de las identidades en la infancia y la educación en el cine de Kore-eda Hirokazu. El estudio de las identidades se fundamenta a partir de la teoría queer, los estudios de masculinidades y la teoría poscolonial, aplicados a la infancia. [...]
Dans cet article, nous interprétons la relation entre la construction des identités dans l'enfance et l'éducation dans le cinéma de Kore-eda Hirokazu. L'étude des identités est développée à partir de la théorie queer, les études de masculinités et la théorie postcoloniale, appliquées à l'enfance. [...]
This paper examines the relationship between education and the construction of identities in childhood in Kore-eda Hirokazu's films. The study of identities is based on queer theory, masculinity studies and postcolonial theory applied to childhood. [...]

2014
Temps d'educació, Núm. 47 (2014) , p. 143-157  
4.
35 p, 981.3 KB La femme créatrice dans Monsieur Vénus de Rachilde / Alonso Caballero, Alba ; Faciabén Lago, Jéssica, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
Dans le roman de Rachilde Monsieur Vénus (1884) l' autrice nous présente deux personnages qui mènent une relation hors de toute patrique courante. L'inversion des rôles sexuels est le début d'un procédé créatif dont nous analyserons les conséquences et les implications. [...]
A la novel·la de Rachilde Monsieur Vénus (1884) l'autora en presenta dos personatges que porten una relació fora de tota pràctica corrent. La inversió dels rols sexuals és l'inici d'un procés creatiu del qual analitzarem les conseqüències i les implicacions. [...]

2016
Grau en Estudis d'Anglès i de Francès [997]  
5.
22 p, 239.4 KB Los estudios de género y sexualidad en España a través de las revistas de geografía (1990-2014) / Santos Solla, Xosé M. (Universidade de Santiago de Compostela. Departamento de Xeografía)
El objetivo de este artículo es evaluar la importancia que tiene la temática de género y sexualidad en la geografía española. Para ello, se analiza un total de diecinueve revistas españolas y diecisiete extranjeras correspondientes a los últimos veinticinco años. [...]
L'objectiu d'aquest article és avaluar la importància que té la temàtica de gènere i sexualitat a la geografia espanyola. Per fer-ho, s'analitzen un total de dinou revistes espanyoles i disset d'estrangeres corresponents als darrers vint-i-cinc anys. [...]
Cet article vise à évaluer l'importance du thème du genre et de la sexualité dans la géographie espagnole. Environ 10. 000 articles correspondant à un total de 19 revues espagnoles et 17 étrangères ont été analysés (1900-2014). [...]
This paper aims to assess the importance of gender and sexuality in Spanish academic geography. More than 10,000 articles published over the last 25 years in 19 Spanish and 17 international journals have been analysed. [...]

2016 - 10.5565/rev/dag.292
Documents d'anàlisi geogràfica, Vol. 62, Núm. 2 (maig-agost 2016) , p. 427-448 (Articles)  
6.
7 p, 90.9 KB "Importance didactique des conceptions des enseignants tunisiens sur l'éducation à la sexualité dans une perspective citoyenne"- 8th international congress on research in science teaching / Abdelli, S. (Université Claude Bernard Lyon 1) ; Clement, P. (Université de Tunis) ; Perru, O. (Université de Tunis) ; Laurent, C. (Université de Tunis)
L'objectif de cette étude est d'analyser les conceptions d'enseignants et futurs enseignants tunisiens et d'identifier les valeurs qu'expriment ces conceptions. Les nombreuses conceptions exprimées sont étudiées en tant qu'interactions entre les connaissances scientifiques, les valeurs et les pratiques d'enseignement, au moyen d'une analyse en composante principale (ACP). [...]
2009
Enseñanza de las ciencias, Núm. Extra (2009) , p. 2840-2845  
7.
18 p, 483.4 KB Gendered and sexed geographies of/in a graduate classroom / Nash, Catherine J.
Over 20 years ago, feminist and radical geographers urged members of the discipline to critically engage with questions of gender and sexuality in our research, in academic life and in the classroom. [...]
Fa vint anys que les geògrafes feministes i radicals vam alentar membres de la disciplina a introduir críticament qüestions de gènere i sexualitat en la recerca, la vida acadèmica i la classe. Les classes, com a espais geogràfics, estan determinades pel gènere, la classe social i el sexe en formes particulars dins les relacions de poder. [...]
Hace veinte años que las geógrafas feministas y radicales alentamos a miembros de la disciplina a introducir críticamente cuestiones de género y sexualidad en la investigación, la vida académica y la clase. [...]
Cela fait vingt ans que les géographes féministes et radicales avons encouragé des membres de la discipline à introduire des questions de genre et de sexualité dans la recherche, la vie académique et la classe. [...]

2010 - 10.5565/rev/dag.863
Documents d'anàlisi geogràfica, Vol. 56, Núm. 2 (2010) , p. 287-304  

¿Le interesa recibir alertas sobre nuevos resultados de esta búsqueda?
Defina una alerta personal vía correo electrónico o subscríbase al canal RSS.